Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faceliftovaná Škoda Octavia má své ceny. Přišla o 1,2 TSI a na oko podražila
30.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Faceliftovaný liftback startuje s litrovým tříválcem na 408 tisících Kč. Standard je však vybaven klimatizací, LEDkami či 16palcovými koly.
Modernizovanou Škodu Octavia již dobře známe. Její dvojitá čelní světla však i nadále budí nemalou kontroverzi. V tomto stylu se mladoboleslavská automobilka zjevně rozhodla pokračovat také při zveřejnění prvních cen. Ty začínají nad čtyřmi sty tisíci korunami, na baťovských něco 999 se tedy tentokrát nehraje. Například u Kie můžete za obdobnou částku pořídit kombi Cee'd SW s turbodieselem a vyšší úrovní výbavy.
V případě Škody Octavia však za 407 900 Kč dostáváte litrový tříválec TSI naladěný na 85 kW/116 koní a základní výbavový stupeň Active. Na druhou stranu je ale nově možné počítat již ve standardu s prvky v hodnotě 22 tisíc korun, za které bylo dříve třeba připlácet a mezi něž patří třeba klimatizace, zadní LEDky a diody pro denní svícení, 16palcová kola a centrální zamykání s dálkovým ovládáním.
Z výše zmíněného je navíc patrné, že alespoň pro tuto chvíli Škoda nepočítá s motorem 1,2 TSI o výkonu 63 kW/86 koní. Je to překvapivé, neboť původní tisková zpráva jej zmiňovala. Kromě toho faceliftovaný Seat Leon je s touto pohonnou jednotkou i nadále k mání. Díky tomu také mohou ceny španělského hatchbacku startovat na 340 tisících korun, a to i přes poměrně rozsáhlou výbavu.
Uvidíme tedy, zda Škoda přeplňovanou jedna-dvojku vrátí zpět do hry. Příliš bychom s tím ale nepočítali, ostatně koncern VW Group již mnohokrát zmínil, že tento motor již je na odchodu a posléze dojde k jeho úplnému nahrazení jak litrovým tříválcem, tak zcela novým 1,5litrovým čtyřválcem TSI Evo. Zatím ale nepředbíhejme a vraťme se k cenám.
Ještě chvilku přitom setrváme u základní výbavy, kterou je možné za 10 000 Kč rozšířit o paket Active Plus zahrnující volant či řadicí páku v kůži, přední mlhovky a palubní počítač MFA. Za dalšími položkami je třeba zamířit na úroveň Ambition, která startuje na sumě 463 900 Kč. Velmi pravděpodobně při tom opět bude motor 1,0 TSI, byť Škoda to v tiskové zprávě nespecifikuje a kompletní ceník momentálně chybí.
Na této úrovni je možné počítat s 16palcovými litými koly, všemi okny v elektrice, deštníkem pod sedadlem spolujezdce nebo zadní loketní opěrkou u liftbacku a střešními ližinami či lampičkou v zavazadelníku u kombíku. Také tato výbava doznala rozšíření standardu oproti předfaceliftované verzi o prvky v hodnotě 42 200 Kč, za 14 tisíc korun pak dostáváte paket Ambition Plus s tempomatem či vyhříváním sedadel.
Přesunout se můžeme k akčnímu modelu Fresh, který je k dispozici od 436 900 Kč a jehož výbava mimo vše výše zmíněné zahrnuje také zadní parkovací senzory, plnohodnotné rezervní kolo či multifunkční volant s ovládáním radia a telefonu. Zatímco všechny ostatní výbavy jsou oproti dřívějšku dražší o dvanácti tisíc korun, tato varianta podražila pouze o 4 000 Kč.
Dále tu máme úroveň Style, která je k dispozici od 513 900 Kč. Také v tomto případě je možné počítat se zvýhodněním oproti dřívějšku, a sice až o 48 600 Kč. Standardem jsou u ní plnohodnotné čelní LEDky, multimédia Bolero s osmipalcovým displejem, dešťový a světelný senzor či u modelů s automatem také pádla řazení pod volantem.
Na vrcholu pak trůní výbava L&K s navigačním systémem Amundsen, hlasovým ovládáním, indukčním dobíjením telefonů či detekcí aut ve slepém úhlu. Dále tu máme slot na USB i vzadu nebo ambientní osvětlení interiéru. Oproti předchozímu provedení byla tato úroveň rozšířena o prvky v o hodnotě 42 500 Kč, za motorizaci 1,8 TSI se 132 kW/180 koňmi ale dáte 679 900 Kč.
Kromě zmiňovaných pohonných jednotek je faceliftovaná Octavia dále k mání ještě s benzinovým agregátem 1,4 TSI (81 kW/110 koní a 110 kW/150 koní) nebo turbodiesely 1,6 TDI (85 kW/116 koní) a 2,0 TDI (110 kW/150 koní a 135 kW/184 koní). Jejich ceny a další detaily najdete v kompletním aktualizovaném ceníku (PDF, 998 kB), který si můžete stáhnout z webu škodovky.
Faceliftovaná Škoda Octavia startuje na 407 900 Kč
Startuje se s motorem 1,0 TSI...
...na vrcholu pak trůní agregáty 1,8 TSI a 2,0 TDI
Za 9,2palcový displej evidentně bude třeba připlácet i na úrovni L&K
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 9 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 11 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva