Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
FCA upřesnil plány pro Fiat, Alfu, Jeep, Maserati, Chrysler i Dodge do roku 2016
20.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové v příštích měsících přivedou na svět řadu nových i faceliftovaných modelů. Letos to bude třeba Alfa Romeo „Giulia“ či Maserati Levante.
Před několika málo dny došlo k setkání akcionářů koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Při té příležitosti byly upřesněny plány, které se týkají všech sdružených značek. O budoucnosti Alfy Romeo jsme se mohli zmínit již minulý týden, kdy jsme uvedli, že Italové letos představí nový sedan, ke kterému se v roce příštím přidá druhý model, nejspíše SUV označované prozatím jako projekt 949. Do roku 2018 pak Alfa Romeo přivede na svět ještě šest dalších modelů, mezi nimiž nebude chybět ani konkurence pro BMW řady 6.
Plány jsou to rozhodně odvážné a jsme skutečně zvědavi, zda dojdou naplnění. A netýká se to pouze Alfy, ale i ostatních značek. Tedy snad s výjimkou Maserati, o které strach rozhodně nemáme. Automobilka s trojzubcem ve znaku totiž hodlá do konce příštího roku mířit vždy jen do středu terče, neboť letos odhalí své první SUV Levante a na příští rok má připravenou premiéru produkční verze konceptu Alfieri.
Čtyřdveřová novinka bude k mání se dvěma šestiválcovými benzinovými motory, z nichž první nabídne 350 a druhý 425 koní. Vrcholem řady se stane osmiválcové provedení naladěné na 560 koní, mimo to ovšem máme počítat také se třemi dieselovými verzemi, jež budou produkovat 250, 275 a 340 koní. Alfieri však sáhne jen po vonnějších oktanech, jež pokrývají škálu od 410 do 520 koní.
Přesunout se můžeme k Jeepu, který by nejpozději v příštím roce měl představit nové SUV, které se v nabídce zařadí mezi modely Renegade a Cherokee. Mimo to máme počítat s novými generacemi modelů Wrangler a Grand Cherokee, přičemž ty jsou očekávány v roce 2017. O rok později pak dorazí sedmimístný Grand Wagoneer, který bude sdílet platformu s již zmíněným Jeepem Grand Cherokee.
Dostáváme se k užitkové části koncernu FCA, kterou zastupují značky RAM a Fiat. První se letos i v příštím roce zaměří hlavně na facelifty stávajícího porfolia, než v letech 2017 a 2018 představí zcela nové modely 1500, 2500 a 3500. Fiat chce pak pro změnu dorazit s dodávkou střední velikosti, které bude asistovat dokonce pick-up. Oba modely navíc mají dorazit nejpozději do konce roku 2016.
V rámci nabídky osobních vozů pak italská automobilka hodlá ve stejném období omladit modely Bravo, Linea, Stilo a MultiWagon, přičemž zároveň chystá i zcela novou generaci Fiatu 500. Ta by měla dorazit nejen v lifestylové, ale také „lidovější“ verzi, jež nahradí model Punto. Od této varianty se přitom čekají nemalé prodeje, neboť kromě důrazu na nízkou cenu nabídne i velkou praktičnost.
Chrysler pro změnu hodlá představit vůbec první minivan ve verzi plug-in hybrid. Nejspíše přitom půjde o novou generaci modelu Voyager, která by měla debutovat v příštím roce na autosalonu v Detroitu. O pár měsíců později, zřejmě v New Yorku, by pak měl být představen kompaktní sedan s prozatímním názvem Chrysler 100, jež se má vyznačovat luxusní výbavou.
Jako poslední se na řadu dostává Dodge, který má za sebou hlavně přestavování sportovních modelů. Asi proto nepřekvapí, že nyní přijdou na řadu spíše ty praktické, jež zastoupí třeba facelift sedanu a hatchbacku Dart. I ten se ovšem očekává také v drsnější verzi SRT, jež dostane devítistupňový automat. A počítat máme rovněž s příchodem sedmimístného MPV.
Tím nám upřesnění věcí budoucích končí, přičemž bude zajímavé sledovat, zda se plány koncernu FCA naplní, či zda se stejně jako již mnohokrát v minulosti dočkáme jejich určité revize. Minimálně do konce roku 2016 ale žádnou razantní změnu ve strategii neočekáváme. Poté však bude třeba zvážit reálné prodeje, které asi nebudou tak optimistické, jak by Sergio Marchionne chtěl.
Koncern FCA upřesnil své plány do konce roku 2016
Kromě jiného se počítá s novým sedanem Alfy Romeo...
...či prvním SUV značky Maserati a také produkční verzí konceptu Alfieri
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva