Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faralli e Mazzanti Evantra V8: první kus dá před turbem přednost atmosférické V8
5.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Na základě individuální zakázky čínského zákazníka Faralli e Mazzanti postaví úplně první novou Evantru se sedmilitrovým osmiválcem z Corvette.
Světová premiéra produkční verze italského sportovního vozu Evantra se šasí č. 00 od karosárny Faralli & Mazzanti proběhne od 18. do 21. dubna 2013 na autosalonu Top Marques v Monaku. Základní technické parametry dvoudveřového kupé poháněného plochým atmosférickým nebo přeplňovaným šestiválcem jsme již zveřejnili a bližší detaily (jako například cenu nebo naměřené hodnoty dynamiky) automobilka od té doby do éteru nepustila.
Proč o ni tedy opět píšeme? Důvodem je iniciativa čínského importéra Ke Ming-Shan sídlícího v Hongkongu, kterému se podařilo najít zákazníka, měl však specifické požadavky. Evantra se mu líbila, její pohonná jednotka však nikoli, místo boxeru požadoval osmiválec.
Pokud nám je známo, majitel společnosti Luca Mazzanti nikdy veřejně nepotvrdil, zdali mají jeho šestiválce 3,5 litru (403 nebo 603 koní) něco společného s agregáty Porsche, není proto divu, že firma není sdílná ani v případě sedmilitrové V8. Na rozdíl od boxeru se specifickým objemem, který má nejblíže k motoru v Boxsteru (3 436 cm3), však příliš nepohybujeme, že nový osmiválec má původ v koncernu General Motors a v originálu pohání Corvette Z06.
V původním stavu jednotka ovšem nezůstane. Klient požadoval vyšší výkon než 3,5 biturbo, přičemž small block LS7 428ci disponuje 512 koňmi a to by bylo na 603 koní málo. Nové parametry V8 zveřejněny nebyly, Faralli & Mazzanti však připomíná, že bylo nutné přepracovat celkovou aerodynamiku včetně přístupu vzduchu ke chlazení.
Italové za tímto účelem využila know-how firmy YSIM, která se podílí na vývoji komponentů pro monoposty F1 nebo vytrvalostní speciály pro 24 hodin Le Mans. Technický dozor nad novým projektem přebral Nebojsa Borkovic, konstruktér se zkušenostmi z Ferrari, Pagani, Lotusu a Toyoty F1.
Místo fotografií hotového vozu se F&M prozatím pochlubili pouze obrázky počítačové simulace zkoušek aerodynamiky, které alespoň něco naznačují. Majitel manufaktury však slíbil, že během pár týdnů zveřejní technické údaje V8, převodovky a dočkáme se také fotek.







Motor nové Evantry V8 patrně pochází z Corvette, takže by to měl být small block 7,0 litru s označením LS7
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
včeraČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ztráta hodnoty elektrických aut ruinuje i miliardáře. To nejlepší z nich připravilo majitele o 24 milionů za 20 měsíců a 2 200 ujetých km
před 3 hodinamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včeraHonda začala znovu nabízet snad nejvtipnější skrytý prvek výbavy auta, je jako z katalogu Simply Clever Škody
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
včeraJezdi 130, posílíš mír! Němci padli tak hluboko, že rychlostní limit na dálnici berou jako formu boje proti Rusku
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.09. 09:05 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 09:03 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.09. 09:00 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.09. 08:58 - řidičBOB
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Detektory policejních radarů 04.08. 20:38 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.08. 17:46 - stst2