Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Exagon Furtive eGT: 403 elektrických koní z Francie v sériové verzi
18.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Francouzský Exagon představí na nejvýznamnějším domácím autosalonu pro produkci připravený elektromobil Furtive eGT.
Společnost Exagon Motors sídlící v samotném srdci Francie a těsné blízkosti závodního okruhu Magny-Cours představí na letošním pařížském autosalonu produkční verzi svého elektromobilu, případně provedení s prodlouženým dojezdem. Tvrdí to alespoň nizozemská média s odvoláním se na své zdroje.
Koncept Exagonu byl poprvé představen předloni v Paříži. Jejich Furtive (v překladu něco jako tajnost) byl původně poháněný dvojicí vodou chlazených elektromotorů Siemens o hmotnosti jen málo překračující 50 kg, společném výkonu 340 koní a točivém momentu 480 newtonmetrů. Lithium-iontové akumulátory měly kapacitu 50 kWh a firma slibovala akceleraci na stovku za 3,5 sekundy, maximálku 287 omezenou na 250 km/h, životnost baterek deset let a 3 000 nabíjecích cyklů, dojezd 400 km při konstantní rychlosti 50 km/h a 197 km při 130 km/h.
V případě zájmu byl Exagon schopen do auta namontovat blíže nespecifikovaný spalovací motor s palivovou nádrží o objemu 25 litrů, který podle tvrzení konstruktérů prodlouží dojezd až na 800 kilometrů. Co z toho bylo zachováno pro sériový vůz a co bude jinak?
Většina dříve udávaných hodnot (dojezd, zrychlení, maximální rychlost...) patrně byla z poněkud optimistického soudku. Většina z nich sice zůstala zachována, technika produkční verze Exagonu však byla do značné míry vylepšena. Nově se do Furtive dostaly dva elektromotory stejné značky, ale s výkonem zvýšeným na 403 koní a souhrnným točivým momentem 516 newtonmetrů. Zajímavé je, že elektromotory by neměly pohánět kola přímo, ale prostřednictvím třístupňové, elektronicky řízené převodovky s ovládáním tlačítky na volantu.
Mírně zvýšena byla rovněž kapacita akumulátorů na 57 kWh, což je ale pořád ekvivalent jen 22 litrů benzínu. Ne že by to na 400 km nemohlo stačit, patrně bude, ale přesně jak uvádí Exagon - plynule a padesátkou. Otázkou je, kde se dá podobným způsobem jezdit. Spalovací motor jistě pomůže a je chvályhodné, že se Francouzi nespoléhají výlučně na sílu elektronů, pořád k němu ale chybí jakékoli údaje.
Pokud půjde vše podle plánů stavitelů, výroba modelu Furtive eGT by se měla rozjet v příštím roce. Produkce by neměla přesáhnout 150 vozů ročně, což sice není mnoho, ale s ohledem na cenu ani nízké číslo. Exagon si údajně cení svůj stroj na minimálně 350 tisíc Eur, v přepočtu docela nezanedbatelných 8,9 milionu korun.
Na záběrech je koncept z roku 2010, sériový vůz proto může vypadat trochu jinak. V technice už ale máme víceméně jasno
Zdroje: Autoweek.nl, Groen7.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB