Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Downsizing asi není až tak skvělý. Audi A6 a A7 dostaly 3,0 TDI s výkonem 2,0 TDI
27.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přestože „koncern” má motor 2,0 TDI s výkonem 190 koní a v základní A6 ho najdeme, Allroad a Sportback dostaly šestiválec 3,0 se stejnými 190 koňmi.
Prakticky celé Evropě v posledních letech vládne downsizing. Patrné je to především u Renaultu či Volva. Nový Talisman (tedy takřka pětimetrový vůz) nelze pořídit s objemnějším motorem než jedna-šestkou, při pohledu na nabídku švédské značky pak pro změnu můžeme hovořit maximálně o dvoulitrových čtyřválcích. Trendy jsou tedy jasné, nicméně i tak se najde pár automobilek, které plavou proti proudu. Jen málokdo by však čekal, že půjde o značky sdružené pod koncern VW Group.
Tento fakt naznačil již facelift Volkswagenu Polo GTI, který se nově pyšní 1,8litrovým motorem namísto předchozího 1,4litrového. Stejnou pohonnou jednotku pak dostal i modernizovaný Seat Ibiza Cupra. Tím však „revolta” neskončila, i když svůj další krok Němci provedli v naprosté tichosti. To je možná překvapivé, neboť se připravili o nemalý aplaus, alespoň od nás. Tak trochu tím totiž popírají tvrzení mnohých konkurentů o tom, že litr objemu a dva válce navíc nic neznamenají, když je výkon motoru stejný a papírová spotřeba nižší.
Změn totiž doznala nabídka motorů Audi A6 Allroad a A7 Sportback, a to pozoruhodným způsobem. V obou případech je nově možné sáhnout po třílitrovém šestiválcovém turbodieselu o výkonu 190 koní, který disponuje víceméně stejnými parametry jako u základního Audi A6 a A6 Avant nabízený čtyřválec 2,0 TDI. Jednotka 3,0 TDI přitom zatím produkovala minimálně 218 koní.
V případě obou modelů jde o novou základní motorizaci, čtyřválec v nabídce zcela chybí. Audi ale zřejmě usoudilo, že osazení těchto modelů slabším třílitrovým agregátem je vhodnější než implementace dvoulitrového čtyřválce. Důvodů pro tuto strategii je asi více. Prvním asi bude prestiž, protože ani jeden z citovaných modelů by s 2,0 TDI pod kapotou rozhodně nepůsobil dvakrát „prémiově”. Současně to ale možná poukazuje na to, že v reálném provozu bude větší motor úspornější.
Na místo čtyřválcových 400 Nm dodává 500 Nm (stejný točivý moment má i verze s 218 koňmi), což v reálu jistě také bude znát. V rámci jízdní dynamiky pak odladěná pohonná jednotka pod kapotou A6 Allroad zvládá zrychlení z klidu na stovku za 7,9 sekundy a nejvyšší rychlost 221 km/h, což oproti 218koňové variantě představuje zhoršení o šest desetin sekundy a šest kilometrů v hodině.
V případě Audi A7 Sportback již rozdíly v dynamice narůstají, neboť akcelerace zabere 7,7 sekundy namísto 6,8 s. Nejvyšší rychlost pak poklesla z 239 na 230 km/h, v rámci spotřeby však lze u obou modelů mluvit o shodě. Po stránce cenové se pak u Allroadu i Sportbacku bavíme o rozdílu ve výši 2 000 Eur (cca 54 000 Kč), samozřejmě ve prospěch méně výkonné verze.
Na český trh zatím obě nové základní varianty nedorazily, nicméně s jejich podobně tichým příchodem bychom mohli počítat v řádu týdnů. Ceny by přitom startovaly někde okolo 1,5 milionu u Audi A6 Allroad, za A7 Sportback by pak zákazníci platili přibližně 1 480 000 Kč.



Důkaz místo slibů, že Audi A7 Sportback je možné osadit odladěným šestiválcem...
Zdroj: Audi přes Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 3 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan