Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi

Silueta je k nerozeznání od prvního Mustangu Fastback, pod kapotou ale pracuje moderní V8 z Corvette ZR1. Seznamte se s Equusem Bass 770.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi

27.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Silueta je k nerozeznání od prvního Mustangu Fastback, pod kapotou ale pracuje moderní V8 z Corvette ZR1. Seznamte se s Equusem Bass 770.

Americká firma Equus Automotive pustila do světa svůj poslední model Equus Bass 770 a pro milovníky ať už starých, či moderních muscle cars je to v podstatě ráj na zemi. Je tedy nutno říct, že design není moc originální - kombinuje původní Ford Mustang Fastback se špetkou Challengeru a Chargeru od Dodge, ale i tak vypadá zajímavě.

Pod slupkou z hliníku a karbonu je šasí, které kombinuje trubkový rám s hliníkovou vanou a vypadá tak trochu jako kostra závodního auta, než něco, co má jezdit po silnicích. Torzní tuhost je pochopitelně velmi dobrá a celé auto váží 1 651 kg, což s délkou 4 927 mm a šířkou 1 934 mm není až tak moc.

Osmiválcový motor pochází od Chevroletu a kompresor z objemu 6,2 litru (tedy 8 x 770 ccm, asi pochopíte, proč to zmiňujeme) doluje 640 koní a 819 Nm. Tato síla putuje na zadní kola přes dvouspojkovou manuální převodovku o šesti stupních, umístěnou vzadu pro lepší rozložení hmotnosti. Ke zrychlení na stovku Bassu stačí 3,4 s a zvládne až 320 km/h.

Z této rychlosti vás zastaví brzdy Brembo se šestipístkovými třmeny vepředu a čtyřpístkovými vzadu. O kvalitní filtrování nerovností se stará odpružení Magnetic Selective Ride Control. Samozřejmostí jsou také stabilizační systémy, kontrola trakce a ABS.

Interiér pojme čtyři cestující, ale ti vzadu nejspíš nebudou nadšeni prostorem. I oni však budou obklopeni kvalitní kůží. Výbava zahrnuje navigaci, kontrolu tlaku v pneumatikách, audiosystém apod. Zajímavá je však přístrojová deska - čísla na dvou hlavních budících jsou vyfrézovaná přímo do hliníkových prstenců.

Pokud si říkáte, že tohle všechno musí taky mít patřičně vysokou cenovku, pak máte pravdu - Equus chce za Bass 770 čtvrt milionu dolarů, tedy asi 4,7 milionu korun. Pokud byste si ale přáli svůj Bass mít luxusnější nebo naopak extra odlehčený, třeba kvůli závodění, designér Equus Automotive vám sestaví auto přesně podle vašeho přání. Tady cena začíná u 300 tisíc dolarů, tedy asi 5,6 milionu korun, a fantazii se meze nekladou. V každém případě dostanete něco, co na silnici v rukou někoho jiného jen tak nepotkáte...


Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi - 1 - equus bass 770 01Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi - 2 - equus bass 770 02Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi - 3 - equus bass 770 03Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi - 4 - equus bass 770 04Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi - 5 - equus bass 770 05Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi - 6 - equus bass 770 06Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi - 7 - equus bass 770 07Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi - 8 - equus bass 770 08Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi - 9 - equus bass 770 09Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi - 10 - equus bass 770 10Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi - 11 - equus bass 770 11Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi - 12 - equus bass 770 12Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi - 13 - equus bass 770 13Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi - 14 - equus bass 770 14Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi - 15 - equus bass 770 15Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi - 16 - equus bass 770 16Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi - 17 - equus bass 770 17Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi - 18 - equus bass 770 18Equus Bass 770: žádný Hyundai, ale retrosporťák s 640 koňmi - 19 - equus bass 770 19
Equus Bass 770: silueta Mustangu a 640 koní pod kapotou. Není to ale zadarmo

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.