Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
DS 5 2015: facelift odvál logo Citroënu, přivál novou tvář
16.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská novinka dostala rovněž nové světlomety či sedmipalcový displej. Pod kapotou pak na konci roku nabídne až 210 benzinových koní.
V poslední době jsme zmínili, že divize DS francouzské automobilky Citroën zejména v Evropě strádá. Tyto registrace pak táhnou ke dnu i globální prodeje, které nezvládá zachránit ani Čína, jež pro znovuzrozenou značku představuje nejlukrativnější odbytiště. Šéf divize Yves Bonnefont má však plán, který počítá s budováním nových showroomů, díky čemuž by registrace měly opětovně vzrůst. Kromě toho plánuje návrat loga DS do Spojených států, a aby toho nebylo málo, pak zde máme modernizaci modelu DS 5.
Tento pětidveřový hatchback postavený na platformě PF2 se dočká zásadní proměny zejména v čelních partiích, kde najdeme novou masku. Ta dala definitivně sbohem chromovanému logu Citroënu a místo toho tlačí do popředí iniciály divize. Novinka se tak má definitivně odříznout od svého plebejského původu, což jen potvrzuje absence jakýchkoliv log či nápisů francouzské značky na zádi či v interiéru. Mimo to zde změnu samotného názvu, kdy dříve jsme se museli obejít bez mezery (DS5 versus DS 5).
Dále můžeme zmínit také nové xenonové světlomety, jimž společnost dělají diody pro denní svícení. Změnami prošel rovněž nárazník a jiná jsou taktéž litá kola, zatímco vzadu najdeme lehce zrevidovaná světla a duální chromovou koncovku výfuku. To je ale po stránce exteriérové vše, i když i tak málo stačilo ke změně celkové vizáže. Je ovšem trochu sporné, zda tato modifikace pomůže vozu v úspěchu na evropských trzích, neboť samotná maska vypadá alespoň na fotkách poněkud „čínsky“.
Odpověď na tuto otázku nám ovšem poskytnou teprve příští měsíce, pročež se namísto spekulování rovnou podíváme do kabiny. Ta se dočkala nového barevného dotykového displeje, díky kterému na středové konzoli najdeme o 12 tlačítek méně. Vše působí mnohem elegantnějším dojmem, přičemž zároveň Citroën přidal na moderních technologiích. Nově tak můžete využít systému Mirror Screen, který se zmiňovaným displejem spáruje váš mobilní telefon.
Sáhnout můžete i po sedadlech s pamětí a masážním strojkem, vyhřívaných venkovních zrcátkách, head-up displeji, zpětné kameře nebo asistentu rozjezdu do kopce. Mimo to mohou kupující zvolit jednu ze tří variant koženého čalounění, kdy vrcholem je semi-anilinové provedení. To je k dispozici v designu řemínku od hodinek, což je varianta, kterou si dosud při koupi vybrala pětina všech zákazníků. Nově lze toto čalounění zvolit v černo-modré kombinaci.
V rámci motorového prostoru lze očekávat prozatím jen jeden benzinový agregát, a sice jedna-šestku THP. Ta je spárována se šestistupňovým automatem, který na přední kola přenáší 165 koní. Oproti předchozí verzi se dočkáme nižší spotřeby, která poklesla na 5,9 l/100 km. Mimo tuto verzi ovšem bude k závěru letošního roku k dispozici tento agregát naladěný na 210 koní, které pro změnu doplní šestistupňový manuál.
Tím jsme ovšem s vonnějšími oktany hotovi a můžeme se přesunout k dieselům, které profitují z nového filtru pevných částic, jenž emise NOx redukuje o 90 procent a CO2 o čtyři procenta. K mání je vždy jen dvoulitrový čtyřválec, který může produkovat 120, 150 nebo 180 koní. V prvních dvou případech má přenos výkonu na starosti manuální převodovka, nejsilnější verzi je ovšem vyhrazen automat.
Spotřeba těchto pohonných jednotek se pohybuje mezi 3,8 a 4,4 litry na sto kilometrů, ještě méně žíznivý ovšem chce být hybridní agregát kombinující elektromotor s dieselem. V jeho případě se totiž máme dočkat 3,5litrového průměru a dokonce 3,1litrové spotřeby ve městě. Hlavní zásluhu na tom samozřejmě nese možnost jízdy čistě na elektřinu, mimo to ovšem může být 200 koní soustavy přerozděleno mezi přední a zadní nápravu.
Tím nám tisková zpráva končí, dodat již můžeme jen informace z bezpečnostního soudku. DS 5 totiž nově může profitovat z detekce vozů ve slepém úhlu, stejně tak je ovšem v nabídce i nadále třeba monitoring jízdy ve zvoleném pruhu. Více se dozvíme na autosalonu v Ženevě, včetně plánovaného zahájení prodeje.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.





Citroën DS5 prošel změnami zvenčí, uvnitř i pod kapotou. A co víc, nově se jmenuje pouze DS 5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Drzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
před 3 hodinamiJízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
včeraPo letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025
Nejnovější články
Peugeot si zadělal na propadák. Do nabídky vrátí model GTi, jenže v provedení, o které nikdo nestojí
před 2 hodinamiDrzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
před 3 hodinamiVolný pád Stellantisu pokračuje. Další nepovedený restart slavné značky znamená propad prodejů až o 73 procent
před 4 hodinamiČeský svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
před 6 hodinamiFrancouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva