Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faralli & Mazzanti Evantra: s bi-turbo boxerem na stovce za 3,7 sekundy
21.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mugello se změnilo na Evantru a před zadní nápravou se usadil plochý šestiválec o objemu 3,5 litru. S dvojicí turbodmychadel dá přes 600 koní.
Před pár týdny jsme zveřejnili první poněkud nejasné fotografie nového modelu karosárny Faralli & Mazzanti, který na tabulkách pro espézetky nesl jméno Mugello. Vůz je nyní oficiálně odhalen, a jak můžete vidět, manufaktura F&M se rozhodla změnit název. Nově jde o typ Evantra. V návaznosti na tradici, kterou firma v tiskové zprávě zmiňuje, toto označení opět pochází z jazyku Etrusků, pro které byla Evantra zosobněním bohyně nesmrtelnosti.
Kromě toho, že firma upřesnila informace o výrobě (F&M ročně vyprodukuje pouze pět aut), podělila se s námi také o konstrukční detaily. Šasí bude ocelové a společně s plochým šestiválcem o objemu 3,5 litru se má postarat o velmi nízké těžiště. Agregát přitom bude nabízen ve dvou provedeních. V atmosférické verzi bude disponovat 403 koňmi a dvě turbodmychadla pozvednou jeho výkon v ostřejší modifikaci až na 603 koní. Ty už budou stačit k akceleraci na 100 km/h za zajímavých 3,7 sekundy a F&M navíc slibuje „perfektní vyvážení vhodné na okruhy nebo asfaltové horské silničky“.
Ale zpátky ke karoserii, která nabídne místo dvojici cestujících. Produkce bude probíhat dvěma způsoby. Standardně bude k mání s panely vyrobenými z kompozitních materiálů - v takovém případě jej F&M označí jako Pro-body a výsledkem má být hmotnost je 1 200 kg (akcelerace je udávána pro tento vůz). Na přání zákazníka ale může být sestavena z ručně zpracovaných hliníkových dílů, které Faralli & Mazzanti nazývá One-body.
Ceny ani přesný datum zahájení prodeje není známý, i když první dodávky jsou očekávány už v příštím roce. Firma rovněž nezveřejnila ani bližší dynamické podrobnosti, nicméně alespoň známe rozměry. Evantra je dlouhá 4 325 mm, vysoká jen 1 225 mm, široká bez pěti milimetrů rovné dva metry a rozvor náprav činí 2 550 mm.
Zvláštností karoserie jsou tzv. motýlí dveře otevírané v protisměru jízdy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel