Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elektrické Porsche pokořilo Teslu v dalším srovnání, pořád ale existuje 12 rychlejších
20.2.2020 | Petr Prokopec
Dosavadní elektrický král čtvrtmílových sprintů je mrtev, po létech na trůně střídá Teslu Model S definitivně Porsche Taycan, které ji pokořilo i dle dat Motor Trendu. Pořád ale nemá na řadu jiných aut.
Tesla je dnes kvůli obtížně vysvětlitelnému chování investorů druhou nejhodnotnější automobilkou světa. Za sebou sice má dva ziskové kvartály, minulý rok ale pořád prodělala skoro miliardu dolarů. Elon Musk přesto měl být dobře naladěn, jenže kvůli Billu Gatesovi není. Zakladatel Microsoftu si nedávno pořídil svůj vůbec první elektromobil. Bohužel ne Teslu, místo toho si jako dlouholetý fanoušek Porsche koupil Taycan.
Gatesovo rozhodnutí Muska opravdu nepotěšilo. Jeho firmou produkované vozy po dlouhá léta neměly na trhu konkurenci. Neznamená to samozřejmě, že by žádný jiný elektromobil nedorazil - nicméně žádný nebyl tak výkonný, tak rychlý, tak přitažlivý či s takovým dojezdem, jaký nabízela Tesla. To se změnilo s příchodem Taycanu. Ten sice podle papírových údajů Teslám příliš konkurovat neměl, v reálu jim ale zatápí.
Nyní má šéf Tesly další důvod k neklidnému spaní. Stojí za tím americký magazín Motor Trend, který postavil Taycan Turbo S na dráhu pro dragstery. A po zastavení stopek nevěřil vlastním očím, Porsche stanovilo hned několik rekordů pro elektromobily. Kromě toho se Taycan stal třetím nejrychlejším modelem značky vůbec a dvanáctým nejrychlejším, s jakým Američané za celou dobu historie měření přišli do kontaktu. Tesla se přitom musí spokojit „až“ s patnáctou příčkou.
Pokud výše zmíněnému nevěříte, máme k dispozici suchá čísla. Dle nich je sice Porsche pomalejší než Tesla ve zrychlení na padesátku (1,0 s versus 0,9 s) i na stovku (2,4 s versus 2,3 s), ovšem poté začíná přebírat nadvládu. Stošedesátky již dosáhne rychleji (5,9 s versus 6,0 s), stejně jako čtvrtmíle (10,47 s versus 10,51 s). Navíc ji opouští výrazně vyšší rychlostí (210,2 km/h versus 201,1 km/h).
Motor Trend popisuje samotnou akceleraci jako okamžitou a zdrcující. Taycan již pouhou desetinu sekundy po uvolnění pedálu dosahuje sedmikilometrové rychlosti a především přetížení 1,0 g. Za pouhých osm desetin pak vůz jede rychlostí 31,5 km/h, přetížení dosahuje 1,11 g, v tu chvíli navíc ještě neurazil ani vzdálenost odpovídající vlastní délce. To jsou vskutku oslňující data, nicméně je tu jedna skutečnost, díky které klobouk přeci jen sundávat nebudeme.
Aby Porsche dosáhlo takové dynamiky, je třeba, aby jeho baterie byly nabity alespoň na 75 procent a dosáhly teploty 26,7 stupně Celsia. Takové zacházení ovšem benzinová auta nevyžadují. Přitom ale mohou být rychlejší než Taycan. Ostatně takové 911 Turbo S z roku 2017 je na padesátce stejně rychle jako Tesla, tedy o desetinu rychleji než elektrický příbuzný. A GT2 RS dává Taycanu i Modelu S na frak při sprintu na stošedesátku i čtvrtmíli.
Ač se tedy elektromobily mohou chlubit okamžitým odpichem z místa, jejich vysoká hmotnost je s navyšujícím se tempem začíná zrazovat. Ukazuje se tedy, že navrch nemají ani v kategorii, která jim měla být vlastní, mezi nimi samotnými je ale nyní Taycan králem.



Magazín MotorTrend změřil první elektrické Porsche...
...a ověřil, že Taycan Turbo S...
...je rychlejší než Tesla Model S
Zdroj: Motor Trend
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Pořádné spalovací motory, dokonce bez turba, tu budou i po roce 2035, už začal vývoj jejich nové generace
2.3.2025Jedinou dodnes krásnou a sotva jetou Škodu s motorem V6 TDI a manuálem nikdo nechce, majitel přesto nesleví ani halíř
2.3.2025Mercedes má novou univerzální omluvu pro své propadáky. Také otřesný design modelů EQ označuje za „velmi progresivní”
2.3.2025Elektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
3.3.2025Číňané už ovládají 76 procent trhu s auty, na která EU vsadila vše. Ale nepolevíme a dotáhneme to do konce!
3.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB