Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faceliftovaná Škoda Rapid ma konečně své ceny, s tříválcem výrazně zlevnila
12.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nahrazení čtyřválce 1,2 TSI tříválcem 1,0 TSI můžeme litovat, Škoda ale tuto rošádu kompenzuje snížením ceny. Docela výrazným.
Facelift Škody Rapid se naštěstí obešel bez aplikace rozdělených světel, Škoda místo nich použila prvky, které ho přiblížily ke konceptu Sport. Oproti minulosti se toho ale až tak mnoho nezměnilo, Rapid tak zůstává v podstatě stejný. Více novinek lze nalézt pod kapotou, odkud kde byl čtyřválec 1,2 TSI nahrazen litrovým tříválcem. Nemáme z toho radost, tříválec je příliš velký kompromis, vedle nějž starší 1,2 TSI neměl chybu, ne vše je ale černé.
Zatímco v případě ostatních škodováckých vozů došlo při faceliftech ke zvýšení cen, Rapid jde opačným směrem. Ještě nedávno stál sedan s motorem 1,2 TSI o výkonu 66 kW/90 koní 313 900 Kč, provedení Spaceback pak bylo o pět tisíc korun levnější. Nově vám na tuto variantu bude stačit 299 900 Kč, respektive opět o pět tisíc korun více v případě klasické Škody Rapid.
Dostanete za ně zmiňovaný tříválec 1,0 TSI se 70 kW/95 k. Výkon je tak vyšší, přesto se dá očekávat, že mnozí tento krok budou hodnotit negativně stejně jako my. Pokud nechcete tříválec, můžete sáhnout ještě pod motorech 1,4 TSI a 1,6 TDI, jediný čtyřválcový benzin je ale neodmyslitelně spojen s automatem DSG.
My ještě chvíli setrváme u tříválce, konkrétně u základní úrovně výbavy Active. Ta tedy s tímto motorem startuje na sumách 299 900 Kč, respektive 304 900 Kč, přičemž obsahuje také 15" ocelové ráfky, klimatizaci, elektrické ovládání předních oken, rádio Blues s konektivitou pro Apple CarPlay a portem na USB či standardní sadou airbagů a bezpečnostních systémů.
Na této úrovni lze také spojit základní tříválec s automatem (339 900 Kč, respektive o pět tisíc korun méně v případě Škody Rapid Spaceback, a to ve všech případech). Nabízena je také výkonnější verze agregátu naladěná na 81 kW/110 koní (321 900 Kč), popř. 1,4litrový turbodiesel produkující 66 kW/90 koní (364 900 Kč).
Přesunout se můžeme na stupeň Ambition, za který se připlácí vůči základu 25 tisíc korun. V rámci výbavy už jsou zahrnuta litá kola v designu Matone, multimediální systém Swing s pětipalcovým displejem a zadní kotoučové brzdy. Mimo to lze na této úrovni pořídit i výkonnější motory, kdy třeba 1,4 TSI vychází na 416 900 Kč.
Dostáváme se k vrcholným úrovním, tedy k výbavám Style, Monte Carlo a Scoutline, ta je nabízena pouze pro Spaceback. Ve všech případech je základem dnes již mnohokrát uváděný litrový tříválec, se kterým se startuje na sumách 354 900 Kč, 386 900 Kč, respektive 398 900 Kč. Výbava zahrnuje třeba automatickou klimatizaci či upravený vzhled.
Bližší informace naleznete v oficiálním ceníku (PDF, 812 kB), který lze stáhnout z webu Škody. Tak jako dříve máte přitom i nyní k dispozici kromě prvků standardní výbavy k dispozici příplatkové doplňky, a to jak jednotlivě, tak ve formě paketů.
Škoda Rapid je po faceliftu k mání od 304 900 Kč...
...respektive ještě o pět tisíc korun levněji v případě verze Spaceback
Takto se oba modely naživo předvedly na autosalonu v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 11 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva