Elektrické auto za 258 tisíc v Evropě změní pravidla hry, říká Renault, dorazí do 5 let

Elektrická auta nikdy nebudou úspěšná, pokud neodkážou těm konvenčním cenově konkurovat. Novinka Renaultu s dojezdem 271 km to prý dokáže.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Elektrické auto za 258 tisíc v Evropě změní pravidla hry, říká Renault, dorazí do 5 let

13.9.2019 | Petr Prokopec

Elektrické auto za 258 tisíc v Evropě změní pravidla hry, říká Renault, dorazí do 5 let

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Elektrická auta nikdy nebudou úspěšná, pokud neodkážou těm konvenčním cenově konkurovat. Novinka Renaultu s dojezdem 271 km to prý dokáže.

Jak nejspíše již víte, Škoda na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu zveřejnila cenu elektrického Citigo. Ta začíná na 429 900 Kč, což je o dost méně, než se čekalo. Na druhou stranu jde stále o vysokou částku na 3,6metrový vůz, který je určen především na přesuny po městě. Dá se proto předpokládat, že registracemi bank nezbourá. I proto, že Volkswagen inovoval výchozí e-up!, kterému nadělil stejný dojezd 265 kilometrů. Cena pak u našich sousedů je sice výrazně vyšší, ovšem po započítání státního bonusu klesá na 465 tisíc korun.

Proč o tom ale mluvíme? Zejména kvůli šéfovi Renaultu Thierrymu Bolloré. Ani ten na autosalonu ve Frankfurtu nechyběl a prezentoval se zde s doslova šokujícím prohlášením. Francouzská automobilka by podle něj měla začít v Evropě nabízet pravidla hry měnící elektromobil za cenu 10 tisíc Eur (cca 258 000 Kč). Je otázkou, zda jsou do toho již započítány vládní dotace, pokud však nikoliv, pak v Německu takový vůz vycházel jen na 6 000 Eur (155 tisíc korun). Výše zmíněná Škoda Citigo iV a VW e-up! by tak rázem byly prakticky neprodejným zbožím.

Pokud již začínáte propukat v jásot a chystáte se rozbít prasátko s nastřádanými korunkami, musíme vás ještě na chvíli zarazit. Renault se na elektrickou revoluci nechystá ihned, dle Bollorého má proběhnout během příštích pěti let. To je v dnešním uspěchaném světě poměrně dlouhá doba, během které se přitom může stát cokoliv. Dojít může na mnohokrát proklamovaný průlom v technologii baterií, díky čemuž by ceny elektromobilů skutečně zamířily radikálně dolů. A to by samozřejmě znamenalo, že levná bude i konkurence Francouzů.

Bolloré přitom své tvrzení zakládá na dekádě zkušeností, jež automobilka s výrobou elektromobilů už má. Něco takového samozřejmě nelze zpochybnit, stejně jako skutečnost, že Renault již dostupný elektrický crossover nabízí. Model K-ZE je k mání v přepočtu za pouhých 203 490 Kč. Za tuto částku je prodáván vůz o velikosti výše zmíněné koncernové dvojice, který by měl zvládnout dokonce 271 km na jedno nabití. Tento dojezd však byl vypočítán dle cyklu NEDC, reálně tedy půjde o mnohem nižší cifru.

Mnohem podstatnější je však skutečnost, že Renault K-ZE je za tuto sumu nabízen pouze v Číně, kde je také vyráběn. Jakkoliv tedy stojí na modulární platformě CMF-A, dá se předpokládat, že po stránce bezpečnostní nebude na takové úrovni, jak vyžadují evropské předpisy. Kromě toho do jeho ceny promlouvají tamní nízké mzdy. Je tedy vskutku sporné, zda Renault skutečně dokáže v Evropě nabídnout K-ZE za takovou cenu, jakou Bolloré slibuje, neboť elektromobil se stoprocentně dočká modifikací, které nemusí být levné.

Jak jsme řekli, pět let je dlouhá doba, během které se může stát cokoliv. Záměry francouzské automobilky tedy mohou, ale rovněž nemusí vyjít. Uvidíme přitom, jak si K-ZE povede na čínském trhu. Jakkoliv je jeho cena nízká, stále není nejnižší - v zemi se zdí viditelnou až z vesmíru jsou k mání dokonce i ještě levnější elektromobily, které dokonce nabízí mnohem vyšší dojezd. Třeba Great Wall Motor Ora R1 má zvládat až 351 km, přitom ovšem startuje na 197 tisících korunách.

Nezbývá tedy nic jiného, než se prozatím obrnit trpělivostí. Aktuálně tedy jen dodáme, že Renault dosáhl nízké ceny i nepříliš oslnivým hnacím ústrojím. Elektromotor produkuje jen 44 koní a 125 Nm točivého momentu, s nimiž se zvládá rozjet maximálně na 105 km/h. Jeho baterie o kapacitě 26,8 kWh (o 10 kWh méně než v případě Citigo iV) pak sice zvládají i rychlodobíjení, k načerpání 80procentní kapacity ale potřebují 50 minut. Až tak úplně světoborný tedy Renault není, jakkoli by mu při ceně 258 tisíc šlo leccos odpustit.


Elektrické auto za 258 tisíc v Evropě změní pravidla hry, říká Renault, dorazí do 5 let - 1 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 01Elektrické auto za 258 tisíc v Evropě změní pravidla hry, říká Renault, dorazí do 5 let - 2 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 02Elektrické auto za 258 tisíc v Evropě změní pravidla hry, říká Renault, dorazí do 5 let - 3 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 03Elektrické auto za 258 tisíc v Evropě změní pravidla hry, říká Renault, dorazí do 5 let - 4 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 04Elektrické auto za 258 tisíc v Evropě změní pravidla hry, říká Renault, dorazí do 5 let - 5 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 05Elektrické auto za 258 tisíc v Evropě změní pravidla hry, říká Renault, dorazí do 5 let - 6 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 06Elektrické auto za 258 tisíc v Evropě změní pravidla hry, říká Renault, dorazí do 5 let - 7 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 07Elektrické auto za 258 tisíc v Evropě změní pravidla hry, říká Renault, dorazí do 5 let - 8 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 08Elektrické auto za 258 tisíc v Evropě změní pravidla hry, říká Renault, dorazí do 5 let - 9 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 09Elektrické auto za 258 tisíc v Evropě změní pravidla hry, říká Renault, dorazí do 5 let - 10 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 10Elektrické auto za 258 tisíc v Evropě změní pravidla hry, říká Renault, dorazí do 5 let - 11 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 11Elektrické auto za 258 tisíc v Evropě změní pravidla hry, říká Renault, dorazí do 5 let - 12 - Renault K-ZE 2019 prvni sada 12
Renault začal v Číně prodávat crossover K-ZE vycházející z modelu Kwid za 258 tisíc korun. V Evropě ho chce začít nabízet rovněž relativně levně, ovšem ne hned

Zdroj: Renault

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše