Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elektrický Saab 9-3 odhalen. Tentokrát má ujet 200 km, více než 120 km/h ale nedá
22.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Minulý týden skoro bankrot, tento „nový” model. To je život NEVS, vlastníka Saabu. Elektrická 9-3 má zvládnout 200 km na nabití a rychlost až 120 km/h.
Společnost NEVS, která nyní vlastní švédskou automobilku Saab a ještě před několika dny stála před bankrotem. Teď je evidentně zpět na nohách - hrozbu bankrotu odvrátila a do povědomí se snaží dostat zase spíše novými produkty. Představila totiž další elektrickou verzi Saabu 9-3. S něčím takovým značka koketovala i dříve, tehdy však zvládla dojezd jen asi 35 kilometrů.
To je už minulostí, právě představený model nabídne teoreticky 200 km dojezdu. 140koňový elektromotor pod přední kapotou by měl stačit ke zrychlení na stovku za zhruba 10 vteřin a maximálka vozu bude 120 km/h. Ovšem, pokud byste se chtěli dostat byť jen na dohled dvousetkilometrovému dojezdu, na desetisekundové zrychlení nebo využívání maximální rychlosti byste museli zapomenout.
Neznáme kapacitu baterií ani celkovou hmotnost vozu, víme ale, že kila jsou mezi nápravy rozložena v poměru 50:50 zejména díky bateriím uloženým pod podlahou. Takovéto umístění také znamená, že zavazadelník ani kabina nejsou prostorově nijak omezeny oproti konvenční 9-3. A také že vůz má těžiště níže, takže by po těch několik desítek kilometrů nemusel být jízdně špatný.
Vůz na snímcích je první z postavených prototypů a vznikl v květnu v továrně ve Trollhättanu. Baterie dodala společnost Beijing National Battery Technology, která je součástí holdingu NME. Podle tiskové zprávy budou prototypy mít různé cíle, například aby společnost lépe porozuměla elektromobilům nebo aby sloužily jako testovací zařízení. To sice zní hezky, ale my bychom doporučovali napřed aspoň trochu rozjet výrobu konvenčních aut, protože ta na rozdíl od elektromobilů umí přinést zisky.
Zvenčí je elektrická verze Saabu 9-3 stále stejná, dojezd se však údajně zlepšil na 200 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
před 11 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis