Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dvě největší americké automobilky se soudí o používání označení, které používají všichni ostatní
25.7.2021 | Petr Miler
Mohlo by se zdát, že automobilky dnes mají dost problémů i bez toho, nikdy ale asi není od věci provětrat právní oddělení malicherným soudním sporem. Přesně do něj se Ford a GM pustily.
Říci, že doba výrobcům aut příliš nepřeje, je velmi diplomatickým popisem současné reality. Na jedné straně jsou regulátory tlačeni do výroby vozů, které většina lidí nechce, na té druhé nemohou prodávat dost takových, které většina lidí chce. Do toho se přidává chaos způsobený koronavirovou pandemií a reakcí na ni, který způsobuje výkyvy na straně poptávky i dodávek nezbytných komponentů. Proplouvat tímto obdobím bez ztráty květinky je nepochybně náročné a spoustu času stojící.
Ani takový stav ale evidentně nebrání automobilovým firmám pouštět se do sporů, které bychom mohli označit za absurdní nebo přinejmenším za malicherné. Řeč dnes konkrétně bude Fordu a General Motors, dvou největších amerických automobilkách, které zrovna pohodové období neprožívají. Ford zasáhl nedostatek čipů jako málokoho jiného a GM - krom toho, že řeší totéž - momentálně čeká svolávací akce za desítky miliard. Tak proč si to nezpestřit jedním docela malým soudečkem, že?
Nepůjde bohužel o soudek whisky, ale soudní spor, v jehož centru je označení „cruise”. V češtině se moc nepoužívá, doslova je to plavba, v tomto případě jde ale o zkráceninu spojení „cruise control”, v češtině tempomat. Stejné slovo pak automobilky rády používají pro funkce autonomního řízení, protože jde v podstatě o stále pokročilejší tempomat.
GM tak má svou divizi Cruise, která vyvíjí právě samořiditelná auta, krom toho pod hlavičkou některých svých značek nabízí funkci Super Cruise, což je něco jako Autopilot Tesly. No a Ford nedávno začal pro totéž používat označení BlueCruise. Řekli bychom k překvapení nikoho, neboť BMW má svůj Active Cruise Control, Hyundai Smart Cruise Control, skoro každá automobilka má „nějaký cruise”. GM to ale zjevně zaskočilo.
Nejprve se tak Ford pokusil od použití spojení BlueCruise odradit mimosoudně, když ale Ford opakovaně odmítl, protože něco jako „ModrýTempomat” opravdu nezní jako označení zasahující do práv kohokoli, došlo na žalobu. Spor tak bude muset rozhodnout soud a uvidíme, jak se k věci postaví.
Šéf komunikace Fordu označil snahy GM za „nepodložené a frivolní” a máme tendenci s ním souhlasit, jde o příliš obecné slovo na to, aby si někdo mohl vymínit jeho exkluzivní používání. Ale znovu - rozhodnout musí soud a jeho závěry nechceme předjímat.
GM používá v Cadillacích (zde model CT4-V) systém Super Cruise, který umí alespoň trochu sám řídit, jako třeba Autopilot Tesly. Nyní nechce, aby podobné označení používal Ford a vše bude muset rozhodnout soud. Foto: Cadillac
GM's claim is meritless and frivolous. Drivers for decades have understood what cruise control is and “cruise” is common shorthand for the capability. Any number of companies use the word “cruise” to brand driver assist technology. That’s why BlueCruise was chosen. https://t.co/zxhW1EONG4
— Mike Levine (@mrlevine) July 24, 2021
Zdroj: Reuters
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
dnes - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
před 5 hodinami - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
před 7 hodinami - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
před 8 hodinami - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
před 10 hodinami - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva