Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari California 2012: facelift ve znamení steroidové diety
15.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nejznámější italská stáj mechanických hřebců nakluše do Ženevy s modernizovanou Californií. Vypadá stejně, ale posílila a zhubla.
Že se připravuje něco kolem nejlevnějšího modelu Ferrari, bylo s ohledem na věk Californie nasnadě. Na trhu je od roku 2008 a na menší intervenci konstruktérů měla podle obvyklých automobilových měřítek nejvyšší čas. Dnešní oficiální tisková zpráva tento předpoklad potvrzuje - faceliftovaný kupé-kabriolet bude formálně odhalen v Ženevě.
Pokud jste se nejdříve podívali na fotografie a neobjevili žádné změny, můžu vás ujistit, že je to v pořádku a opravdu se jedná o modelový rok 2012. Ferrari protentokrát uznalo za vhodné neměnit design a nasměrovalo prostředky a energii na vylepšení techniky. Třeba motoru. Vidlicový osmiválec o objemu 4,3 litru dostal komplet nový výfukový systém a přeprogramovanou řídicí jednotku. Výsledkem je zvýšení výkonu ze 460 na 490 koní a posílení maximálního točivého momentu ze 485 na 505 newtonmetů.
Konstruktéři ale našli rezervy i ve zbytku konstrukce automobilu a podařilo se jim uspořit sice nijak závratných, ale rozhodně potěšitelných 30 kg (a dostat se na 1 705 kg). Ve výsledku tak bude California schopná akcelerovat s původní dvouspojkovou převodovkou na stovku za 3,8 sekundy, tedy o dvě desetiny vteřiny rychleji než dosud.
Firma zároveň slibuje nově naladěné magnetoreologické tlumiče s o padesát procent rychlejšími reakcemi. Podle Ferrari nyní trvá přechod magneticky aktivní kapaliny z nejnižšího do nejvyššího viskozitního stavu pět milisekund místo původních osmi a pomůže to také omezit náklony karoserie i celkově lépe kontrolovat její pohyby. Kromě toho bude k mání paket Handling Speciale s o deset procent rychlejším převodem řízení a o patnáct procent tužšími pružinami, což má ještě o kousek zlepšit ovladatelnost v zatáčkách a přinést řidiči větší požitek z řízení.
K poněkud zanedbatelnějším detailům patří (na fotografiích zachycené) dvoubarevné lakování karoserie. Zanedbatelnějším proto, že v rámci různých individualizačních programů bylo možné nechat nastříkat své Ferrari širokou škálou odstínů už před tímto faceliftem. Cenu vozu po faceliftu zatím neznáme, pravděpodobně jím ale nebude dotčena.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


California dostane výkonnější motor, vylepšený podvozek i řízení, některým by možná stačila i možnost objednat si dvoubarevné lakování
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Autodrom Most bude hostit WorldSBK dalších pět let až do roku 2030 včera 14:00
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování včera 13:22
- Stav šampionátu Superbike před Mostem včera 10:00
- Testy Moto3 a Moto2 v Le Mans 13.5.2025
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13.5.2025
Nejnovější články
Ford zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
před 8 hodinamiJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
před 9 hodinamiItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraNissan je na tom skutečně zle. Po rekordní ztrátě vyhodí 20 tisíc lidí, zavře 10 továren, zastavil téměř veškerý vývoj
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva