Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Evropský trh upadá,” řekl šéf obří automobilové firmy a oznámil další velké propouštění. Z 10 tisíc lidí část pracuje i v Česku
20.2.2024 | Petr Miler
Firma dnes podle svých vlastních dat zaměstnává jen v Evropě přes 75 tisíc mj. v Německu, Polsku a České republice. Plných 10 tisíc z nich zasáhne masivní rušení pracovních pozic, které se podle finančního ředitele Forvie „dotkne všech lokalit”.
Realisticky vzato není možné, aby evropský automobilový průmysl vzkvétal, nemá jak. Dušen stále mohutnějším polštářem regulací, příkazů či zákazů ze strany EU a v neposlední řadě jejími uměle vytvořenými cíli nemajícími prakticky žádnou vazbu na technickou a ekonomickou realitu, se logicky dostal do sestupné spirály, kterou může zastavit jen změna politického klimatu. A protože ta je v nedohlednu, automobilovým firmám nezbývá, než se nastalému stavu přizpůsobit.
To nepůjde jinak než umenšením místních aktivit, neboť problém není v tom, že by výše popsaným přístupem byl svázán jen automobilový průmysl, trpí jím Evropa jako celek. Místní výroba se mj. kvůli uměle drahým energetickým vstupům či přeregulovaném trhu práce stává neúnosnou i z globálního hlediska, a tak pod taktovkou stejných firem sice může pokračovat dál, ovšem ne zde.
To potvrzují kroky obřího evropského výrobce autodílů Forvia, který vznikl po pohlcení německé Helly francouzskou Faurecií. Firma podle vlastního vyjádření přestává být s evropskou výrobou konkurenceschopná vedle asijských soupeřů, a proto výrazně umenší své aktivity na starém kontinentu, aby konkurentům byla schopna lépe čelit, jak poznamenává WirtschaftsWoche.
„Evropský trh upadá,” řekl včera v rámci ohlášení výsledků firmy za rok 2023 její finanční šéf Olivier Durand. Podle něj je problém jak ve výše popsaném, tak v propadu zájmu ze strany místních automobilek kvůli dalšímu očekávanému dopadu manipulací EU s trhem. Tlak na elektromobilitu uměle zdražuje spalovací auta a jako alternativu nabízí ještě dražší elektrické vozy, což zvlášť za komplikující se ekonomické situace vede k poklesu počtu objednávek nových aut. To logicky způsobuje i menší zájem o díly Forvie.
„Řada z nich nejede na plnou kapacitu,” řekl Durand k výkonu evropských továren společnosti. Nový program na zvýšení její konkurenceschopnosti tak má za cíl dosáhnout ročních úspor ve výši 500 milionů euro (asi 12,74 miliardy Kč), což značně zasáhne i řady zaměstnanců. Firma tak oznámila, že v následujících pěti letech zruší asi 10 000 pracovních míst v Evropě. Skupina zaměstnává podle svých dat asi 75 500 lidí, takže se propouštění dotkne zhruba 13 procent evropských zaměstnanců. To není málo, víc než každý osmý poletí.
Forvia má své aktivity také v České republice, která propouštění nebude ušetřena, jen zatím není jasné, v jaké míře. „Všechna místa tím budou zasažena,” řekl dále Durand, upřesnil ovšem, že dopady na různé fabriky nebudou stejnoměrné. Dodejme, že širší veřejnosti prakticky neznámá firma se specializuje zejména na výrobu vybavení interiérů, světel a výfukových systémů, které dodává nejrůznějším automobilkám všeho druhu.
Také české továrny Forvie budou zasažené čerstvě ohlášením velkým propouštěním. Kdy a jak se jich dotkne, ukáže teprve čas. Ilustrační foto: Forvia, tiskové materiály
Zdroje: WiWo, Forvia
Bleskovky
- Policista chtěl řidičku ujíždějící v SUV zastavit pomocí tzv. PIT, sám ale po jejím manévru převrátil auto
6.9.2024 - Lamborghini otevřelo své největší dealerství na světě, kupodivu nestojí nikde na Středním východě
5.9.2024 - Tesla s dvouletým zpožděním spustila funkci, díky níž auto přijede k majiteli jako pejsek, žertovně jí říká ASS
4.9.2024
Nejnovější články
- Poslední pětimetrová silniční jachta Mercedesu je dnes jako ojetá překvapivě levným zbožím, i tak vás může zruinovat
včera - Novinář po testu ostrého elektrického Hyundai říká, že ať už je dobré jakkoli, vystát na něm nelze stále stejnou věc
včera - Proč Polestar jako automobilka totálně selhal a jeho šéf dostal padáka? Jen s „vykradenými” designy Volva nemohl uspět
včera - Dění v Nizozemsku názorně ukazuje následky roky „násilného” vnucování elektrických aut, pro zbytek EU by to mělo být poučení
včera - Všichni ostatní se otočili k lidem zády, a tak Ford slíznul smetanu. Prodeje Mustangu střílí prudce nahoru
včera
Živá témata na fóru
- Předjíždění zprava a mylné tvrzení Autoškoly King 09.08. 00:50 - Stepan
- Dodávka 6 míst, vyjímatelné sedačky 09.07. 21:58 - LukasVn
- Fiat a vše kolem nich 09.07. 17:12 - pavproch
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 09.07. 15:55 - pavproch
- BMW Divize 09.07. 14:36 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.07. 13:45 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 09.07. 13:01 - jerry
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 09.07. 12:59 - abgx1