Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari 488 GTE a GT3: závodní speciály shodily kila a paradoxně i koně
9.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) GTE dostalo do vínku objemnější, ale slabší motor. Provedení GT3 zůstalo u standardní kubatury, dle pravidel FIA dává 550 koní.
Ačkoliv máme před sebou ještě dva závody Formule 1, pro Ferrari již letošní sezóna v podstatě skončila. Přesto se značka své příznivce má čím potěšit, třeba víkendovou akcí Finali Mondiali, kde se už zmiňovaného jízdního debutu dočkal nový model F12tdf. Nebyla to ovšem jediná novinka, se kterou se italská automobilka vytasila, krycí plachtu totiž přítomní závodní jezdci sňali také ze speciálů 488 GTE a 488 GT3. V obou případech jde přitom o deriváty silniční varianty, pročež pod kapotou můžeme počítat s přeplňovanou pohonnou jednotkou.
Po stránce vizuální jsou si obě varianty GTE a GT3 podobné jako vejce vejci, jediný rozdíl můžeme vysledovat v krytech světlometů, které jsou v případě prvního jmenované žluté a u druhého čiré. Výrazné čelní „lízátko”, čelní kapota připomínající ementál nebo mohutné zadní křídlo a difuzor však již zdobí obě varianty. Stejně jako uvnitř nechybí ochranná bezpečnostní klec a volant usazený nalevo. Kromě toho pak oba speciály dostaly do vínku i hliníkové šasí, a mají tak výrazně shodit na váze, konkrétní hmotnost však specifikována nebyla.
Více si můžeme povědět o pohonné jednotce, která v případě verze GT3 musí dle specifikací FIA odpovídat standardnímu stavu. Máme tu tedy 3,9litrový objem, výkon však poklesl z 670 na 550 koní. Ještě hůře v tomto ohledu je na tom provedení GTE, které bylo naladěno na pouhých 485 koní, a to navzdory zvýšení objemu osmiválcového motoru z 3 902 kubických centimetrů na 3 996 cm3. Na „vině“ jsou opět pravidla FIA, která v případě GT3 upřesňují rozmezí od 500 do 600 koní.
Kromě toho můžeme ve zmiňované sérii počítat s hmotností od 1 200 do 1 300 kilogramů, přičemž samotný skelet je o trochu širší než u varianty GTE. Dále pak Ferrari dodalo, že aerodynamice se věnovalo větší měrou než v předchozích případech. V následujících čtyřech až pěti letech má vzniknout zhruba 150 exemplářů obou speciálů, tím nám ale dosavadní informace bohužel končí.








Ferrari 488 GT3 se pyšní výkonem 550 koní, hmotnost se pohybuje mezi 1 200 a 1 300 kilogramy
Varianta GTE má sice ve vínku objemnější osmiválec, ten však produkuje jen 485 koní
Foto: Motorsport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 4 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Putinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 40 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 2 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 3 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 4 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan