Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elektrické Porsche pokořilo Teslu v dalším srovnání, pořád ale existuje 12 rychlejších
20.2.2020 | Petr Prokopec
Dosavadní elektrický král čtvrtmílových sprintů je mrtev, po létech na trůně střídá Teslu Model S definitivně Porsche Taycan, které ji pokořilo i dle dat Motor Trendu. Pořád ale nemá na řadu jiných aut.
Tesla je dnes kvůli obtížně vysvětlitelnému chování investorů druhou nejhodnotnější automobilkou světa. Za sebou sice má dva ziskové kvartály, minulý rok ale pořád prodělala skoro miliardu dolarů. Elon Musk přesto měl být dobře naladěn, jenže kvůli Billu Gatesovi není. Zakladatel Microsoftu si nedávno pořídil svůj vůbec první elektromobil. Bohužel ne Teslu, místo toho si jako dlouholetý fanoušek Porsche koupil Taycan.
Gatesovo rozhodnutí Muska opravdu nepotěšilo. Jeho firmou produkované vozy po dlouhá léta neměly na trhu konkurenci. Neznamená to samozřejmě, že by žádný jiný elektromobil nedorazil - nicméně žádný nebyl tak výkonný, tak rychlý, tak přitažlivý či s takovým dojezdem, jaký nabízela Tesla. To se změnilo s příchodem Taycanu. Ten sice podle papírových údajů Teslám příliš konkurovat neměl, v reálu jim ale zatápí.
Nyní má šéf Tesly další důvod k neklidnému spaní. Stojí za tím americký magazín Motor Trend, který postavil Taycan Turbo S na dráhu pro dragstery. A po zastavení stopek nevěřil vlastním očím, Porsche stanovilo hned několik rekordů pro elektromobily. Kromě toho se Taycan stal třetím nejrychlejším modelem značky vůbec a dvanáctým nejrychlejším, s jakým Američané za celou dobu historie měření přišli do kontaktu. Tesla se přitom musí spokojit „až“ s patnáctou příčkou.
Pokud výše zmíněnému nevěříte, máme k dispozici suchá čísla. Dle nich je sice Porsche pomalejší než Tesla ve zrychlení na padesátku (1,0 s versus 0,9 s) i na stovku (2,4 s versus 2,3 s), ovšem poté začíná přebírat nadvládu. Stošedesátky již dosáhne rychleji (5,9 s versus 6,0 s), stejně jako čtvrtmíle (10,47 s versus 10,51 s). Navíc ji opouští výrazně vyšší rychlostí (210,2 km/h versus 201,1 km/h).
Motor Trend popisuje samotnou akceleraci jako okamžitou a zdrcující. Taycan již pouhou desetinu sekundy po uvolnění pedálu dosahuje sedmikilometrové rychlosti a především přetížení 1,0 g. Za pouhých osm desetin pak vůz jede rychlostí 31,5 km/h, přetížení dosahuje 1,11 g, v tu chvíli navíc ještě neurazil ani vzdálenost odpovídající vlastní délce. To jsou vskutku oslňující data, nicméně je tu jedna skutečnost, díky které klobouk přeci jen sundávat nebudeme.
Aby Porsche dosáhlo takové dynamiky, je třeba, aby jeho baterie byly nabity alespoň na 75 procent a dosáhly teploty 26,7 stupně Celsia. Takové zacházení ovšem benzinová auta nevyžadují. Přitom ale mohou být rychlejší než Taycan. Ostatně takové 911 Turbo S z roku 2017 je na padesátce stejně rychle jako Tesla, tedy o desetinu rychleji než elektrický příbuzný. A GT2 RS dává Taycanu i Modelu S na frak při sprintu na stošedesátku i čtvrtmíli.
Ač se tedy elektromobily mohou chlubit okamžitým odpichem z místa, jejich vysoká hmotnost je s navyšujícím se tempem začíná zrazovat. Ukazuje se tedy, že navrch nemají ani v kategorii, která jim měla být vlastní, mezi nimi samotnými je ale nyní Taycan králem.
Magazín MotorTrend změřil první elektrické Porsche...
...a ověřil, že Taycan Turbo S...
...je rychlejší než Tesla Model S
Zdroj: Motor Trend
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 11 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 2 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 3 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 5 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 6 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Politický koutek 11.21. 12:32 - M.Z.
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel