Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dvě nejrozpačitější BMW posledních let končí, nehodí se k současné image značky
19.6.2019 | Petr Prokopec
Mnohá pozdvihnutá obočí měl za následek příchod dvou kompaktních MPV s předním pohonem do nabídky BMW. Automobilka nyní oceňuje, že přilákala zákazníky, prodávat už je ale nechce.
Pokud máte BMW zafixované jako výrobce sportovně laděných aut, jejichž zadní nápravy roztáčí skrze manuální převodovku řadový atmosférický motor, je třeba si tento názor definitivně poupravit. Mnichovská automobilka se za posledních několik málo let od svých kořenů vzdálila a nově uznává o trochu jiné pořádky. Atmosféricky plněný motor BMW nenabízí ani jeden, manuály začínají být raritou a zadní pohon vlastně též - standardem je spíše pohon 4x4 a stále častěji i pohon předních kol.
Ztělesněním těchto změn se staly modely BMW 2 Active Tourer a Grand Tourer, MPV s předním pohonem a často tříválcovými motory. Přijata byla nejrozpačitěji ze všech vozů značky posledních let a možná i proto to mají spočítané. Automobilka nyní dává na podobném poli přednost SUV, která jsou na trhu přijímána obecně vřeleji.
Danou skutečnost potvrdil viceprezident produktového plánování Peter Henrich, který momentálně uvedl, že BMW 2 Active Tourer a Grand Tourer po skončení aktuálního životního cyklu nedostanou nástupce. To je poněkud překvapivé, neboť rozhodně nejde o modely, které by zaostaly za očekáváním. Na evropských trzích se totiž každý měsíc prodá zhruba pět tisíc exemplářů, což je daleko vyšší číslo než u takového Opelu Zafira. Přitom mnichovský vůz startuje na mnohem vyšší ceně.
Proč tedy automobilka s touto dvojicí končí? Henrich ocenil, že MPV „odvedla skvělou práci, když k naší značce přilákala nové zákazníky. Nicméně aktuálně nekorespondují s image, jakou automobilka má. Nyní tedy uvidíme zákazníky, kterak se přesouvají k našim SUV.“ Tím je přitom řečeno prakticky vše. BMW zkrátka nechce být známo jen jako automobilka, která vyrábí M3 či M5, ale rovněž jako značka, která se pyšní mnoha skvělými SUV, na kterých má navíc vyšší zisk než na MPV.
Dá se navíc předpokládat, že dané rozhodnutí má své částečné opodstatnění také v odbytišti. MPV se totiž prodávají mimo Evropu pouze v Číně, ovšem za loňský rok se jednalo pouze o 8 811 exemplářů a letos budou registrace ještě nižší. Ve Státech pak BMW tyto modely ani nenabídlo, neboť v zemi pick-upů a SUV by se jistě se zlou potázalo. Active Tourer a Grand Tourer jsou tak hlavně evropskou záležitostí, nicméně i starý kontinent se začíná registracemi podobat novému světu.
Kdy přesně ale MPV zmizí z výrobního programu BMW, již Henrich neuvedl, velkou budoucnost jim ale nevěštěme - pověstný rok, maximálně dva. Pokud tedy máte vícečlenou rodinu, která se na cestách neobejde bez velkého množství zavazadel, a nechce se vám platit za BMW X5, je čas, abyste si mezi puristy velmi nepopulární modely pořídili.






BMW 2 Active a Grand Tourer skončí bez nástupce, nezapadají do současného obrazu značky
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 4 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
- Jediný motocykl Kove vyhrál, 15. Svoboda, Novotný out včera 16:54
Nejčtenější články
Nová levná Lada kompletně odhalila svůj finální interiér a poprvé i kufr. Při jejích cenách to bude obrovský hit
1.3.2025Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců
1.3.2025Carlos Tavares dostal za přivedení Stellantisu do problémů nepochopitelně mnoho peněz, domů si po odchodu nese miliardy
1.3.2025V Evropě zaříznutá Honda Accord se jinde dál úspěšně prodává už v 11. generaci. A čeká ji další modernizace
1.3.2025Jedna analytická firma za druhou označují Nissan za odpad. Pod šéfem se houpe křeslo, namále má ale celá automobilka
2.3.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 13:26 - HondaMan
- Rychlodotazy 03.31. 07:00 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.30. 22:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.30. 22:25 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch
- Rady k výběru auta? 03.29. 14:54 - SRQ89
- Detektory policejních radarů 03.29. 14:13 - pavproch