Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fernando Alonso znamená pro Aston Martin tolik, že jen kvůli němu postavil nový model s V12 a úchvatným manuálem
27.6.2024 | Petr Prokopec
Dvojnásobný mistr světa F1 je papírově zralý na důchod, reálně ale zůstává jedním z nejlepších pilotů v poli. A Aston Martin nechce o něj ani jeho zkušenosti přijít. Vychází mu tedy vstříc i v případě silničních aut, profitovat z toho teď mohou také jiní.
Aston Martin byl loni největším překvapením první poloviny sezóny Formule 1. Britská stáj totiž v úvodních devíti závodech posbírala 175 bodů, tedy jen o tři méně než druhý Mercedes-Benz. Za sebou pak s velkým odstupem nechávala Ferrari či McLaren. Za tím stály hned dvě skutečnosti, a to v prvé řadě „náskok díky technice“. Zrovna ten se ovšem konkurenci postupně povedlo dohnat, ve finále tak Aston Martin v poháru konstruktérů skončil až pátý. Kdyby ale syn majitele stále Lance Stroll podával vyšší výkony, tým by si přišel na víc peněz.
Hned 206 bodů z celkových 280 jí totiž zajistil Fernando Alonso. Ten pak svého kolegu překonává i letos, jakkoli týmu už se tak moc nedaří. Automobilka ale naštěstí našla způsob, jak španělskému jezdci zvednout náladu. Ten byl loni uchvácen její limitovanou edicí Valour, která vycházela z Astonu Martin V12 Vantage. Dvanáctiválcový motor spojila s šestistupňovým manuálem a zakázkovou karoserií. Vůz byl určen pro bohaté puristy, které měl oslovit jak výkonem 715 koní, tak upraveným podvozkem. Protože šlo ale o silniční auto, došlo na pár kompromisů.
Zrovna ty ovšem byly Alonsovi cizí, proto se obrátil na firemní zakázkovou divizi Q s žádostí o verzi, která by víc odpovídala jeho naturelu. Jeho požadavky byly vyslyšeny a nakonec vyústily až v příchod zcela nového modelu Valiant. I ten bude moci na silnice, zaměřen je ovšem hlavně na okruhové vyžití. Do vínku tak dostal nejen výkon zvýšený na 745 koní, ale prošel i odtučňovací kúrou. Jen jeho hořčíková 21palcová kola tak šetří 14 kg neodpružené hmotnosti, zatímco závodní baterie ulehčuje o dalších 11,5 kg.
Kromě toho ovšem Britové vyrukovali třeba se zadním pomocným rámem z 3D tiskárny, který je o tři kila lehčí než standardní. Hořčíkový kardan pak zhubnul o 8,6 kg. Jaká je ale výsledná hmotnost, již značka neupřesnila. Stejně jako nyní zůstává tajemstvím jízdní dynamika. Dá se ale předpokládat, že více se o novince dozvíme 11. až 14. července, kdy bude debutovat na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Chybět u toho nebude ani Alonso, který si střihne pár demonstračních kol.
Valiant vznikne jen ve 38 exemplářích, jichž se klientela má dočkat ve čtvrtém letošním kvartálu. Jak dlouho bude muset čekat Alonso, je ve hvězdách - nicméně vyhrazen je mu vůz s pořadovým číslem 1. Za ten nejspíš nebude muset ani platit, místo toho by mohlo jít o bonus za jeho výkony v šampionátu. Ostatní klienti ale budou muset svému účtu pustit řádně žilou. Respektive tak již učinili, neboť celá série byla již rozebrána, stejně jako v případě všech 110 kusů Valouru.
Oproti svému civilnějšímu sourozenci novinka nabrala na vizuální agresivitě. Karoserii tak nezdobí pouze mohutné pevné zadní křídlo, ale rovněž řada karbonových doplňků či boční prahy inspirované monoposty F1. Standardem jsou nepřekvapivě karbon-keramické brzdy (410 mm vpředu, 360 mm vzadu), stejně jako adaptivní tlumiče Multimatic. Uvnitř pak trůní jak sedadla Recaro, tak především plně odkrytá kulisa vpravdě úchvatného řazení umožňující unikátní pohled na práci manuálu.
Po šoku, jaký nám včera způsobilo nové, extrémně otylé BMW M5, jde o příjemné zpestření. Na další kreace britské automobilky jsme tedy zvědavi, neboť Aston Martin již při debutu Valouru naznačil, že podobné unikáty bude na trh posílat častěji. A protože u toho i nadále má být motor V12, manuál a pohon zadních kol, mohou počítat se skoro neutuchajícím zájmem zákazníků. Zvláště pokud jedním z nich bude Alonso, jeho jméno bude jistě prodávat.
Takhle vypadá auto pro Alonsa, které kromě španělského jezdce zakoupilo ještě dalších 37 klientů britské automobilky. Ti se mohou těšit na dvanáctiválec naladěný na 745 koní, jenž na zadní kola přenáší šestistupňový manuál s plně otevřenou kulisou řazení. Foto: Aston Martin
Zdroj: Aston Martin
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
dnes - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
před 5 hodinami - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
před 7 hodinami - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
před 8 hodinami - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
před 10 hodinami - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva