Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Druhý model Bugatti bude tak neobvyklý, že se nebude podobat ničemu, co známe
26.5.2019 | Petr Prokopec
Žádné spekulace, ale slova samotného šéfa Bugatti naznačují, že i druhý model značky bude něco zcela mimořádného. Prý půjde o jedinečný stroj v rámci celého automobilového světa.
Bugatti Veyron se nesmazatelně zapsalo do historie jako technologický milník. Pro samotnou automobilku však do jisté míry šlo o prokletý projekt, který skončil obrovskou ztrátou. Teprve s modelem Chiron se dostala do ziskových vod, k čemuž přispěl i příchod Stephana Winkelmanna. Někdejší šéf Lamborghini stejně jako na svém původním působišti i v Molsheimu skvěle vytušil potenciál Bugatti, a proto začal na trh posílat jednu speciální verzi za druhou.
Winkelmann má ovšem pocit, že tato kráva by se dala podojit ještě více, a proto nově oživil spekulace týkající se druhého modelu. Ten si Bugatti dosud nemohlo dovolit, zejména kvůli omezené produkční kapacitě. Ta sice zůstává víceméně nezměněna, což znamená, že značka zvládá ručně smontovat okolo 70 aut ročně, ovšem právě způsob, jakým plní koncernovou pokladnici, otevřel Winkelmannovi dveře dokořán. K dispozici tak má nyní zdroje, se kterými si může dovolit pomalu cokoliv. A jak se zdá, železo opravdu hodlá kout, dokud je žhavé.
„Myslím, že máme příležitost vyrábět více než jen jeden vůz,“ uvedl šéf značky s tím, že novinka by s ohledem na historii Bugatti musela být extrémně rychlá, ovšem zároveň by šlo o vůz, se kterým by nebyl problém jezdit na denní bázi. „Klidně by mohlo jít i o elektromobil,“ dodal Winkelmann. Ovšem zároveň připomněl, že ať už by druhý model byl jakýkoliv, stoprocentně by musel zamířit na absolutní vrchol. Z toho důvodu ale s alternativním ústrojím příliš nepočítáme, Bugatti by muselo porazit Teslu či chorvatský Rimac, což zní v této chvíli vcelku nepravděpodobně.
Hnací ústrojí ale není tou největší neznámou, Winkelmann utrousil pár slov na téma pojetí vozu a zamotal tím hodně hlav. Prohlásil, že novinka by byla pojata tak, že by nepřipomínala nic, co už známe. Buď tedy nepůjde o nic jako kupé, roadster, sedan, kombík, crossover, SUV, MPV, hatchback či liftback nebo fastback a nebo některý z takto koncipovaných vozů dostane hodně vyhraněný design. Od věci by pak nemusel být třeba přepychový třídveřový shooting brake.
Pokud se novinka opravdu ukáže, bude o trochu levnější než Chiron. Stále sice bude startovat minimálně na jednom milionu Eur (cca 25,8 mil. Kč), tato suma by ale již měla být zkousnutelná pro daleko větší množství lidí. Je tak dost možné, že navýšena by byla i produkce, která v případě stávajícího kupé má strop na pěti stech kusech. Bugatti přitom již více než 400 aut prodalo a přes 180 dodalo. I kdyby tedy své portfolio nerozšířilo, bude mít ještě pár let dost co dělat.
Stephan Winkelmann začal nově mluvit o druhém modelu Bugatti...
...ten však nemá připomínat nic, co je v současnosti na trhu. Pokud by tedy šlo spekulované SUV, muselo by být pojato velmi specificky, třeba jako virtuální koncept Megalon na těchto ilustracích
Zdroj: Motor1
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 2 hodinami - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 4 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 5 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 7 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.25. 13:52 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 13:51 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Detektory policejních radarů 11.25. 10:13 - řidičBOB
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova