Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není
5.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní oddělení zatím v elektrických či hybridních pohonech nevidí komerční příležitost. Jakmile ale tímto směrem zamíří BMW jako takoé, M se přidá .
Elektrifikace a hybridizace jsou pojmy, které v posledních letech dominují tiskovým zprávám prakticky všech automobilek. A ačkoliv s dráty a cívkami počítá pomalu každý, před showroomy se fronty na více či méně elektrické modely jaksi nestojí. Platí to zejména v případě mainstreamových automobilek, jak nám dokázaly třeba registrace Renaultu Twizy. A je otázkou, zda třeba vyprodání hybridního Ferrari LaFerrari ještě dříve, než vůbec bylo představeno či postupný prodej všech exemplářů McLarenu P1 a Porsche 918 Spyder má něco do činění s tím, že jsou hybridní.
Někde mezi těmito dvěma póly na každý pád stojí BMW, které momentálně uvádí na trh model X6 M. U prvního usednutí novinářů za volant tak nemohl chybět ani Carsten tedy šéf produktového oddělení divize M, který odpověděl i na dotazy spojené s budoucností sportovního oddělení a zejména ke spekulacím, které naznačují, že elektromotory by měly zamířit i pod kapoty vozů vyvíjených v německém Garchingu.
„Otázkou je, kolik takových vozů je v portfoliu značky třeba?“ ptá se Pries. A rovnou dodává, že takové BMW i8 „odvedlo fantastickou práci, když dalo světu najevo, jak by mohla vypadat budoucnost sportovních automobilů, a to včetně spárování elektromotoru se spalovacím motorem. Je ale nyní třeba zahltit danou kategorii vícero modely? To asi nebude nutné, neboť aktuálně si vedeme velmi dobře už s tímto vozem.“
Už z výše zmíněného je zřejmé, že v nejbližší době se elektrifikace či hybridizace modelů M divize nedočkáme, což potvrzuje i samotný Pries. Sám ovšem uvádí, že zásadní otázka nezní „zda”, ale „kdy“. Odpovědět na ní je přitom podle něj těžké, neboť momentálně jde spíše o trend, jak vyčnívat z davu. Než tedy modely s alternativním pohonem budou přístupné davům, žádných velkých akcí se od sportovního oddělení nedočkáme.
Jednou ta doba ovšem přijde a produktový šéf M naznačuje, že je „ještě několik let daleko”. V tu chvíli ovšem vyvstane otázka, zda vůbec BMW bude potřebovat dvě oddělení, které by de facto dělaly tu samou práci. Sloučení v jeden celek se však Pries neobává, a tak je možné, že divize M pošle na trh vlastní hybridní supersport. Další možností je pak ten postup, že některé komponenty oddělení „i“ adoptuje standardní nabídka BMW, z níž posléze vznikne ostrá varianta
Mnohem pravděpodobnější je přitom verze číslo dvě, alespoň podle Priese. Nepřijdou tedy cíleně hybridní M, ani ostrá „iM”. Budou jen hybridní BMW inspirované divizí i (o takové budoucnosti už jsme psali) a až z nich pak budou muset vzejít nová eMka, která už jiná než hybridní ani být nebudou moci. Stejně jako dnes už nepoužívají atmosféricky plněné motory, také to u M nevymysleli.
Na otázku, co konkrétního může u M také vzniknout, reaguje Pries svou obvyklou replikou: „Pokud vzbudíte kteréhokoli z našich 550 zaměstnanců, okamžitě vám potvrdí, že bychom měli postavit něco, co bude z toho davu vyčnívat. Zcela jinou otázkou však je, zda takový model je komerčně perspektivní.“ Nic až tak výjimečného či šokujícího tedy zřejmě očekávat nemůžeme a naznačuje to i podobu hybridní či elektrické budoucnosti M - to zkrátka půjde s davem ostatních produktů firmy. Zda je to zrovna u specifické divize automobilky správný přístup nebo nikoli, posuďte sami...
BMW i8 zatím zůstane v nabídce značky osamocené
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 31 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva