Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Eterniti Artemis: bohyně tuningu je další přestavěné Porsche Cayenne
23.4.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Kolik upravených Porsche Cayenne je dost? Jedno rozhodně ne, dosvědčuje značka Eterniti, která po modelu Hemera přichází s novinkou jménem Artemis.
Řecká bohyně lovu by se asi hodně divila, na čem v roce 2012 přistálo její jméno. Značka Eterniti, kterou si můžete pamatovat díky poněkud kontroverzní modifikaci Porsche Cayenne pojmenované Hemera jej totiž použila pro novinku postavenou na stejných základech. Kolik podobných „modelů” Eterniti se ještě dočkáme, o tom zatím můžeme jen spekulovat, jisté ale je, že dříve avizovaný supersport zatím ke slovu nepřišel.
Artemis na kolech se pro letošek vydala lovit do Číny na pekingský autosalon, kde chce tamní klientele předvést, co znamená výraz Super-SUV. Tento termín ze slovníku Eterniti prý popisuje „novou třídu vozidel, která poskytuje vyšší úroveň luxusu, výkonu a exkluzivity, jež vyžadují dnešní bohatí zákazníci a dosud nebyla k dispozici.” Jak moc se dále specifikované dílo podobným ideálům blíží, to už posuďte sami, my jen dodáme, že firma chce vůz uvést na trh v průběhu letošního ledna s cílem porazit podobné nabídky Bentley, Lamborghini a Maserati. A to je pozoruhodný cíl, neboť SUV Bentley, Lamborghini a velmi pravděpodobně ani Maserati nebudou tou dobou v prodeji.
Zajímavé přitom je, že firma coby konkurenta nezmiňuje Porsche Cayenne, kterému jako jedinému skutečně poleze do zelí. I když je otázkou, o jaký výlet tady půjde - každý prodaný model Artemis totiž bude znamenat i jedno prodané Cayenne Turbo, právě na jeho základech novinka Eterniti stojí. Snad jsme to ani nemuseli říkat a to nejen proto, že už to zaznělo výše - vůz je německému silničnímu tanku v mnohém podobný.
Britové mu dodali pouze některé nové části karoserie, které jej fakticky i opticky rozšiřují a pozměňují vizuální pojetí přídě a zádě. Vůz je tak ve výsledku jakýmsi hybridem mezi SUV a sportovním silničním vozem a to je zřejmě kompromis, který se Eterniti zamlouvá. Aby Artemis kvůli této kúře nepřibrala, jsou všechny dodatečné části karoserie vyrobeny z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny, vůz pak stojí na masivních 23" kolech s pneumatikami 325/25 R23.
Pod kapotou najdeme opět dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,8 litru (hádejte, z čeho...) naladěný na výkon až 441 kW (600 koni), jenž je přes automatickou převodovku posílán na kola obou náprav. Vůz tak i přes jistě nemalou, ale přesně neznámou hmotnost zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosáhne rychlosti přes 290 km/h. Stejně jako v předchozím případě se Eterniti chlubí tím, že vůz byl po stránce výkonu a jízdních vlastností připraven známým britským inženýrem Alastairem Macqueen, který se svého času podílel na vývoji Jaguaru XJ220 nebo speciálů „Jagu” a Bentley pro čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans. Jízdní testy pak měl na starosti jiný věhlasný brit Johnny Herbert, bývalý pilot F1.
Možná nejvíce specifik ale vůz nenabízí na své karoserii po technické stránce, nýbrž v interiéru. I z toho tedy kouká Porsche Cayenne, výrobce (či úpravce, jak chcete) jej ale nechává kompletně ručně přepracovat, aby nabízel ty nejlepší materiály od jemných kožených potahů palubní desky či sedadel, přes dřevěná a karbonová obložení nebo prošívané čalounění podlahy až po koberečky z ovčí vlny. Eterniti slibuje i spoustu možností specifických ztvárnění potahů stropu nebo nové výjimečné systémy a další podobnou výbavu na přání.
Interiér jako takový pak má nabídnout komfort velké limuzíny s prostorem velkého SUV, které je jak radost řídit, tak se v něm nechat vézt vlastním šoférem. Zejména druhé zmíněné pocity zajistí o 10 cm zvětšený (ale nevíme jak) prostor pro nohy vzadu, plně polohovatelná ventilovaná sedadla, výbava pro konzumaci všemožných nápojů na palubě nebo trocha „palubní elektroniky” už pomalu tradičně stavící hlavně na iPadu od Applu.
Jak vidíte, předností tohoto vozu je podle Eterniti spousta, my jsme k němu ale láskou nezahořeli. Pokud vy ano, připravte si nejméně 210 000 liber (asi 4,3 milionu Kč) bez DPH a postavte se do fronty před některé z chystaných dealerství značky. Nám nejblíže bude patrně to londýnské stojící přímo u sídla firmy, které by mělo být otevřeno v červenci. Právě od té chvíle by také měla být Artemis v prodeji, s jakým zájmem zákazníků se setká, to teprve uvidíme.



















Eterniti Artemis je znovu především přestavěné Porsche Cayenne Turbo a klíčová novinka značky vystavovaná na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 5 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 7 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 8 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 10 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva