Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Donto P1 2013: argentinský sporťák s motorem Audi půjde po krku KTM X-Bow
24.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoumístný roadster s karbon-kevlarovou karoserií slibuje hmotnost 630 kg a výkon 300 koní vydolovaný z přeplňovaného dvoulitru Audi.
V poslední době se nám roztrhl pytel se sportovními vozy, které pocházejí z ne zrovna tradičních automobilových zemí. Představit jsme vám tak mexický VUHL 05 nebo argentinský Bucci Special, k nimž se naposledy přidal řecký Korres Project 4. Ani to ovšem není konečná, přičemž opětovně zamíříme do Jižní Ameriky - na autosalonu v Buenos Aires si premiéru odbyla produkční verze argentinského roadsteru Donto P1.
Výrobu bude mít na svědomí společnost Donto MC, která s dvoumístným sporťákem hodlá zaútočit hlavně na evropské trhy. Soupeřit zde hodlá s Arielem Atom a KTM X-Bow, přičemž pod kapotou s designem Lucase Lopeze použije stejnou techniku jako rakouská značka. Tedy přeplňovaný dvoulitr FSI od Audi, který by ovšem v argentinském případě měl být naladěn na výkon 300 koní.
Obdobná je zároveň i oranžovo-černá válečná kamufláž, se kterou se vůz na motor show představil. Donto MC přitom na stavbu speciálu použilo hlavně mixu kevlaru, karbonu a vysokopevnostní oceli, z níž je vyroben rám schválený asociací FIA. Divit bychom se proto neměli hmotnosti pouhých 630 kg, která v kombinaci s výkonem bude dozajista zárukou vysokých rychlostí.
Konkrétní údaje sice firma neudává, o dimenzích ale víme vše podstatné. Délka tak činí 3 850 mm, výška 1 050 mm, šířka 1 920 mm a rozvor 2 500 mm. V rámci silničního využití jsou pak pro Donto P1 vyhrazeny osmnáctipalcové pneumatiky Pirelli P-Zero o rozměru 225/45, zatímco na okruh jsou připravené slicky 285/645 R18.
Uvnitř vozu bez dveří a s malým plexisklem namísto čelního okna pak čekejte jen minimum v podobě sedadel, pedálů nebo vyjímatelného volantu, víc ostatně k řízení není třeba. Po stránce cenové by přitom Donto P1 mělo vycházet na 55 000 až 75 000 USD (1,08 až 1,48 milionu korun).
Donto P1 je po modelu Bucci Special dalším argentinským sporťákem. Používat ale bude hlavně německou techniku od Audi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 11 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva