Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku
25.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový roadster z Maranella dostal do vínku 605 koní a 1 340 kg hmotnosti, stovku tak snadno pokoří za 3 sekundy a na dvoustovku se rozjede za 9,5 s.
O příchodu otevřené verze Ferrari 458 Speciale mluvíme již delší dobu, přičemž v posledních dnech začaly na světlo světa vylézat první neoficiální fotografie. K těm se zároveň přidaly i spekulace o názvu, neboť ve hře byl tradiční Spider i ne zrovna libozvučné označení VS (Versione Speciale). Značka z Maranella však nakonec nesáhla ani po té, ani po oné možnosti. Místo toho zalovila v nedávné historii, ze které vylovila označení Aperta.
Tímto přídomkem se již mohlo honosit Ferrari 599, respektive jeho otevřená verze s motorem z GTO. Ta vznikla v počtu pouhých 80 exemplářů, což pro celý svět rozhodně není mnoho. Tak „omezené“ ovšem nové Ferrari nebude, i když o regulérní model rovněž nepůjde. K dispozici totiž bude 499 kusů, přičemž se dá předpokládat, že většina (pokud ne všechny) již má svého majitele.
U samotného názvu ale ještě chvíli zůstaneme, neboť celý přídomek Aperta (v překladu otevřený) se v označení novinky neobjeví. Místo toho Ferrari sáhlo po zkratce „A“, což by mohlo souviset s onou širší dostupností. Kompletní označení tak evidentně bude vyhrazeno jen extrémně limitovaným sériím či zakázkovým kreacím, ke kterým patří také zlaté Ferrari P540 Superfast Aperta.
Tím bychom ale dané problematice mohli učinit zadost, svou pozornost tedy můžeme věnovat také zbytku vozu. Mechanika nás ale překvapí stěží, neboť jde o stejný hardware, jakým disponuje také kupé. Osmiválec o 4,5litrovém objemu tak opětovně produkuje 605 koní v 9 000 otáčkách, zatímco točivý moment 540 Nm se dostává ke slovu při 6 000 ot./min.
V rámci jízdní dynamiky otevřená verze zvládne sprint na stovku za stejné 3 sekundy jako kupé, při akceleraci na dvoustovku však již lehce zaostává (9,5 s versus 9,1 s). Na firemním okruhu Fiorano však tento nedostatek evidentně nevadí, neboť Ferrari 458 Speciale A jej obkrouží rovněž za 1 minutu 23 sekund a 5 desetin.
Tento výkon je o to působivější, když se zadíváme na hmotnost. S ohledem na přidané výztuže, jež kompenzují ztrátu tuhosti karoserie způsobenou hliníkovou sklápěcí střechou, totiž roadster váží 1 340 kg, tedy o padesát kilogramů více než kupé. Zmínit bychom přitom měli, že Ferrari uvádí suchou hmotnost.
Od mechaniky se můžeme přesunout k vizuálu, který počítá s trojvrstvým žlutým lakem, modrobílým „rychlým“ pruhem a pětipaprskovými kovanými koly Grigio Corsa. Stejně jako u kupé Ferrari zapracovalo hlavně na snížení odporu vzduchu, pročež není divu, že jde o nejaerodynamičtější roadster v historii značky.
Opomenout pak nesmíme ani interiér, kterému dominují zejména karbonové panely z modře zbarvených uhlíkových vláken. Nově navržená pak byla i sportovní sedadla potažená Alcantarou, které zdobí kontrastní švy a technické vlákno. Tím ale tisková zpráva končí, zbytek se dozvíme v Paříži.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.

















Ferrari 458 Speciale A dostane hliníkovou střechu, kterou složí za 14 sekund. Stovku přitom navzdory vyšší hmotnosti zvládne za 3 sekundy jako kupé
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 3 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan