Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Facelift VW Amarok podrobně. Interiér změnil k nepoznání, ceny méně
25.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizace německého pick-upu je ještě výraznější, než se zdálo. Až teď víme i to, jak rychle ve vrcholné formě zvládne stovku či na kolik přijde.
Facelift Volkswagenu Amarok byl jedním z nejpřekvapivějších v poslední době. Ne kvůli designu, v tomto případě lze mluvit pouze o velmi jemné evoluci, jak je ostatně u německého koncernu zvykem. Zásadní rošáda se odehrála v motorovém prostoru, kam se namísto dvoulitrového čtyřválce nastěhoval třílitrový šestiválec. Pokaždé jde sice o turbodiesel, nicméně i tato se změna počítá, zvláště v dnešní době.
Dosud jsme přitom věděli pouze tolik, že nová pohonná jednotka bude k dispozici se 163, 204 a 224 koňmi. Nejslabší verze přitom dle norem spotřebuje 7,6 l/100 km. Volkswagen nyní dodal, že nejsilnější provedení disponující taktéž 550 Nm točivého momentu přitom pokoří stovku za 7,9 sekundy a maximálně zvládne 193 km/h.
Dále lze zmínit, že pick-up bude nabízen s pohonem zadních či všech čtyř kol (k mání bude jak mezinápravový diferenciál Torsen, tak i připojitelná přední náprava), přičemž aktuálně se mluví pouze o osmistupňové automatické převodovce s příplatkovými pádly pod volantem. Posléze by ovšem měl dorazit šestistupňový manuál.
V rámci exteriéru došlo ke změnám u čelní masky, nárazníků a grafiky světel. Více se toho ovšem měnilo uvnitř, kde si dosavadní provedení s tím novým těžko spletete. Jsou tu nové materiály, zcela jinak řešené výdechy ventilace, nová přístrojová deska či přemístěná a a modifikovaná tlačítka ovládání. Úpravami prošly i odkládací schránky.
Dále můžeme zmínit jiný volant nebo přepracovaná multimédia, která těží ze systému Car-Net umožňujícího integraci mobilních telefonů skrze USB. K dispozici je přitom v řada speciálních aplikací. Navigace dokáže poskytnout aktuální online dopravní zpravodajství, dorazil i digitální příjem rádia.
Velkou měrou se Volkswagen rozepisuje o sedadlech ergoComfort, která jsou určena řidiči a spolujezdci. Pyšní se certifikací AGR, elektricky je můžete nastavit ve 14 směrech. Jako čalounění lze zvolit i kůži nappa, se kterou lze spárovat ozdobné prošívání Ceramique a vyhřívání.
V rámci výbavy Aventura se Amarok pochlubí také barevným třídimenzionálním displejem uprostřed přístrojového štítu, souběžně s tím dorazí i sada pedálů z nerez oceli a unikátní černé dekory. Za příplatek pak bude nabízen také paket Light and Sight, jenž má umocnit sportovní charakter vozu.
Ceny startují na německém trhu na sumě 25 720 EUR (cca 695 000 Kč) za výbavu Trendline osazenou pohonem zadních kol a nejslabším dieselem. Tento model ovšem bude k mání až od druhého čtvrtletí 2017, zatímco vrcholný Amarok Aventura s 224 koňmi dorazí již letos v září za 46 525 Eur (1,26 mil. Kč).
České zastoupení očekává zahájení předprodeje v srpnu, první vozy by pak k zákazníkům měli dorazit někdy v listopadu. Ceny by přitom měly kopírovat ty německé, jenž u základního modelu narostly oproti předchozímu čtyřválci o 940 Eur (25 500 Kč). Ta šestiválcová je pochopitelně zcela novou nabídkou a oproti dosavadnímu vrcholu bude cenově výše asi o 150 tisíc Kč.
Facelift Volkswagenu Amarok se ukázal na nových fotkách, prohlédnout si tak můžeme i interiér
Posloužit pak můžeme ještě předchozí sadou...
Pro srovnání přidáváme i snímky dosavadního provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 20:23 - M.Z.
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch