Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faralli e Mazzanti Evantra V8: small block 7,0 dodá italskému exotovi 700 koní
19.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Italská karosárna Faralli e Mazzanti zveřejnila další technické detaily k připravovanému modelu Evantra V8 a přihodila k tomu několik nových záběrů.
Nový počin značky F & M se měl původně jmenovat Mugello a pro pohon jeho zadních kol byl nachystán přeplňovaný 3,5litrový plochý šestiválec o výkonu přes 600 koní. Označení se postupem času změnilo na Evantru a boxer zůstal, jeden z čínských zákazníků si však přál dostat do vozu poněkud impozantnější kus motoru. A Italové neprotestovali.
Z individuální zakázky se zrodila Evantra V8 a miniaturní automobilová manufaktura, která dosud přitahovala pozornost svým extravagantním modelem Antas, se naplno pustila do nového projektu. Dosud jsme o něm věděli jen málo - firma zpočátku pouze naznačila, že využije sedmilitrový atmosférický osmiválec LS7 ze současného Chevroletu Corvette Z06. Finální data zůstávala až dosud neznámá, nyní máme informací podstatně více.
Stroj ještě hotový není, ale šéf společnosti Luca Mazzanti nechal zveřejnit nové počítačové návrhy s pozměněným designem a konkrétní čísla k technice a odhadované dynamiky. Pokud někdo předpokládal zachování původních parametrů, Italy těžce podcenil. Faralli e Mazzanti rozsáhlými úpravami zahrnujícím třeba použití titanových ojnic a ventilů či mazání se suchou vanou dokázal z pohonné jednotky GM vydolovat přesně 701 koní při 6 600 ot./min a 848 newtonmetrů při 4 500 ot./min. Na velkoobjemový atmosférický agregát docela zajímavá čísla.
Pohonná jednotka bude spřažena se šestistupňovou sekvenční převodovkou, se kterou auto dosáhne při hmotnosti kolem 1,3 tuny nejvyšší rychlost 350 km/h a na stovku se dostane během 3,2 sekundy. Karoserie, jejíž tvary navrhl Luca Mazzanti s mladým maďarským šéfdesignérem Zsoltem Tarnokem, může být na žádost majitele vyrobena buď z karbonového kompozitu, respektive ručně zpracovávaných hliníkových plechů. Základ a nosnou strukturu Evantry tvoří prostorový rám svařený z chrom-molybdenových ocelových trubek.
Konstrukci zavěšení automobilka nepopisuje, ale vůz bude postaven na dvacetipalcových kolech značky OZ s pneumatikami Continental o rozměru 255/30 R20 vpředu a 305/25 R20 vzadu. Zpomalování zajistí brzdový systém Brembo s kotouči o průměru 380 mm a šestipístkovými třmeny vpředu a 360 mm a čtyřpístkovými brzdiči vzadu. Za příplatek F & M slibuje i karbon-keramiku.
Cenu 4 325 mm dlouhého, 1 225 mm vysokého a 1 955 mm širokého supersportu Faralli e Mazzanti neprozrazuje, vzhledem k téměř stoprocentně ruční zakázkové výrobě ale Evantra jistě žádná láce nebude. Snad se během premiéry na příštím dubnovém Top Marques v Monacu dovíme více.






















Atmosférický small block by měl být schopen udělit vozu akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,2 s
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 3 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejčtenější články
VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan