Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faralli e Mazzanti Evantra V8: první kus dá před turbem přednost atmosférické V8
5.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Na základě individuální zakázky čínského zákazníka Faralli e Mazzanti postaví úplně první novou Evantru se sedmilitrovým osmiválcem z Corvette.
Světová premiéra produkční verze italského sportovního vozu Evantra se šasí č. 00 od karosárny Faralli & Mazzanti proběhne od 18. do 21. dubna 2013 na autosalonu Top Marques v Monaku. Základní technické parametry dvoudveřového kupé poháněného plochým atmosférickým nebo přeplňovaným šestiválcem jsme již zveřejnili a bližší detaily (jako například cenu nebo naměřené hodnoty dynamiky) automobilka od té doby do éteru nepustila.
Proč o ni tedy opět píšeme? Důvodem je iniciativa čínského importéra Ke Ming-Shan sídlícího v Hongkongu, kterému se podařilo najít zákazníka, měl však specifické požadavky. Evantra se mu líbila, její pohonná jednotka však nikoli, místo boxeru požadoval osmiválec.
Pokud nám je známo, majitel společnosti Luca Mazzanti nikdy veřejně nepotvrdil, zdali mají jeho šestiválce 3,5 litru (403 nebo 603 koní) něco společného s agregáty Porsche, není proto divu, že firma není sdílná ani v případě sedmilitrové V8. Na rozdíl od boxeru se specifickým objemem, který má nejblíže k motoru v Boxsteru (3 436 cm3), však příliš nepohybujeme, že nový osmiválec má původ v koncernu General Motors a v originálu pohání Corvette Z06.
V původním stavu jednotka ovšem nezůstane. Klient požadoval vyšší výkon než 3,5 biturbo, přičemž small block LS7 428ci disponuje 512 koňmi a to by bylo na 603 koní málo. Nové parametry V8 zveřejněny nebyly, Faralli & Mazzanti však připomíná, že bylo nutné přepracovat celkovou aerodynamiku včetně přístupu vzduchu ke chlazení.
Italové za tímto účelem využila know-how firmy YSIM, která se podílí na vývoji komponentů pro monoposty F1 nebo vytrvalostní speciály pro 24 hodin Le Mans. Technický dozor nad novým projektem přebral Nebojsa Borkovic, konstruktér se zkušenostmi z Ferrari, Pagani, Lotusu a Toyoty F1.
Místo fotografií hotového vozu se F&M prozatím pochlubili pouze obrázky počítačové simulace zkoušek aerodynamiky, které alespoň něco naznačují. Majitel manufaktury však slíbil, že během pár týdnů zveřejní technické údaje V8, převodovky a dočkáme se také fotek.







Motor nové Evantry V8 patrně pochází z Corvette, takže by to měl být small block 7,0 litru s označením LS7
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 8 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před hodinouPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 4 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 5 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 7 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva