Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Extratřída mezi luxusními hotely na kolech skrývá v útrobách vše, na co pomyslíte
11.11.2020 | Mirek Mazal
Na první pohled vypadá kompaktně, nepotýkáme se tu ale s ničím obyčejným. RJH Antos 1832 je přepychový apartmán s obývákem plným dřeva a kůže za skoro 16 milionů.
Mnichovská firma RJH se zabývá ruční výrobou jedněch z nejexkluzivnějších aut svého druhu. Nejde o limitované série supersportů, i když se sportováním nabídka značky úzce souvisí. Historicky proslula především jako výrobce výjimečných transportních prostředků pro dostihové koně, nás ale více zaujala jiná část jejího portfolia - obytná auta té nejvyšší úrovně.
Obě aktivity mají pochopitelně dost společného. Transportéry RJH prosluly tím, jaké zázemí dokáží nabídnout zvířatům a majitelé drahých plnokrevníků zatoužili po něčem po něčem podobném. Firma nenechala jejich požadavky ladem a nyní už léta naplňuje vlastní představy o podobě luxusního mobilním bydlení. Zákazníci si mohou užívat kvalitního řemeslného zpracování odpovídajícímu i těm nejnáročnějším požadavkům, hlásají materiály výrobce. A až tak nepřehání.
Stačí se podívat na přiložené fotografie a pochopíte, že tvrzení o výjimečném komfortu, exkluzivním designu a bohatém vybavení nejsou mimo realitu. Neexistují žádné sériové modely, firma vyvíjí každý motorhome individuálně, a tak jsou použité technologie, konstrukce a uspořádání vždy originální. Možnosti návrhů jsou omezeny pouze stanoveným finančním limitem a celkovou maximální hmotností 26 tun.
Vůz na fotkách ukazuje boční výsuvné moduly, které zvětšují obytný prostor o jeden metr na každé straně. V zadní části dvounápravového kamionu vzniklo místo dokonce i pro garáž na motocykl a další úložné schránky dostupné zvenčí. Postupem vpřed si člověk všimne známé masky s hvězdou uprostřed, nakonec ani jménem RJH Antos 1832 vůz neskrývá základ v nákladním Mercedesu.
Obytné vozy jsou ale především věcí vnitřního vybavení a na tom se tu vážně nešetřilo. Standard pro šest až osm lidí je na nejvyšším stupni žebříčku poskytovaných služeb pojízdných hotelů. Prvotřídní kuchyně není ochuzena o prvky jako dřez s vodou, indukční sporák, mikrovlnou troubu a dvě lednice s mrazákem. Na přípravnu jídla plynule navazuje odpočinkový úsek s velkou plochou obrazovkou. Naproti televizi logicky zapadá kožená pohovka ve tvaru písmene U, která může být použita jako posezení při společném servírování večeře.
V krajním oddílu automobilu vedou dveře do koupelny. Ani rodinný dům by se nemusel stydět za podobnou místnost určenou pro provádění osobní hygieny. Prostoru vévodí široké zrcadlo nad umyvadlem umístěným naproti toaletě a sprchového koutu. Voda se přivádí z nádrže o objemu 500 litrů, odpadní zásobník pojme stejné množství.
Nad vzdušnou koupelnou se skrývá postel pro dvě dospělé osoby. Útulné lóže jsou dosažitelné s pomocí malého žebříkem. Plnohodnotná ložnice majitele dravého příbytku se nachází v zadní části Mercedesu - zde jsou dvě samostatná lůžka o rozměrech 90 x 200 centimetrů, která jsou umístěna o něco výše nad zemí. Do místnosti se vešla další lednice, dvě televize a malý pracovní stolek pro případ, že by společné prostory nevyhovovaly svou velkorysou nabídkou. Materiálům pak vedle kůže dominuje dřevo, které přidává na prémiovém vzezření každého koutu.
Takto pojatý RJH Antos přijde na 600 tisíc Eur (přes 15,8 milionu Kč) a řadí se mezi nejdražší pojízdné domy této velikosti. Za takovou sumu můžete mít i některý z nejlepších superportů planety, v takovém si ale jistě neuvaříte oběd. Natož pak, abyste se v něm vyspali i se zbytkem rodiny.
RJH Antos 1832 je jedním z nejluxusnějších pojízdných obydlí svého druhu, cena tomu odpovídá. Foto: RJH
Zdroj: RJH
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Rozplývající se elektrický sen Mercedesu poslal finance firmy ke dnu, zisky z prodeje aut se zhroutily o 64 procent
26.10.2024 - Nové vrcholné Ferrari vzniklo původně jako jednomístné, tak moc mu tvůrci chtěli dát extrémní proporce
26.10.2024 - Neuvěřitelný obrat Porsche. S elektromobily narazilo tak moc, že slibuje vrátit spalovací motory i dřív jen elektrickým modelům
26.10.2024 - Číňané dokazují, že ať už dnes evropské automobilky přijdou skoro s čímkoli, oni to hned udělají lépe a levněji
26.10.2024 - O 14 let a tři generace novější Golf s motorem 2,0 turbo vyzval na souboj starého bijce s plnotučným V6, asi to neměl dělat
26.10.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis