Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Exagon Furtive eGT: 403 elektrických koní z Francie v sériové verzi
18.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Francouzský Exagon představí na nejvýznamnějším domácím autosalonu pro produkci připravený elektromobil Furtive eGT.
Společnost Exagon Motors sídlící v samotném srdci Francie a těsné blízkosti závodního okruhu Magny-Cours představí na letošním pařížském autosalonu produkční verzi svého elektromobilu, případně provedení s prodlouženým dojezdem. Tvrdí to alespoň nizozemská média s odvoláním se na své zdroje.
Koncept Exagonu byl poprvé představen předloni v Paříži. Jejich Furtive (v překladu něco jako tajnost) byl původně poháněný dvojicí vodou chlazených elektromotorů Siemens o hmotnosti jen málo překračující 50 kg, společném výkonu 340 koní a točivém momentu 480 newtonmetrů. Lithium-iontové akumulátory měly kapacitu 50 kWh a firma slibovala akceleraci na stovku za 3,5 sekundy, maximálku 287 omezenou na 250 km/h, životnost baterek deset let a 3 000 nabíjecích cyklů, dojezd 400 km při konstantní rychlosti 50 km/h a 197 km při 130 km/h.
V případě zájmu byl Exagon schopen do auta namontovat blíže nespecifikovaný spalovací motor s palivovou nádrží o objemu 25 litrů, který podle tvrzení konstruktérů prodlouží dojezd až na 800 kilometrů. Co z toho bylo zachováno pro sériový vůz a co bude jinak?
Většina dříve udávaných hodnot (dojezd, zrychlení, maximální rychlost...) patrně byla z poněkud optimistického soudku. Většina z nich sice zůstala zachována, technika produkční verze Exagonu však byla do značné míry vylepšena. Nově se do Furtive dostaly dva elektromotory stejné značky, ale s výkonem zvýšeným na 403 koní a souhrnným točivým momentem 516 newtonmetrů. Zajímavé je, že elektromotory by neměly pohánět kola přímo, ale prostřednictvím třístupňové, elektronicky řízené převodovky s ovládáním tlačítky na volantu.
Mírně zvýšena byla rovněž kapacita akumulátorů na 57 kWh, což je ale pořád ekvivalent jen 22 litrů benzínu. Ne že by to na 400 km nemohlo stačit, patrně bude, ale přesně jak uvádí Exagon - plynule a padesátkou. Otázkou je, kde se dá podobným způsobem jezdit. Spalovací motor jistě pomůže a je chvályhodné, že se Francouzi nespoléhají výlučně na sílu elektronů, pořád k němu ale chybí jakékoli údaje.
Pokud půjde vše podle plánů stavitelů, výroba modelu Furtive eGT by se měla rozjet v příštím roce. Produkce by neměla přesáhnout 150 vozů ročně, což sice není mnoho, ale s ohledem na cenu ani nízké číslo. Exagon si údajně cení svůj stroj na minimálně 350 tisíc Eur, v přepočtu docela nezanedbatelných 8,9 milionu korun.
Na záběrech je koncept z roku 2010, sériový vůz proto může vypadat trochu jinak. V technice už ale máme víceméně jasno
Zdroje: Autoweek.nl, Groen7.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 4 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 7 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva