Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlepší Tesla konečně vyzvala v precizním klání elektrické Porsche, výsledek je jasný
22.8.2020 | Petr Miler
Není to poprvé, co tahle dvě auta vidíme nastoupit proti sobě, všechna předchozí klání ale měla nějaké vady. Kolegové z Carwow srovnali Teslu Model S s Porsche Taycan, jak se má.
Tesla je opředena řadou mýtů a pověra, které mají mnozí tendenci brát jako fakt. Tou nejčastější je, že má obrovský náskok ve vývoji elektrických technologií, který by ostatní stahovali léta a dnes jsou kvůli němu zcela nekonkurenceschopní. Realita je jiná. Byť je třeba uznat, že Tesla udělala z elektrických aut líbivé vozy plné výkonu a dynamiky, nepřišla s ničím převratným, co by ostatní nebyli schopni během relativně krátké doby vyvinout též.
Jediný důvod, proč to nedělají, je fakt, že výroba elektrických aut, zvlášť pak podobného ražení, pro ně nemá ekonomický smysl. Zejména akumulátory jsou dnes tak drahé, že se na elektromobilech za konkurenceschopné ceny nedá vydělat, nebo je za reálné ceny nelze prodat. Tesla je jinde jen díky přerozdělovaným penězům, které více než eliminují její provozní ztráty z peněz obvykle jiných automobilek.
Některým je ale zjevně i tak trapné snášet úšklebky nad tím, že Tesla umí něco, co oni ne. Nejvíce tomu tak je v případě Porsche, které se rozhodlo během relativně krátké doby postavit elektrického konkurenta Tesly Model S a ukázat, že umí nejen to, co Američané, ale umí i více. Ačkoli je jeho Taycan na trhu už pěknou chvíli a opakovaně ukázal, že dokáže spoustu věcí, o které Teslám ani nezdá - za vše má rychlejší dobíjení, dokáže udržovat vysokou rychlost na Autobahnu, může opakovaně maximálně zrychlovat bez jakýchkoli příprav či zvládnout i náročné ježdění po okruhu -, víru zejména nadšených „teslistů” to nezlomilo.
Model S totiž dosud nebyl věrohodně poražen v přímém souboji v akceleraci na čtvrtmíli, což je jedna z věcí, kterou tato Tesla umí opravdu bravurně. Viděli jsme pár klání, ale buď na obou stranách nebyly nejlepší verze, pochybovalo se o nastavení Tesly, nabití baterek, nezávislosti testujících... Vždy se něco našlo. Nyní se ale ke slovu přihlásil Mat Watson z Carwow, který udělal přesně to, co mohli jiní udělat už dříve.
Vzal Teslu Model S Raven v absolutně vrcholné verzi s nejnovějším software včetně „sprintovacího” režimu Cheetah Stance a postavil ji znovu proti absolutně nejlepšími Taycanu Turbo S. Obě auta vzal na letiště v tom správném stavu, dal vždy oběma soupeřům šanci opakovat klání, zkusil akceleraci z místa, z jízdy, brzdění a... Tesla si ani neškrtla.
Nemá smysl chodit dlouze kolem horké kaše, ani špičkový Model S neměl na nejlepší Taycan ve sprintu z místa, kdy prohrál celkem jednoznačně (ač ve výsledku o 0,1 sekundy), a to i v momentě, kdy Mat s Teslou trochu ulil start. Pružné zrychlení přineslo lepší okamžitou reakci Tesly, ale později znovu jasnou nadvládu Porsche. A při brzdění, které Tesle nikdy nedošlo, byl rozdíl při deceleraci z o něco více než 110 km/h (přesně 70 mph, 112 km/h) o více jak jednu délku auta.
Asi jen největší teslí fanatici se budou přít o tom, že Model S byl jednoznačně překonán, a to je třeba dodat, že je výkonnější i lehčí a vítězství Porsche tedy není dávno nějakou přemotorovaností, ale vyšší efektivitou, tedy prostě a jednoduše technickým náskokem. Dodejme k tomu, že Němci navíc opravdu nemají problém s kvalitou montáže, tady je to naopak Tesla, kdo má co dohánět.
Přes všechno, co se o Teslách říká, nemá dynamicky Tesla Model S proti Porsche Taycan S jedinou šanci. A to je lehčí i výkonnější, tedy v prvé řadě méně efektivní. Foto: carwow@Youtube
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch