Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elon Musk slíbil, že pick-up Tesly dostane věc, která změní pravidla hry. A řekl i víc
30.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již pět let má prý šéf v hlavě klíčové designové a technické prvky pick-upu a zemře pro to, aby ho postavil. Jeho čas ale teprve musí přijít.
Elon Musk nám začíná stále více připomínat Járu Cimrmana. Ten byl svého času italským vědcem a publicistou Genaro Castellim z Neapole přirovnán k sopce, která svou činností zasypala samu sebe. Z Cimrmana opravdu jako z vulkánu tryskaly na všechny strany mohutné erupce objevů z oblasti fyziky, chemie, botaniky, geologie a pedagogiky, na něž pak dopadala sprška soch, obrazů, divadelních her, románů, básní, referátů i jeho slavných kondolenčních listů a vysoko nahoře se pak ještě dlouho vznášelo mračno drobnějších aforismů, matematických vzorců a historických dat, aby se nakonec, když už se zdálo, že se živel zcela uklidnil, snesl z čisté oblohy výmluvný Mistrův epitaf: „Budoucnost patří aluminiu!“
Citací semináře ze hry „Dlouhý, široký a krátkozraký“ jsme situaci samozřejmě trochu zlehčili, nyní ale již přepřáhneme na vážnější notu. Vysvětlit samozřejmě musíme ono přirovnání, což není nic těžkého. I Musk je stejně jako fiktivní český génius nadmíru činorodý a svůj čas nevěnuje pouze Tesle, ale také vesmírnému projektu SpaceX či třeba ražení tunelů pod Los Angeles, jež má na svědomí další jeho společnost The Boring Company. Vyjma toho tu pak máme aktivity spojené s firmami Hyperloop, Zip2, OpenAI či Neuralink.
My se dnes budeme soustředit hlavně na Teslu, která stále zdaleka nevyrábí tolik aut, aby pokryla veškerou poptávku. Musk původně tvrdil, že ještě letos by produkce měla dosáhnout 5 000 aut týdně, nicméně tento cíl byl posunut až na jaro 2018. Někdy v závěru příštího roku bychom se pak měli dočkat dvojnásobné kapacity, obojí však zatím vypadá jako nereálný cíl. Kupříkladu za celý listopad Tesla dodala zákazníkům jen 3 555 aut, což odpovídá necelé tisícovce týdně.
Musk ale nehodlá přestat v horečnatém tempu, nyní definitivně přislíbil i pick-up, jehož se zejména Amerika již nějaký ten pátek dožaduje. Dorazit má poté, co Tesla pustí do světa Model Y, tedy svůj druhý, menší crossover. Jeho prodej by měl odstartovat v roce 2019 nebo 2020, dříve než v nové dekádě tedy s pick-upem nepočítejme. Pro Muska se ovšem má jednat o splněný sen, jak ostatně naznačil na svém profilu na Twitteru.
Krom toho šéf Tesly zároveň i popsal, co máme očekávat. Jednat se bude o elektrickou konkurenci Fordu F-150 či možná ještě o něco větší vůz, neboť Musk hodlá představit cosi, co „změní pravidla hry“. Co je tím míněno, to bohužel nevíme, právě kvůli tomu ale má být jeho pick-up větší než nejprodávanější Ford. Již v roce 2013 ovšem největší propagátor elektromobilů na světě uvedl, že by rád vyrukoval s aktivním vzduchovým podvozkem, jenž se automaticky přizpůsobí naložené či naopak prázdné korbě.
Podobné systémy samozřejmě již ve výrobě jsou, nicméně Musk by velmi rád nabídl technologii, která bude reagovat v reálném čase nejen na konkrétní hmotnost nákladu, ale také na dané jízdní podmínky. Jak je každému známo, v zatáčkách se vlivem setrvačnosti auto naklání na vnější kolo. Proto by nastavení podvozku na této straně reagovalo zcela jinak než na té druhé. Zda je ale právě toto míněnou onou finesou, není jisté.
Stoprocentně ale můžeme říci, že to Musk s dalším modelem myslí smrtelně vážně. Opět na Twitteru doslova uvedl, že „zemře proto, aby takový vůz udělal” a že klíčové designové a technické prvky má v hlavě už pět let. My dodáme, že zatímco Model Y dostane tutéž platformu jako Model 3, pro pick-up bude třeba vyvinout zcela novou architekturu. Už jen kvůli rozměrům. Pokud navíc Musk hodlá s jeho příchodem představit zcela nové systémy, pak je vlastně vývoj vozu od nepopsaného listu papíru naprostým ideálem.
Teď už jen, aby k němu skutečně došlo, a to pokud možno bez mnohaletých odkladů. A nebo aby se šéf Tesly v mezičase nezavalil vlastními nápady...
Elon Musk na svém účtu na Twitteru přislíbil elektrický pick-up, který bude velikostně na úrovni Fordu F-150
Podobu novinky nám do jisté míry naznačují neoficiální ilustrace
Zdroj: [https://twitter.com/elonmusk Elon Musk@Twitter]
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva