Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari California 2012: facelift ve znamení steroidové diety
15.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nejznámější italská stáj mechanických hřebců nakluše do Ženevy s modernizovanou Californií. Vypadá stejně, ale posílila a zhubla.
Že se připravuje něco kolem nejlevnějšího modelu Ferrari, bylo s ohledem na věk Californie nasnadě. Na trhu je od roku 2008 a na menší intervenci konstruktérů měla podle obvyklých automobilových měřítek nejvyšší čas. Dnešní oficiální tisková zpráva tento předpoklad potvrzuje - faceliftovaný kupé-kabriolet bude formálně odhalen v Ženevě.
Pokud jste se nejdříve podívali na fotografie a neobjevili žádné změny, můžu vás ujistit, že je to v pořádku a opravdu se jedná o modelový rok 2012. Ferrari protentokrát uznalo za vhodné neměnit design a nasměrovalo prostředky a energii na vylepšení techniky. Třeba motoru. Vidlicový osmiválec o objemu 4,3 litru dostal komplet nový výfukový systém a přeprogramovanou řídicí jednotku. Výsledkem je zvýšení výkonu ze 460 na 490 koní a posílení maximálního točivého momentu ze 485 na 505 newtonmetů.
Konstruktéři ale našli rezervy i ve zbytku konstrukce automobilu a podařilo se jim uspořit sice nijak závratných, ale rozhodně potěšitelných 30 kg (a dostat se na 1 705 kg). Ve výsledku tak bude California schopná akcelerovat s původní dvouspojkovou převodovkou na stovku za 3,8 sekundy, tedy o dvě desetiny vteřiny rychleji než dosud.
Firma zároveň slibuje nově naladěné magnetoreologické tlumiče s o padesát procent rychlejšími reakcemi. Podle Ferrari nyní trvá přechod magneticky aktivní kapaliny z nejnižšího do nejvyššího viskozitního stavu pět milisekund místo původních osmi a pomůže to také omezit náklony karoserie i celkově lépe kontrolovat její pohyby. Kromě toho bude k mání paket Handling Speciale s o deset procent rychlejším převodem řízení a o patnáct procent tužšími pružinami, což má ještě o kousek zlepšit ovladatelnost v zatáčkách a přinést řidiči větší požitek z řízení.
K poněkud zanedbatelnějším detailům patří (na fotografiích zachycené) dvoubarevné lakování karoserie. Zanedbatelnějším proto, že v rámci různých individualizačních programů bylo možné nechat nastříkat své Ferrari širokou škálou odstínů už před tímto faceliftem. Cenu vozu po faceliftu zatím neznáme, pravděpodobně jím ale nebude dotčena.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


California dostane výkonnější motor, vylepšený podvozek i řízení, některým by možná stačila i možnost objednat si dvoubarevné lakování
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
včeraŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejčtenější články
Ze symbolu znovuzrození symbolem úpadku. Nissan GT-R končí bez nástupce, Japonci s ním nedokázali přijít dlouhých 18 let
3.3.2025Provokace: Porsche zajelo rekord okruhu mezi silničními auty s vozem, který už 6 let nevyrábí
3.3.2025Smutný rekordman Formule 1 si „na důchod” pořídil nové bydlení, nešetřil na sobě ani trochu
3.3.2025Nekupujte si elektromobily, stejně už je nebudete mít jak nabíjet, zní z Nizozemska. Dosáhly 5 procent podílu na autech v provozu
3.3.2025K mání je „nákupní taška” od BMW, která na semaforech znejistí i frajery s Bugatti. Za cenu dvou výměn oleje v jejich autech
3.3.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.03. 00:23 - Kavis
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 21:32 - Stepan
- Onboard videa 04.02. 17:28 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 04.02. 17:12 - pavproch
- Rychlodotazy 04.02. 17:01 - pavproch
- Politický koutek 04.02. 13:29 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB