Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat
5.2.2021 | Petr Prokopec
O jejich problémech a možném konci se mluví roky, ne-li dekády. V případě Lancie už v podstatě k jednomu konci došlo, pod křídly nového koncernu Stellantis ale má opět ožít. A Alfa Romeo spolu s ní.
Lancia v loňském roce prodala 43 077 nových vozů, což je nejmenší počet za poslední tři dekády. I tak měli Italové na Silvestra důvod k otevření hned několika lahví šampaňského. Je totiž třeba si uvědomit, že tato značka se už v roce 2014 stáhla ze všech trhů vyjma toho domácího a nenabízí od té doby nic jiného než malý hatchback Ypsilon. Nicméně i tak se Lancii loni povedlo překonat spřízněnou Alfu Romeo, která se dvěma modely v rámci celé Evropy dokázala oslovit pouze 35 718 zákazníků. Není divu, že se v případě obou značek hovoří o možném úplném konci.
Jenže tyto italské značky už několikrát ukázaly, že nebude snadné je zabít a aktuálně se zdá, že opět přežijí, alespoň do času. Kolegové z Auto News s odvoláním na zdroje v nově vzniklém koncernu Stellantis tvrdí, že automobilka vyvíjí nové spřízněné modely pro Alfu Romeo, DS i Lancii. Detaily jsou v této chvíli omezené, nicméně i dle produktového šéfa francouzské automobilky Mariona Davida „se pracuje na specifických prémiových modulech, hnacích ústrojích a doplňcích, které by tyto prémiové značky odlišily od mainstreamových“.
Jelikož spolupráce i vývoj jsou teprve v zárodku, nemělo by nás překvapit, že s novinkami bychom se měli setkat až někdy v roce 2024 či 2025. Stejně jako ve výsledku není podivné, že minulostí je strategie zesnulého Sergia Marchionneho. Ten byl emocionálně spojen zejména s Alfou Romeo, ze které chtěl znovu vybudovat národní poklad. Proto i veškerá výroba v posledních letech probíhala pouze v Itálii. To se však v rámci oněch novinek má změnit - jednou z nich bude totiž malé SUV montované v Polsku.
Je samozřejmě otázkou, s jakými vozy bude spojena Lancia. Pokud by nicméně nabídla SUV, stalo by se tak vůbec poprvé v její historii - tedy pokud pomineme vojenské speciály z období druhé světové války. Jak jsme nicméně již naznačili, odpověď hned tak nedorazí. Věnovat se tedy můžeme té nejbližší budoucnosti značky, která bude spojena pouze s oním zmíněným modelem Ypsilon. Ten se totiž aktuálně dočkal lehčího faceliftu, načež v prodeji evidentně ještě nějaký ten pátek vydrží.
Co je nového? V rámci zevnějšku tu máme zrevidovanou čelní masku, se kterou dorazily lehce modifikované světlomety s přepracovanými LEDkami pro denní svícení. Nový je pak i vzduchový otvor v čelním nárazníku a zrevidována byla také nabídka barev, pročež nyní můžete sáhnout i po novém odstínu Elegant Blue, jenž je moderní interpretací klasické „lanciovské modré“. Tím však proměna exteriéru končí, přičemž výraznější změny nelze pochopitelně čekat ani pod povrchem.
V kabině se Lancia Ypsilon dočkala nového multimediálního systému se sedmipalcovou obrazovkou a funkcemi Android Auto a Apple CarPlay, stejně jako nového filtračního systému, jenž dokáže zachytit přes 99 procent alergenů a více než 98 procent prachu a bakterií. Paleta motorů pak byla přepracována za účelem snížení emisí, přičemž stejně jako dříve je k mání 1,2litrová jednotka (69 koní), 0,9litrový tříválec (85 koní) a litrový hybrid (70 koní).
To je ale v rámci novinek skutečně vše, dodat tak jen můžeme cenu. Ta startuje na 15 100 Eurech (cca 326 tisíc Kč), což je neskromná suma. Lancia Ypsilon totiž přišla na trh již v roce 2011, navíc značka tento model postavila na základech Fiatu 500, který byl představen ještě o čtyři léta dříve. Se samotnou architekturou ovšem Italové vyrukovali již v roce 2003, pročež nám tu nyní předvádí, jak lze prakticky dvě dekády vydělávat na téže technice. Jistě i proto se jim nechce Lancii hned tak pohřbít.
Lancia Ypsilon se dočkala dalšího lehčího faceliftu. Díky němu o ni nejspíše bude i nadále větší zájem než o celou produkci Alfy Romeo na mnoha evropských trzích dohromady. Foto: Lancia
Zdroj: Lancia, Auto News
Bleskovky
- Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
dnes - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025
Nejčtenější články
- Situace ve VW spěje k patu. Ani 13 hodin jednání se zaměstnanci nepřineslo nic, historicky bezprecedentní stávka je na spadnutí
17.12.2024 - Luxusní silniční stíhač z Francie skončil po výrobě pouhých 806 aut, jeden hezký je teď k mání jako úžasný symbol doby
17.12.2024 - Shaquille O'Neal si nechal předělat elektrický Lucid na auto, jaké nemá nikdo jiný, zdobí ho nápis Diesel
17.12.2024 - Škoda začala odhalovat své nejdražší modely v novém, prý dostanou nejlepší aerodynamiku v historii firmy
17.12.2024 - Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
17.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva