Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není
5.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní oddělení zatím v elektrických či hybridních pohonech nevidí komerční příležitost. Jakmile ale tímto směrem zamíří BMW jako takoé, M se přidá .
Elektrifikace a hybridizace jsou pojmy, které v posledních letech dominují tiskovým zprávám prakticky všech automobilek. A ačkoliv s dráty a cívkami počítá pomalu každý, před showroomy se fronty na více či méně elektrické modely jaksi nestojí. Platí to zejména v případě mainstreamových automobilek, jak nám dokázaly třeba registrace Renaultu Twizy. A je otázkou, zda třeba vyprodání hybridního Ferrari LaFerrari ještě dříve, než vůbec bylo představeno či postupný prodej všech exemplářů McLarenu P1 a Porsche 918 Spyder má něco do činění s tím, že jsou hybridní.
Někde mezi těmito dvěma póly na každý pád stojí BMW, které momentálně uvádí na trh model X6 M. U prvního usednutí novinářů za volant tak nemohl chybět ani Carsten tedy šéf produktového oddělení divize M, který odpověděl i na dotazy spojené s budoucností sportovního oddělení a zejména ke spekulacím, které naznačují, že elektromotory by měly zamířit i pod kapoty vozů vyvíjených v německém Garchingu.
„Otázkou je, kolik takových vozů je v portfoliu značky třeba?“ ptá se Pries. A rovnou dodává, že takové BMW i8 „odvedlo fantastickou práci, když dalo světu najevo, jak by mohla vypadat budoucnost sportovních automobilů, a to včetně spárování elektromotoru se spalovacím motorem. Je ale nyní třeba zahltit danou kategorii vícero modely? To asi nebude nutné, neboť aktuálně si vedeme velmi dobře už s tímto vozem.“
Už z výše zmíněného je zřejmé, že v nejbližší době se elektrifikace či hybridizace modelů M divize nedočkáme, což potvrzuje i samotný Pries. Sám ovšem uvádí, že zásadní otázka nezní „zda”, ale „kdy“. Odpovědět na ní je přitom podle něj těžké, neboť momentálně jde spíše o trend, jak vyčnívat z davu. Než tedy modely s alternativním pohonem budou přístupné davům, žádných velkých akcí se od sportovního oddělení nedočkáme.
Jednou ta doba ovšem přijde a produktový šéf M naznačuje, že je „ještě několik let daleko”. V tu chvíli ovšem vyvstane otázka, zda vůbec BMW bude potřebovat dvě oddělení, které by de facto dělaly tu samou práci. Sloučení v jeden celek se však Pries neobává, a tak je možné, že divize M pošle na trh vlastní hybridní supersport. Další možností je pak ten postup, že některé komponenty oddělení „i“ adoptuje standardní nabídka BMW, z níž posléze vznikne ostrá varianta
Mnohem pravděpodobnější je přitom verze číslo dvě, alespoň podle Priese. Nepřijdou tedy cíleně hybridní M, ani ostrá „iM”. Budou jen hybridní BMW inspirované divizí i (o takové budoucnosti už jsme psali) a až z nich pak budou muset vzejít nová eMka, která už jiná než hybridní ani být nebudou moci. Stejně jako dnes už nepoužívají atmosféricky plněné motory, také to u M nevymysleli.
Na otázku, co konkrétního může u M také vzniknout, reaguje Pries svou obvyklou replikou: „Pokud vzbudíte kteréhokoli z našich 550 zaměstnanců, okamžitě vám potvrdí, že bychom měli postavit něco, co bude z toho davu vyčnívat. Zcela jinou otázkou však je, zda takový model je komerčně perspektivní.“ Nic až tak výjimečného či šokujícího tedy zřejmě očekávat nemůžeme a naznačuje to i podobu hybridní či elektrické budoucnosti M - to zkrátka půjde s davem ostatních produktů firmy. Zda je to zrovna u specifické divize automobilky správný přístup nebo nikoli, posuďte sami...















BMW i8 zatím zůstane v nabídce značky osamocené
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva