Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari 458 Spider definitivně odhaleno, má pevnou střechu
23.8.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Automobilky mají problém ustát tlak, pod který se dostávají po únicích vlastních fotek. Předčasné odhalení nyní potkalo nové Ferrari.
Doplněno 17:00: Přidali jsme video zachycující pevnou střechu vozu v akci, pro nepřátele flashe jsme fungování střechy rozfázovali i na nově přiloženém obrázku.
Italové se rozhodli nečekat až do dnešní půlnoci, přeskočili postupné uvolňování detailních výřezů auta a vydali první sérii záběru modelu 458 Spider. Těžko říci, zdali to způsobilo neplánované zveřejnění některých obrázků nebo fakt, že dnes oficiálně vydalo tiskovou zprávu rovněž Porsche k nové devětsetjedenáctce a odhalilo to, co už pár dní známe. V každém případě z toho profitujete vy, čtenáři.
Mluvit o tom, jaký má tento vůz základy, snad ani nebude nutné. Opět tu máme vidlicový osmiválec o objemu 4 499 cm3 s úhlem rozevření válců 90 stupňů. Jednotka má výkon 578 koní při 9 000 otáčkách, maximální točivý moment 540 newtonmetrů nastupuje při 6 000 ot./min. Motor spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem E-Diff3. Změny v konstrukci pochopitelně ovlivnily dynamické parametry.
Uzavřený model Italia potřebuje při akceleraci na stovku 3,4 s, kvůli nárůstu hmotnosti Spideru o 50 kg (na celkových 1 430 kg „suché” hmotnosti) se jeho zrychlení na 100 km/h zhoršilo o jednu desetinu sekundy. Jiná je rovněž udávaná maximální rychlost - 320 vs. 325 km/h v neprospěch otevřené verze. Na druhou stranu ovšem Ferrari připomíná, že díky skvěle vyřešené aerodynamice a elektricky ovládanému deflektoru může Spider jezdit rychlostmi 200 km/h bez toho, aby turbulence nebo hluk nějak zvlášť obtěžovaly cestující.
Díky uvolněnému prostoru po odstranění střechy se konstruktérům podařilo vytvořit za sedadly další menší prostor pro zavazadla. Ne že by to mělo být u supersportu to nejdůležitější, nicméně Ferrari si uvědomuje, že majitelé jejich vozů určitě uvítají další příležitost pro nákup nějakého hezkého luxusního kufříku od Vuittona.
A co střecha samotná? Ta už není plátěná. Ferrari se rozhodlo, že hliníková konstrukce bude lepším řešením - tvrdí dokonce, že pokud by použili původní metody a použili látku s kovovou kostrou, byla by o 25 kg těžší. Jak jejich aluminiové dílo vypadá, můžete vidět na videu. Na všech statických záběrech je vůz „nahoře bez“ (s vysokými oblouky za cestujícím se žádá dodat, že téměř doslovně). Firma uvádí také čas potřebný ke sklopení - na kontrolu účesu nebo příčesku ve zpětném zrcátku máte pouze 14 vteřin.
To je velmi slušné, nicméně jednu smutnou skutečností po transformaci z kupé na otevřený vůz jsme zaznamenali. Na rozdíl od předchůdců, modelů 360 a 430 Spider. nemůžete skrze zadní kryt vystavit na odiv svůj osmiválec. Jak můžete vidět, panel není průhledný. Na druhou stranu ovšem lze předpokládat, že se časem tato možnost objeví jako opce za pořádně tučný příplatek.
Ten ale nepotřebujete, pokud si myslíte, že 458 Spider vypadá nejlépe na dvacetipalcových kolech, má je společné s Italií a ve standardu. Stejná by měla být i strukturální pevnost. Ano, Ferrari ubezpečuje, že „s jejich technickými řešeními aplikovanými na podvozku garantují torzní tuhost bez ohledu na to, zde je střecha složená nebo rozložená“. Na tuto věc, stejně jako v případě udávané průměrné spotřeby 11,8 l/100 km, dají ovšem odpověď až první jízdy.
Ferrari 458 Spider oficiálně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 18 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva