Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari 458 Italia 2015: s faceliftem má dorazit turbo a 670 koní, už příští rok
3.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Do Maranella se přeplňování vrací s maximální možnou vervou. V případě modernizovaného modelu 458 má zajistit sprint na stovku za 3 sekundy.
Přeplňování je dnes nejjistějším způsobem, jak dosáhnout vyššího výkonu a zároveň nižší papírové spotřeby a emisí CO2. A jelikož regulace Evropské unie jsou stále přísnější i k okrajovým výrobcům, přichází turbo či kompresor ke slovu také u automobilek, do kterých bychom to ještě před pár lety neřekli. Typickým příkladem je Ferrari, které u nové generace California T vyměnilo atmosférický agregát za přeplňovaný 3,8litrový osmiválec. S ním je kupé-kabriolet na stovce již za pouhých 3,6 sekundy, přitom má v průměru jezdit za 10,5 l/100 km. Výhody přítomnosti twin-turba jsou tak zcela jasné, přinejmenším na papíře.
Zdroje blízké magazínu Car proto momentálně tvrdí, že stejnou kúru příští rok podstoupí také nástupce Ferrari 458 Italia (je to přitom již podruhé, co se o takovém kroku hovoří). I v jeho případě bychom se totiž měli dočkat 3,8litrové pohonné jednotky, ta by však neměla produkovat „jen“ 560 koní, nýbrž citelně větší výkon. Momentálně se přitom hovoří o 670 koních, přičemž automobilka hodlá pohonnou jednotku doplnit komplexním výfukovým systémem a unikátním managementem, který by zachoval typické italské crescendo.
Stejně tak bude použita chytrá elektronika, která by řidiče donutila řadit a dosahovat vysokých otáček. Stejně jako v případě Ferrari California T by totiž i nástupce kupé s osmiválcem uprostřed měl nabízet nižší porci točivého momentu při nižších rychlostních stupních. Maximální dávka výkonu pak bude dostupná až někde u 8 000 otáček na sedmý rychlostní stupeň.
S takovou změnou je přitom logické, že očekávat můžeme o poznání lepší jízdní dynamiku. Stovku by tak budoucí majitelé nového Ferrari 458 mohli mít na tachometru již za nějaké 3 sekundy, což oproti stávajícímu provedení představuje zlepšení okolo čtyř desetin. V případě nejvyšší rychlosti se však již takový pokrok očekávat nedá, přesto by však italské kupé minimálně 330 km/h jet mohlo.
V rámci názvu se pak spekuluje o variantách 458M nebo 458T, přičemž logiku vidíme v obou návrzích - samo Ferrari v minulosti zmínilo, že modernizované verze dostanou přídomek M, po příchodu Californie T ale v úvahu připadá též druhá možnost. Samotné přeplňování je nám pochopitelně proti srsti, více než výkon oceníme charakter, který se s turbem vždy více či méně vytrácí. Na druhou stranu stačí zavzpomínat na dnes legendární Ferrari F40. I to mělo pod kapotou dmychadlo, navíc rozhodně ne sofistikované, ale spíše s pořádnou „turbo-dírou“. Přesto dnes platí za ikonu, jejíž stvoření Italům málokdo vyčítá...
Pokud nástupce Ferrari 458 Italia skutečně dorazí s přeplňovaným motorem, pak je verze Speciale zřejmě posledním modelem s atmosférickým osmiválcem uprostřed v historii Maranella
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva