Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Eterniti Artemis: bohyně tuningu je další přestavěné Porsche Cayenne
23.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Kolik upravených Porsche Cayenne je dost? Jedno rozhodně ne, dosvědčuje značka Eterniti, která po modelu Hemera přichází s novinkou jménem Artemis.
Řecká bohyně lovu by se asi hodně divila, na čem v roce 2012 přistálo její jméno. Značka Eterniti, kterou si můžete pamatovat díky poněkud kontroverzní modifikaci Porsche Cayenne pojmenované Hemera jej totiž použila pro novinku postavenou na stejných základech. Kolik podobných „modelů” Eterniti se ještě dočkáme, o tom zatím můžeme jen spekulovat, jisté ale je, že dříve avizovaný supersport zatím ke slovu nepřišel.
Artemis na kolech se pro letošek vydala lovit do Číny na pekingský autosalon, kde chce tamní klientele předvést, co znamená výraz Super-SUV. Tento termín ze slovníku Eterniti prý popisuje „novou třídu vozidel, která poskytuje vyšší úroveň luxusu, výkonu a exkluzivity, jež vyžadují dnešní bohatí zákazníci a dosud nebyla k dispozici.” Jak moc se dále specifikované dílo podobným ideálům blíží, to už posuďte sami, my jen dodáme, že firma chce vůz uvést na trh v průběhu letošního ledna s cílem porazit podobné nabídky Bentley, Lamborghini a Maserati. A to je pozoruhodný cíl, neboť SUV Bentley, Lamborghini a velmi pravděpodobně ani Maserati nebudou tou dobou v prodeji.
Zajímavé přitom je, že firma coby konkurenta nezmiňuje Porsche Cayenne, kterému jako jedinému skutečně poleze do zelí. I když je otázkou, o jaký výlet tady půjde - každý prodaný model Artemis totiž bude znamenat i jedno prodané Cayenne Turbo, právě na jeho základech novinka Eterniti stojí. Snad jsme to ani nemuseli říkat a to nejen proto, že už to zaznělo výše - vůz je německému silničnímu tanku v mnohém podobný.
Britové mu dodali pouze některé nové části karoserie, které jej fakticky i opticky rozšiřují a pozměňují vizuální pojetí přídě a zádě. Vůz je tak ve výsledku jakýmsi hybridem mezi SUV a sportovním silničním vozem a to je zřejmě kompromis, který se Eterniti zamlouvá. Aby Artemis kvůli této kúře nepřibrala, jsou všechny dodatečné části karoserie vyrobeny z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny, vůz pak stojí na masivních 23" kolech s pneumatikami 325/25 R23.
Pod kapotou najdeme opět dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,8 litru (hádejte, z čeho...) naladěný na výkon až 441 kW (600 koni), jenž je přes automatickou převodovku posílán na kola obou náprav. Vůz tak i přes jistě nemalou, ale přesně neznámou hmotnost zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosáhne rychlosti přes 290 km/h. Stejně jako v předchozím případě se Eterniti chlubí tím, že vůz byl po stránce výkonu a jízdních vlastností připraven známým britským inženýrem Alastairem Macqueen, který se svého času podílel na vývoji Jaguaru XJ220 nebo speciálů „Jagu” a Bentley pro čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans. Jízdní testy pak měl na starosti jiný věhlasný brit Johnny Herbert, bývalý pilot F1.
Možná nejvíce specifik ale vůz nenabízí na své karoserii po technické stránce, nýbrž v interiéru. I z toho tedy kouká Porsche Cayenne, výrobce (či úpravce, jak chcete) jej ale nechává kompletně ručně přepracovat, aby nabízel ty nejlepší materiály od jemných kožených potahů palubní desky či sedadel, přes dřevěná a karbonová obložení nebo prošívané čalounění podlahy až po koberečky z ovčí vlny. Eterniti slibuje i spoustu možností specifických ztvárnění potahů stropu nebo nové výjimečné systémy a další podobnou výbavu na přání.
Interiér jako takový pak má nabídnout komfort velké limuzíny s prostorem velkého SUV, které je jak radost řídit, tak se v něm nechat vézt vlastním šoférem. Zejména druhé zmíněné pocity zajistí o 10 cm zvětšený (ale nevíme jak) prostor pro nohy vzadu, plně polohovatelná ventilovaná sedadla, výbava pro konzumaci všemožných nápojů na palubě nebo trocha „palubní elektroniky” už pomalu tradičně stavící hlavně na iPadu od Applu.
Jak vidíte, předností tohoto vozu je podle Eterniti spousta, my jsme k němu ale láskou nezahořeli. Pokud vy ano, připravte si nejméně 210 000 liber (asi 4,3 milionu Kč) bez DPH a postavte se do fronty před některé z chystaných dealerství značky. Nám nejblíže bude patrně to londýnské stojící přímo u sídla firmy, které by mělo být otevřeno v červenci. Právě od té chvíle by také měla být Artemis v prodeji, s jakým zájmem zákazníků se setká, to teprve uvidíme.
Eterniti Artemis je znovu především přestavěné Porsche Cayenne Turbo a klíčová novinka značky vystavovaná na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva