Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faceliftovaná Škoda Superb nafocena při testech i jako kombík, potvrzuje očekávané
12.2.2019 | Petr Prokopec
Po až násilném faceliftu Octavie se Škoda se Superbem vyhne kontroverzím a vsadí spíše na lehčí retuše. Kombík nebude výjimkou, více změn čekejme na zádi než ne přídi.
Není žádným tajemstvím, že Škoda chystá facelift své vlajkové lodi. Modernizovaný Superb se ve výstavní premiéře ukáže na počátku března na ženevském autosalonu, jeho debut je tedy skutečně již za dveřmi. O tom svědčí stále častější výskyt testovacích prototypů, jež halí jen drobná kamufláž. Záběry pořízené v Číně vůz ukázaly už bez maskování s karoserií liftback, nové snímky z Evropy zachycují i kombík.
Je z nich zjevné, že Superb dostane především novou grafiku světel, s nimiž je spárována upravená maska chladiče a odlišný nárazník s prominentní centrální částí. Zrovna ta vzbuzuje nejvíce otazníků, neboť zatím není příliš jisté, zda Škoda prototypy neupravila kvůli špionážním fotografům. Více se vůz změní na zádi, a to jak díky světlům, tak především díky nahrazení tradičního škodováckého loga nápisem Škoda.
Na prototypech je záď maskována tak, aby vypadala jako ta stávající, i tak jsou popsané změny jasně patrné. Zadní lampy už vůz ukazuje naplno a dává na odiv i novou LEDkovou technikou, jakou používá třeba Audi. Při každém odbočování tak i Superb bude hrát menší elektronické divadélko, neboť blinkry se rozsvěcují postupně směrem od vnitřní strany světel k vnější.
O interiéru lze mluvit jen v mlhách, špionážní fotografové nám jej zatím bohužel nenaservírovali. Jde však o facelift a nikoliv zcela novou generaci, základní architektura kabiny jistě zůstane shodná. I nadále tedy bude možné počítat s displejem zasazeným do palubky, nikoliv z ní vyčnívajícím. Multimediální systém se však modernizace dočká, spolu s ním pak jistě dorazí i pozměněné čalounění a odlišné dekory. Objevit se pak mohou i nové prvky Simply Clever.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde naopak již máme poměrně jasno. Superb bude pokračovat v nezměněné formě s motory, jichž se dočkal v druhé polovině loňského roku, kdy si Evropská unie vyžádala opětovnou homologaci a splnění přísnějších norem. Základem bude jedna-pětka se 150 koňmi, přičemž zákazníci si budou moci vybrat mezi manuálem a automatem. Pohon předních kol je ale jistotou v obou případech.
Na benzinový vrchol se pak vyšvihne přeplňovaný dvoulitr, jehož výkon kvůli instalaci filtru pevných částic klesl z 280 na 272 koní. Tato pohonná jednotka bude spárována pouze se systémem 4x4 a automatem, nejde však o provedení zachycené na fotografiích. U liftbacku i kombíku postrádáme ze zadního nárazníku vyčnívající koncovky výfuku, které prozrazují přítomnost benzinových motorů. Je tedy jisté, že nafoceny byly pokaždé dieselové varianty.
„Producenty sazí“ bude zastupovat dvoulitrový čtyřválec, který nabídne 150 koní v kombinaci s předním pohonem či 190 u čtyřkolky. Tím se ale nabídka uzavře, tedy alespoň prozatím. S plug-in hybridní verzí Škoda počítá až na podzim, kdy ji ukáže na autosalonu ve Frankfurtu. Dáno je to i tím, že v Ženevě by si značka vystřílela zbytečně moc munice - kromě liftbacku a kombíku má odhalit i provedení Scout, které by přišlo se zvýšeným podvozkem a upraveným vzhledem.
Faceliftovaná Škoda Superb byla s lehkou kamufláží nafocena v Evropě...
...liftback už jsme spatřili zcela nemaskovaný v Číně. Tam se liší hlavně pojetím zádě, dle našich informací by obdobné ztvárnění s nápisem Škoda uprostřed mělo zamířit i na starý kontinent
Zdroj: AutoEvolution
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva