Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané budou levnou kopii amerického hitu prodávat i na západě, zábrany zjevně dál nemají
7.11.2021 | Petr Prokopec
Představa, že si Číňané prošli jakousi érou kopírování cizích aut a teď už jdou svou vlastní cestou, zas jednou bere za svou. Jejich novinka možná není stoprocentní plagiát, spoustou prvků ale evidentně kopíruje Ford Bronco.
Ford terpve loni odhalil novou generaci modelu Bronco a boduje s ní možná i víc, než si sám přál. Navzdory složité situaci na trhu poptávka po této novince dalece přesahuje to, co je automobilka schopna vyrobit a v USA je nutné čekat na dodání žádaných specifikací měsíce, nebo se spokojit se značnými příplatky k oficiálním cenám. Kde všude bude vůz k mání mimo USA, zatím není jasné, nakonec ale dorazí i do Evropy. O Asii nebo Austrálii zatím nepadlo slovo, zájemci o něj ale nebudou muset až tak truchlit, čínský koncern Great Wall Motors (GWM) jim totiž už nabízí nebo brzy nabídne svou vlastní interpretaci téhož.
Možná jste zaznamenali, že hned loni, krátce po odhalení Bronca, představit pod svou prémiovou značkou Wey ortodoxní a přitom luxusní SUV zvané Tank 300, která je jasnou kopii právě nového Fordu. Nejde sice o dokonalý plagiát, „inspirace” americkým SUV je ale jasná. Přední diodové světlomety jsou úplně stejného ražení a po vzoru amerického originálu dokonce dostaly i boční linky. Opisovalo se nicméně rovněž vzadu, kde najdeme vertikální lampy. Vedle levé se nachází madlo pátých dveří, jež se otvírají do strany a slouží k uchycení rezervy. Došlo pak i na „vykousnutí“ zadního nárazníku a další detaily. A pokud je něco přece jiné, vypadá to jako z Jeepu Wrangler.
Že se i tak velká a významná automobilka jako GWM stále uchyluje k podobným praktikám v Číně, překvapí jen trochu, ona ale Tank 300 nabídne i na západních trzích. Tím prvním bude Austrálie, kde se GWM daří s jinou značkou Haval, a tak právě tam dorazí stejný model pod označením Haval Tank 300. Krom jména ale půjde o totéž v bledě modrém, a to i technicky.
Vůz tedy stejně jako Wey dorazí na trh pouze s pětidveřovém provedením, které bude postaveno na modulární platformě GW P01 zvané též Tank - odtud jméno vozu. V případě selekce pohonných ústrojí se Číňané nehodlají držet zkrátka - základem se stane 2,0litrové turbo s 224 koňmi, vůz dostane i 2,4litrový turbodiesel se 181 koňmi, očekávat pak lze i vrcholný třílitrový šestiválec., který nabízí 354 koní a 500 Nm točivého momentu. Číňané se mimo to v jeho případě chlubí 38procentní termální efektivitou a do party chtějí přidat i pluh-in-hybridní verzi.
Bohatá výbava bude samozřejmostí, a to i ta technická. Tank 300 nabídne samozřejmě pohon 4x4, uzamykatelné diferenciály, redukci, 9 jízdních režimů, sledování okolí 360° kamerou, světlou výšku 224 mm, brodivost skoro metr a nájezdové a sjezdové úhly 36,3 resp. 37,2°. To jsou skutečně velmi přesvědčivé parametry a podpoří je i cena, která má v Austrálii v přepočtu začít na 760 tisících Kč (v Číně začíná na 600 tisících Kč).
To je sice víc než kolik stojí Bronco v Americe, ale to je z hlediska cen jiný svět, v Austrálii platí spíše evropské poměry a nic podobného se tam od zavedených značek za podobné peníze koupit nedá. Jinou otázkou je, co na to řekne Ford. Tak trochu ale tušíme, že nic - sám potřebuje v Číně prodávat, aby přežil těžké časy a bojem proti GWM, které je sice veřejně obchodovanou firmou, ale jejím nejvýznamnějším akcionářem je stát, se mu nejspíš chtít nebude.
Tank 300 známe z Číny jako Wey (zde ve verzi Tribute to Monet) a je to zjevná kopie Fordu Bronco. Nyní míří do Austrálie jako Haval a svůj vzhled jistě nezmění. Foto: Great Wall Motors
Zdroj: Great Wall Motors
Bleskovky
- Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
včera - Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
20.1.2025 - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nejrychlejším dnes v Jerezu Öttl, 3. Ondřej Vostatek včera 19:23
- Vostatek testuje Ducati v Jerezu včera 11:37
- Vespa 946 Snake: edice oslavující rok Hada 20.1.2025
- Silná slova: Šéf týmu Triumph se prohře směje 19.1.2025
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 18.1.2025
Nejčtenější články
- Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Další automobilka končí s umělou podporou LGTBQ, stačilo, aby jí začalo téct do bot
22.12.2024 - Spalovací a elektrická auta budou brzy stát stejně, říká Bloomberg. Pokud se to ale skutečně stane, pak jen jednou cestou
22.12.2024 - Někdo hned po koupi schoval jeden z posledních skutečných nových Trabantů, dnes je k mání za obrovské peníze
22.12.2024 - Automobilový průmysl zažívá „éru arogance”, je to další smutný dopad plíživého návratu centrálního plánování
23.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva