Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fascinující nový Mercedes s detaily způsobil zklamání. Je pomalejší, než měl být, část kupců nedostane nic
2.6.2022 | Petr Prokopec
Chybělo málo a začalo se mu říkat Godot. K tomu nakonec nedošlo, opožděný příchod sériového provedení ale nakonec není jen dobrou zprávou. Dynamika zaostává za očekáváními a zákazníci z druhé strany Atlantiku ostrouhali zcela.
Tento týden jsme se konečně po pěti letech slibů a odkladů dočkali produkční verze Mercedesu-AMG One. Ta už při pohledu na pohonné ústrojí může snadno usilovat o titul nejsložitějšího vozu, jaký se kdy dostal na veřejné silnice. Kromě spalovacího 1,6litrového šestiválce zde totiž máme dva elektromotory na přední nápravě, stejně jako jednotku MGU-H (elektromotor integrovaný do turbodmychadla) a jednotku MGU-K (elektromotor, který je součástí klikové hřídele). Ovšem právě skutečnost, že německý hypersport disponuje hned pěti agregáty, vrhá na jeho dynamiku i zklamání.
AMG One totiž díky celkovým 1 063 koním zrychlí z klidu na stovku za 2,9 sekundy, na dvoustovku za 7 sekund a na třístovku za 15,6 sekundy. To jsou bezesporu pořád působivé hodnoty, ovšem za původními sliby novinka zaostává. Když s ní totiž Němci v roce 2017 vyrukovali, zmiňovali, že dvoustovku vůz pokoří pod 6 sekund a vyrovná se či dokonce pokoří Bugatti Chiron Super Sport (5,8 s). Nakonec je však AMG One pomalejší než Ferrari SF90 Stradale (6,8 s), které je k mání za méně než pětinovou cenu a i při své složitosti je to vedle AMG One vlastně jednoduché auto.
Tím nechceme hypersport třícípé hvězdy nikterak očerňovat. Ovšem právě oněch pět let čekání umocnilo veškerá očekávání. Každý tak zkrátka počítal s tím, že silniční ef-jednička přijde s technickými parametry, které každého usadí na zadek. Nic takového se ovšem neděje, místo toho tu máme horší či takřka stejné hodnoty, s jakými je spojeno i Porsche 918 Spyder (2,6 sekundy, 7,2 sekundy, 19,9 sekundy). To jsou navíc oficiální data, která se v mezičase ukázala být podhodnocenými.
Plug-in hybridní sporťák z Zuffenhausenu nicméně dorazil již v roce 2013, tedy dlouhých devět let před AMG One. Technologie se za tu dobu neskutečně změnily, očekávání spojená s dominancí celému světu tak byla oprávněná. Mercedes jim nicméně alespoň na první dobrou nedokázal dostát. Jsme tedy nadmíru zvědavi, jestli zvládne stanovit i nějaké rekordy na závodních okruzích. Jinak by fiasko s ním doposavad spojené bylo zpět.
Nejde přitom o jediné problémy, které jsou s novinkou spojeny. Mercedes totiž oznámil zákazníkům, že AMG One nakonec nebude k mání ve Spojených státech. Důvodem je snaha „zachovat unikátní charakter hnacího ústrojí F1“. Automobilka k tomuto rozhodnutí musela dospět během oněch pěti let, neboť je to poprvé, co o něčem takovém slyšíme. Potvrzují to i její další slova, dle kterých „nás neustálý vývoj postavil před těžké rozhodnutí, které se týká amerického trhu“.
Suma sumárum zde tedy máme vůz, který měl být již v onom roce 2017 prakticky připravený na sériovou výrobu. Poté ovšem přišla série odkladů, během nichž se zhoršily původně oznámené technické parametry. Vše pak automobilka korunovala oznámením o „strategickém rozhodnutí, které povede k silničnímu využití pouze v Evropě, kde vůz splňuje příslušná pravidla“. Pro Američany tu tedy tuplované zklamání, tamní kupci auto nedostanou vůbec. A pokud po něm přece jen sáhnou a dovezou si jej do USA sami, nebudou s ním moci standardně na silnice, pokud jej nepřihlásí v rámci už dobře známe výjimky „Show & Display”, kterou jistě nemusíme dále osvětlovat.
Abychom se nicméně neloučili v poněkud smutném duchu, dáme prostor Jacku Rixovi z Top Gearu, který vám AMG One ukáže v trochu lepším světle. Nápomocen mu přitom bude Marco Lochmahr, který byl vedoucím projektu a musel řešit ony potíže související s přesunem závodní pohonné jednotky do silničního vozu. Zajímavé je, že ani on neví, jaké má hnací ústrojí točivý moment, neboť je zkrátka až příliš složité.
Mercedes konečně po pěti letech představil produkční verzi hypersportu AMG One. Při pohledu na technické parametry se ovšem nedá ubránit jistému zklamání, zvláště při porovnání s mnohem staršími či levnějšími vozy. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz, Top Gear@YouTube
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva