Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku
21.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Manufaktura Mazzanti Automobili prezentuje v Monaku první dokončený supersport Evantra se sebevražednými dveřmi a sedmisetkoňovým osmiválcem.
Souběžně s autosalonem v Šanghaji má otevřeno také monacká výstava Top Marques, kde se kromě jiných exotických automobilů objevila rovněž avizovaná italská specialita Faralli e Mazzanti Evantra V8. O stroji postaveném na zakázku pro čínského zákazníka, který místo přeplňovaného boxeru požadoval americký sedmilitrový small-block V8, jsme už vše důležité asi napsali, až dosud nám však firma předkládala pouze počítačově generované obrázky. Dnes se tedy poprvé můžeme podívat, jak vůz z Gello di Pontedera vypadá ve skutečnosti.
V porovnání s rendery se zdá, že auto nakonec dostalo trochu méně nasávacích a odvětrávacích mřížek na karoserii, fotky ale především odhalují originální konstrukci „sebevražedných“ motýlích dveří otevírajících se proti směru jízdy a drobné změny lze zaznamenat rovněž v kabině.
Předně jde o ovládání převodovky, která měla podle původní koncepce dostat tlačítka a otočný přepínač jízdních režimů, nový majitel však požadoval manuál. Trochu jinak nakonec vypadá také ovládání ventilace a interiér postrádá karbonové panely, nic z toho ale nejsou detaily, které by zaměstnanci Mazzanti Automobili nemohli v rámci další objednávky opět navrhnout a poskládat v originálním provedení.
Dvousedadlové kupé sestávající z prostorového rámu vyrobeného z chrom-molybdenových trubek a karbonové karoserie je poháněný již zmiňovaným atmosférickým motorem GM, který dostal titanové ojnice a ventily či mazání se suchou vanou. Italové z něj při kompresním poměru 11,0:1 dostali 701 koní při 6 600 ot./min. a nejvyšší točivý moment 848 newtonmetrů při 4 500 ot./min. Parametry pro manuál automobilka neuvádí, ve spojení se šestistupňovou sekvencí se však Evantra V8 dostane na stovku za 3,2 sekundy a jezdí maximální rychlostí 350 km/h.
Cenu 1,3 tuny vážícího vozu o délce 4 325 mm italská společnost veřejně neprezentuje, ročně však neplánuje vyrobit více než pět kusů těchto aut a tak je dost možné, že běžné Ferrari či Lamborghini bude vedle Evantry docela lidovka.


















Italové se dosud jaksi zapomněli zmínit, jestli plochý šestiválec 3,5 l s turbodmychadly zůstává ještě ve hře
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
včeraMuž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
5.4.2025Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
5.4.2025
Nejnovější články
Honda začala znovu nabízet snad nejvtipnější skrytý prvek výbavy auta, je jako z katalogu Simply Clever Škody
před 10 hodinamiPolibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
včeraNěmci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
včeraUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
včeraJe vymalováno, britský Opel vyrobil poslední auto a zavřel továrnu. Místní pláčou, fungovala 120 let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva