Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
DS 4 2016: facelift odhalen únikem, i s SUV-verzí Crossback
28.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská inovace spočívá nejen v absenci odkazů na Citroën, ale též v nové přídi, bohatší výbavě a modelu přibližující DS 4 ještě víc světu SUV.
Citroënu DS, respektive nově založené luxusní značce DS, je zejména na evropském kontinentu vyčítán nedostatek inovací. Francouzi jsou si toho zjevně vědomi, pročež letos začali jaksepatří topit pod kotlem. Na počátku roku jsme si tak mohli představit modernizovaný model DS 5, nedávno pro změnu přišla řeč na nově založenou divizi DS Performance. Ta by přitom měla na běžné silnice přinést hybridní technologii ze závodních okruhů, pročež se zpočátku bude profilovat zejména v šampionátu Formule E.
Na první výsledek tohoto snažení si budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat, nicméně ani na letošní autosalon ve Frankfurtu nehodlá značka dorazit s prázdnou. V hesenské metropoli se tak premiéry dočká inovovaný model DS 4, který oproti současnosti dorazí hned ve dvou verzích. Tou první je základní hatchback, druhou pak zcela nová varianta DS 4 Crossback, jež má ambice vyrazit do terénu. Z toho důvodu se pyšní nárůstem světlé výšky o 30 mm, vyjma toho jsou ovšem modifikace pouze vizuální a už tak „crossoverovitý” vůz přibližují ještě směrem k SUV.
Máme tu tedy pro dané modely typické střešní ližiny či černé lemy blatníků. Ve stejném odstínu jsou pak vyvedeny i některé části zcela nové čelní masky, které jsou v případě standardního hatchbacku chromové. Samotná příď je ovlivněna konceptem Numero 9, nově si přitom můžeme povšimnout diodových světel. Maska chladiče tak již nedává najevo jakoukoliv spojitost s Citroënem, mimo to byla odstraněna také veškerá loga mateřské automobilky.
Po technické stránce lze ale již hovořit o nezaměnitelných komponentech koncernu PSA, přičemž od říjnového zahájení prodeje bude k dispozici šest agregátů. Verze Crossback se dočká pouze čtyř z nich s tím, že základem se stává tříválec PureTech naladěný na 130 koní. Tuto sílu přenáší na přední kola šestistupňový manuál, spotřeba pak v kombinaci s 16palcovými koly byla vyčíslena na 4,9 litru na 100 kilometrů.
Dále na řadě je 1,6litrový čtyřválec THP, který dává k dobru 165 koní a v kombinaci s šestistupňovým automatem spotřebuje 5,5 l/100 km. Diesely pak zastupují motorizace BlueHDi 120 a BlueHDi 180, jejichž výkony jsou již obsaženy v názvu. V prvním případě je k dispozici manuál i automat, přičemž spotřeba se pohybuje mezi 3,7 a 3,8 litry. Druhý agregát pak v kombinaci jen s automatem má jezdit za 4,3 l/100 km.
Klasický hatchback dále může počítat ještě s výkonnější verzí benzinového agregátu THP, který dává k dobru 210 koní a 285 Nm točivého momentu. Spotřeba této verze byla vypočítána na 5,9 litru na sto kilometrů, dieselová jednotka BlueHDi 150 pak má jezdit za 3,8 l/100 km. K mání je přitom pouze s manuálem stejně jako výše uvedený benzinový 1,6litrový motor.
Z motorového prostoru se můžeme přesunout do kabiny, která profituje především z nového audio systému, díky němuž je DS 4 prvním vozem koncernu PSA nabízejícím technologii CarPlay. Dotyková obrazovka palubního systému si vyžádala menší počet tlačítek na středové konzoli, zmínit pak lze ještě možnost volby masážních strojků či koženého čalounění.
Tím nám ale modernizace končí, pročež jen dodáme, že obě verze budou k mání s vylepšenou trakční kontrolou, která má především modelu DS 4 Crossback napomoci při jízdě na površích s horší přilnavostí. Jízdní dynamiku pak Francouzi nejspíše odhalí ve Frankfurtu, ceny ale zřejmě budou známy ještě později.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.




Modernizovaný hatchback DS4 je nově k mání nejen bez loga Citroënu...
...ale rovněž i ve verzi Crossback
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Lidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
17.3.2025Elektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
17.3.2025Situace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
18.3.2025Audi se po příšerném roce zbaví 7 500 zaměstnanců. I v takové chvíli odmítá otevřeně přiznat, že jeho plány selhaly
18.3.2025Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.16. 14:52 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.16. 13:46 - abgx1
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.16. 12:24 - M.Z.
- Onboard videa 04.15. 20:06 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 19:17 - Snowman000
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom
- Politický koutek 04.13. 11:16 - Zajda