Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari 458 Speciale: nástupce 430 Scuderia je tu, se 135 koňmi na litr
20.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výkon vyšší o 35 koní, hmotnost nižší o 90 kg a pozměněná aerodynamika. Takový je ve zkratce nejextrémnější silniční koník z Maranella.
O vrcholné verzi Ferrari 458 Italia se spekulovalo prakticky od doby, kdy byl tento osmiválcový model představen. Teprve nyní, po třech letech, však můžeme novinku přivítat v plné kráse. Naživo se ukáže na autosalonu ve Frankfurtu, kde nám italská automobilka hodlá sdělit i veškeré detaily. Dostatek informací k podrobnému představení však již máme nyní a pomalu ani nevíme, zda začít vyšším výkonem, sníženou hmotností nebo upravenou aerodynamikou.
Jelikož výkon vládne světu, začneme s úpravami 4,5litrového vidlicového osmiválce. Jeho objem sice zůstává stejný, Ferrari však řadou modifikací navýšilo jeho sílu z 570 na 605 koní. To znamená nějakých 135 koní na litr, čímž máme tu čest s nejvýkonnější atmosféricky plněnou jednotkou na světě. Alespoň v tomto relativním ohledu. Slabá ovšem verze 458 Speciale není ani v rámci samotných výkonů - stovku pokoří za rovné 3 sekundy, dvoustovku za 9,1 sekundy a firemní okruh Fiorano zvládne za 1 minutu a 23,5 s. Tedy o půldruhé sekundy rychleji než Enzo a jen o půl sekundy pomaleji než mnohem výkonnější F12 Berlinetta.
Přejít můžeme k hmotnosti, která bez náplní činí 1 290 kg. Ve srovnání se standardním kupé je tak novinka o devadesát kilo lehčí, zatímco poměr výkonu a hmotnosti dosáhl 2,13 kg na koně. Ferrari bohužel stejně jako u modifikací motoru nezmiňuje, jakým způsobem byla dieta absolvována. Karbonová sedadla a panely karoserie, odlehčená kola a spartánský interiér ovšem zřejmě budou hlavními „viníky“.
V rámci aerodynamiky pak model 458 Speciale nespoléhá pouze na ručně malované „rychlé“ pruhy, které ostatně aerodynamice příliš nepomůže. Modifikací si můžete povšimnout hlavně na předním nárazníku, kde chybí deformovatelná křidélka. Místo nich nové Ferrari nabízí dva obří vstupy vzduchu, které po stranách dělí lamely usměrňující proudění také k brzdám. Ty jsou samozřejmě keramické, nic jiného bychom ale u tak extrémního modelu ani nečekali.
Pokračovat můžeme upravenou kapotou a předními blatníky, ve kterých se objevují ventilační otvory. Před zadními koly přibyla stabilizační křidélka, zadní partie pak namísto tří koncovek výfuku nabízejí jen dvě mohutnější. Změn doznal také difuzor, zatímco hrana kapoty motoru je o trochu vzedmutější, aby poskytla vyšší přítlak. I v tomto směru se ale prý Ferrari více rozpovídá až ve Frankfurtu.
Mezi novinky dále patří nové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup2 vyvinuté speciálně pro tento model, zářit ale mají hlavně na suchu. Vyjma toho je tu pak zcela nová technologie Side Slip Angle Control (SSC), která ve spolupráci s trakční kontrolou a zadním diferenciálem umožňuje i méně zkušeným řidičům průjezd zatáčkou s „kouřícími gumami“.
Zbytek paketu tvoří standardní sedmistupňová dvouspojková převodovka se systémem launch control nebo třeba odlehčené kovové destičky na místě původních koberečků. Cena by přitom i přes ztrátu komfortu měla narůst o cca tři čtvrtě milionu korun na 6 150 000 Kč.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.







Ferrari 458 Speciale nabídne vyšší výkon při nižší hmotnosti. Změnám se podrobila také aerodynamika, zatímco interiér přišel o komfortní prvky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 8 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 10 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 11 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07