Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není

Sportovní oddělení zatím v elektrických či hybridních pohonech nevidí komerční příležitost. Jakmile ale tímto směrem zamíří BMW jako takoé, M se přidá .
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není

5.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sportovní oddělení zatím v elektrických či hybridních pohonech nevidí komerční příležitost. Jakmile ale tímto směrem zamíří BMW jako takoé, M se přidá .

Elektrifikace a hybridizace jsou pojmy, které v posledních letech dominují tiskovým zprávám prakticky všech automobilek. A ačkoliv s dráty a cívkami počítá pomalu každý, před showroomy se fronty na více či méně elektrické modely jaksi nestojí. Platí to zejména v případě mainstreamových automobilek, jak nám dokázaly třeba registrace Renaultu Twizy. A je otázkou, zda třeba vyprodání hybridního Ferrari LaFerrari ještě dříve, než vůbec bylo představeno či postupný prodej všech exemplářů McLarenu P1 a Porsche 918 Spyder má něco do činění s tím, že jsou hybridní.

Někde mezi těmito dvěma póly na každý pád stojí BMW, které momentálně uvádí na trh model X6 M. U prvního usednutí novinářů za volant tak nemohl chybět ani Carsten tedy šéf produktového oddělení divize M, který odpověděl i na dotazy spojené s budoucností sportovního oddělení a zejména ke spekulacím, které naznačují, že elektromotory by měly zamířit i pod kapoty vozů vyvíjených v německém Garchingu.

„Otázkou je, kolik takových vozů je v portfoliu značky třeba?“ ptá se Pries. A rovnou dodává, že takové BMW i8 „odvedlo fantastickou práci, když dalo světu najevo, jak by mohla vypadat budoucnost sportovních automobilů, a to včetně spárování elektromotoru se spalovacím motorem. Je ale nyní třeba zahltit danou kategorii vícero modely? To asi nebude nutné, neboť aktuálně si vedeme velmi dobře už s tímto vozem.“

Už z výše zmíněného je zřejmé, že v nejbližší době se elektrifikace či hybridizace modelů M divize nedočkáme, což potvrzuje i samotný Pries. Sám ovšem uvádí, že zásadní otázka nezní „zda”, ale „kdy“. Odpovědět na ní je přitom podle něj těžké, neboť momentálně jde spíše o trend, jak vyčnívat z davu. Než tedy modely s alternativním pohonem budou přístupné davům, žádných velkých akcí se od sportovního oddělení nedočkáme.

Jednou ta doba ovšem přijde a produktový šéf M naznačuje, že je „ještě několik let daleko”. V tu chvíli ovšem vyvstane otázka, zda vůbec BMW bude potřebovat dvě oddělení, které by de facto dělaly tu samou práci. Sloučení v jeden celek se však Pries neobává, a tak je možné, že divize M pošle na trh vlastní hybridní supersport. Další možností je pak ten postup, že některé komponenty oddělení „i“ adoptuje standardní nabídka BMW, z níž posléze vznikne ostrá varianta

Mnohem pravděpodobnější je přitom verze číslo dvě, alespoň podle Priese. Nepřijdou tedy cíleně hybridní M, ani ostrá „iM”. Budou jen hybridní BMW inspirované divizí i (o takové budoucnosti už jsme psali) a až z nich pak budou muset vzejít nová eMka, která už jiná než hybridní ani být nebudou moci. Stejně jako dnes už nepoužívají atmosféricky plněné motory, také to u M nevymysleli.

Na otázku, co konkrétního může u M také vzniknout, reaguje Pries svou obvyklou replikou: „Pokud vzbudíte kteréhokoli z našich 550 zaměstnanců, okamžitě vám potvrdí, že bychom měli postavit něco, co bude z toho davu vyčnívat. Zcela jinou otázkou však je, zda takový model je komerčně perspektivní.“ Nic až tak výjimečného či šokujícího tedy zřejmě očekávat nemůžeme a naznačuje to i podobu hybridní či elektrické budoucnosti M - to zkrátka půjde s davem ostatních produktů firmy. Zda je to zrovna u specifické divize automobilky správný přístup nebo nikoli, posuďte sami...


Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není - 1 - Test BMW i8 2014 001Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není - 2 - Test BMW i8 2014 002Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není - 3 - Test BMW i8 2014 003Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není - 4 - Test BMW i8 2014 005Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není - 5 - Test BMW i8 2014 006Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není - 6 - Test BMW i8 2014 013Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není - 7 - Test BMW i8 2014 014Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není - 8 - Test BMW i8 2014 012Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není - 9 - Test BMW i8 2014 010Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není - 10 - Test BMW i8 2014 007Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není - 11 - Test BMW i8 2014 008Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není - 12 - Test BMW i8 2014 009Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není - 13 - Test BMW i8 2014 063Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není - 14 - Test BMW i8 2014 062Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není - 15 - Test BMW i8 2014 059
BMW i8 zatím zůstane v nabídce značky osamocené

Zdroj: Car Advice

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.