Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Facelift Ferrari 458 Italia odhaluje detaily, má mít jen 3,5l V8 twin-turbo s 675 koňmi
20.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco v rámci objemu se dočkáme downsizingu, výkon má poskočit na 675 koní. Přenášet jej pak možná bude osmistupňový automat.
O modernizaci Ferrari 458 Italia jsme v minulosti již několikrát hovořili. Znám je tedy fakt, že vzpínající se koník opustí atmosférické plnění a dorazí s přeplňovaným osmiválcem. Pokud navíc do dané rovnice započítáme také automatickou převodovku, jež je pro daný model - a vlastně nyní i celou značku - jedinou volbou, pak bychom se měli držet našeho názoru, že všechno je špatně. Jenže značka z Maranella už nějakou chvíli neplatí za ideál puristických řidičů, a zřejmě proto se na přístup Ferrari nedíváme s takovou nevraživostí jako třeba na obdobné chování Porsche. To rovněž vsadí na přeplňování a i když nabídce zanechá manuální převodovku, s přílišnou velkorysostí počítat nemůže - právě ono platilo v posledních letech za volbu nadšených řidičů a tou postupně být přestává.
Automobilku z Zuffenhausenu ale dnes nemáme na programu dne, proto rychle zpátky do Itálie k nástupci modelu 458. Ten by se měl představit na březnovém autosalonu v Ženevě jako první novinka pod nadvládou nového šéfa značky Sergia Marchionneho. I když ten s jeho dosavadním vývojem jistě nemá příliš společného. To bychom se ale zbytečně zaplétali do politických machinací, místo nich tak raději zmíníme, že vůz nese interní označení 142M - M je přitom zkratkou pro modifikaci, numerika pak odkazuje na pořadové číslo projektu.
Pod kapotu italská novinka dostane přeplňovaný osmiválec, který má svůj základ v 3,8litrové pohonné jednotce Ferrari California. Sdíleno bude 86,5milimetrové vrtání, dočkat bychom se ovšem měli odlišného zdvihu. Pokud bude kratší, povede se značce umístit vrchol výkonu do vysokých otáček, což ladí s tradičním charakterem vozů z Maranella. Souběžně s tím pak bude dán i objem motoru, který prozatím zůstává neznámým. Značka se ovšem snaží o jeho sražení pod čtyři litry, čímž by na některých trzích klesla do jiné čínské daňové skupiny - a tím by navýšila prodejní potenciál.
Pokud by se jednalo o čtyřlitrový motor, pak by zdvih dosahoval 85 milimetrů, čímž jsme velmi blízko hodnotě vrtání. Ferrari ovšem netouží po „čtvercovém“ motoru, pročež zdvih bude nižší - tak jako u stávajícího provedení, které disponuje 94milimetrovým vrtáním a 81milimetrovým zdvihem. Značka však s novinkou dost možná sáhne po ještě extrémnější variantě, a sice 3,5litrovém objemu, se kterým by dorazil zdvih pouze 75 mm. Otázkou však je, zda by v takovém případě vůz nabídl dostatečný výkon.
V Maranellu se totiž snaží, aby vyrovnali 650 koní McLarenu 650S. Nástupce Ferrari 458 Italia by tak měl dorazit se stádem 675 koní, což by při čtyřlitrovém motoru značilo 168,75 koně na litr, při 3,5litrovém pak extrémních 192,86. Z toho důvodu vůz dorazí s vysokým kompresním poměrem 12:1, jemuž má asistovat „iontový“ detekční systém, který umožňuje individuální spalování paliva ve všech osmi válcích. Opomíjet pak nesmíme ani příchod přeplňování, které by se mělo lišit od dmychadel použitých ve Ferrari California.
Jednou z možností je elektrické turbo, jeho zakomponování do stávajícího pohonné ústrojí je však finančně náročné. Proto spíše přijdou ke slovu dvě malá turba, která umožní rychlou odezvu na plynový pedál v nízkých otáčkách a zároveň zachování vysokootáčkového charakteru. Problémem je však v takové chvíli vysoký točivý moment, s nímž by mohla mít problém sedmistupňová převodovka Getrag 7DL750. U takové Californie totiž 750 Nm dostanete pouze na sedmičku, na všechny předchozí rychlosti je točivý moment limitován na 544 Nm.
U subdodavatelské společnosti tak prý již pracují na nástupci. Zatím však není jasné, zda budou vyměněny pouze vnitřní komponenty, nebo zda převodovka dorazí s jedním rychlostním stupněm navíc. Rovněž je pak nejasné i pojmenování modelu, neboť od dob modelu 206 Dino stojí za názvy vozů z Maranella jejich objem a počet válců. Pokud by tedy vůz dostal 3,5litrový osmiválec, měl by se jmenovat Ferrari 358. Automobilka však dost možná přejde na styl daný nástupcem Californie a za číslovku 458 přilepí písmeno „T“ značící přeplňování.
Tím ale dnešní novinky o pohonné ústrojí modernizovaného Ferrari 458 Italia končí, závěrem již můžeme zmínit pouze design novinky. Ten bude ryze evoluční a na starost jej dostal šéf oddělení Centro Stile Flavio Manzoni. Jsme tedy opravdu zvědavi, co nám v Ženevě odhalí.
Nástupce Ferrari 458 Italia sice dostane méně objemný motor, nabídnout ovšem má daleko více koní pod kapotou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 2 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:09 - řidičBOB
- Onboard videa 11.22. 19:07 - řidičBOB
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch