Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ex-šéfdesignér Škody se po neúspěšném angažmá u BMW vrací zpět ke kořenům
5.12.2019 | Petr Prokopec
Muž, který se postaral o atraktivitu většiny moderních škodovek, se v posledních letech hledal. Nyní to vypadá, že je mu souzeno zůstat v řadách koncernu VW, bude řídit design německé značky.
Před dvěma měsíci celý svět spekuloval, kam zamíří Jozef Kabaň. Někdejší šéfdesignér Škody na počátku roku 2017 vyměnil českou automobilku za BMW, jeho pobyt v Mnichově však nakonec neměl dlouhého trvání. Stále to však byla mnohem delší doba, než jakou strávil v čele designového oddělení Rollls-Royce, neboť k britské značce zamířil 1. dubna, nicméně již o šest měsíců později dával výpověď. Oficiálně byl důvod neznámý, neoficiálně se v případě BMW mluvilo o jeho neporozumění si s šéfem designu celé skupiny, Rolls-Royce mu pak měl být malý.
Jen tak by ale neodešel, a tak kdekoho zajímalo, jaká bude Kabaňova další štace. Jednou z případných možností byl i návrat ke koncernu VW, jakkoliv se něco takového zdálo poněkud divoké. Podle zlých jazyků designérovi na sklonku roku 2016 zlámal vaz kriticky přijatý vzhled faceliftované „čtyřoké“ Octavie, nicméně tyto zvěsti byly pravdivé.
Kabaň ovšem nezamířil zpět ke Škodě, nýbrž se stal šéfdesignérem Volkswagenu. Zaujal dosavadní post Klause Bischoffa, jenž povýší na pozici šéfdesignéra celého VW Group. Toto křeslo přitom uvolní Michael Mauer, který byl až do roku 2015 hlavou designového oddělení Porsche. A přesně na tento post se také má vrátit, přičemž „akce Kulový blesk“ odstartuje v lednu příštího roku.
Pokud si přitom v rychlosti zrekapitulujeme události poslední doby, pak tento veletoč dává smysl. Kabaň totiž nejspíše skutečně odešel kvůli kritice designu faceliftované Octavie třetí generace, zároveň však ještě před svým odchodem navrhl nástupce. A z toho se všichni posadili na zadek, na rozdíl od nového Volkswagenu Golf, který měl na starosti Bischoff. Kromě toho nebyl svět úplně na větvi ani z nového Porsche 911, pod kterou pro změnu nebyl podepsán Mauer.
Aktuální personální výměnou by tak vedení VW Group zapláclo několik much jednou ranou. Kabaň by se tímto navíc vrátil ke svým kořenům, neboť stáží u Volkswagenu v roce 1993 začínal. Pro značku pak následně o zhruba dekádu později stvořil třeba Lupo, než se přesunul k Audi či Bugatti. S koncernem je tedy jedna ruka prakticky celou svou kariéru. Uvidíme tedy zhruba za dva roky, zda BMW udělalo chybu, když jej nechalo jít.



S koncernem VW Group má Jozef Kabaň spojenou prakticky celou kariéru. Nyní se po dvouleté pauze u BMW má vrátit a šéfovat designovému oddělení Volkswagenu
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 17 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 17 minutamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 4 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 5 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva