Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faceliftovaný VW Golf 8 odhalil své první ceny, edice k 50. narozeninám je velké zklamání
17.2.2024 | Petr Prokopec
Padesátiny dvakrát nemáte, takže by se v souvislosti s nimi slušelo rozjet pořádnou oslavu. Automobilka ale sází na něco, co vypadá jen jako pokus vytáhnout z lidí peníze navíc, nejde jinak o nic mimořádného.
Faceliftovaný Volkswagen Golf nás zatím moc neoslnil. Stojí za tím možná až přílišná očekávání, která v souvislosti s modernizací své ikony sám VW vyvolal. Německá automobilka totiž v posledních měsících soustavně mluvila o tom, kterak vnímá kritiku zákazníků pršící na osmou generaci ze všech stran. A protože by velmi ráda dostal svou ikonu zpět na evropský prodejní trůn, sypala si popel na hlavu a zmiňovala chystanou nápravu ve všech klíčových oblastech. Nakonec však došlo jen na pár pozitivních kroků, které doprovodilo značné ořezání nabídky včetně žádané verze GTD.
Aktuálně byly oznámeny ceny novinky pro německý trh, současně s nimi pak automobilka přišla také s první limitovanou edicí. Ta slaví padesáté výročí vozu, Golf první generace byl totiž představen v roce 1974. S provedením Edition 50 je nicméně spojeno snad ještě větší zklamání než s celým faceliftem, stejně jako nemalý faux pas. Na svém německém webu totiž VW ukazuje snímky plug-in hybridního provedení, nicméně s kombinací jedna-pětky a elektromotoru tuto edici vůbec nelze koupit - k mání je jen s čistě spalovacími či mild-hybridními motory.
Jde o pochybení prodejní divize, na webu určeném pro novináře se nachází snímky správných verzí - tedy bez víčka dobíjení na předním nárazníku. Přesto daný přešlap budí trpký úsměv. Důvodem je také cena této edice a fakt, že ve srovnání se sérií vlastně mnoho unikátních prvků nepřináší. Pokud si totiž odmyslíme znaky s padesátkou odkazující na ono jubileum či specifické ozdobné prahové lišty, nemáme tu v podstatě nic, o čem bychom mohli mluvit. Za zbytkem „výjimečnosti“ stojí pouze prvky výbavy, které jsou jinak za příplatek.
Golf Edition 50 tak sice je dobře vybavený, ovšem rozšířený standard si značka nechává opravdu řádně zaplatit. S benzinovou jedna-pětkou naladěnou na 150 koní, jež má na povel šestistupňový manuál, vůz startuje na 36 820 Eurech (cca 936 tisíc Kč). Pokud pak lidé zvolí mild-hybridní verzi agregátu se stejným výkonem, jen doprovázenou sedmistupňovým automatem, musí sáhnout do kapsy dokonce pro 39 610 Eur (asi 1 007 000 Kč). K mání je tato edice navíc jen jako základní hatchback, zájemci o kombík mají smůlu.
Jak jsme nicméně již uvedli, o mnoho nepřichází. Pokud tedy oželí ony plakety, mohou si Golf Variant specifikovat naprosto stejně jako limitovaný hatchback. Ceny standardních úrovní výbavy jsou přitom o trochu vyšší než před faceliftem, neboť méně praktické pětidvířko nyní startuje na 27 180 Eurech (asi 691 000 Kč), zatímco za kombík je třeba zaplatit 28 280 Eur (cca 719 000 Kč). Z motorů přitom nic jiného než ona jedna-pětka v čistě spalovacím nebo mild-hybridním provedení zatím není k mání ani v tomto případě.
Faceliftovaný Golf již má německé ceny, přičemž u našich sousedů je k mání i v limitované verzi Edition 50. Na tu ovšem tamní web značky láká zavádějícími snímky plug-in hybridní motorizace, která se vůbec neprodává, aspoň zatím. Foto: Volkswagen
Na mediálním webu značky je nicméně již vše v pořádku. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Mechanik ukázal, co se stane legendárnímu motoru 2,0 TDI od VW, pokud jednou špatně přeřadíte
včera - Sprint Tesly Cybertruck proti nadupaným SUV Rolls-Roycu a Mercedesu je mnohem vyrovnanější, než by vás napadlo
27.1.2025 - Jeremy Clarkson si utahuje z tak oblíbené fotky Lewise Hamiltona u Ferrari, dál nevěří v jeho úspěch
26.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Stále aktuální Hyundai Tucson láká i jako ojetina, jen pár let staré ho pořád s normálním dieselem koupíte za cenu Fabie
včera - EU Trumpovi oponuje zbytečně. Není tím spasitelem a strůjcem revoluce, za kterého jej dnes mnozí mají
včera - BMW začalo odhalovat svůj nejostřejší kombík. Dostane se k němu hrstka vyvolených, budou se muset řádně plácnout přes kapsu
včera - Mechanik ukázal, co se stane legendárnímu motoru 2,0 TDI od VW, pokud jednou špatně přeřadíte
včera - Končíme s posedlostí elektromobily, říká šéfka Alfy Romeo. Návratu k normálu říká „multienergetická strategie”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva