Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Donkervoort D8 GTO konečně míří do výroby. Jede skoro jako Veyron
13.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Holandská parafráze na legendární Lotus 7 má vrcholnou verzi. Poměr výkonu a hmotnosti je lepší než Veyronu, na semaforech pokulhává jen trochu.
Na sklonku loňského roku jsme vás informovali o příchodu nového Donkervoortu D8 GTO. Tedy vrcholné verzi holandské automobilky, která v roce 1978 adaptovala recept Colina Chapmana a Lotusu 7. Již tehdy jsme přitom věděli dva základní parametry, od nichž jsme si slibovali mnohé. Ostatně, při 340 koních a 700 kilogramech nabízí GTO takřka stejný poměr výkonu a hmotnosti (486 koní na tunu) jako původní Bugatti Veyron. Jakmile si však oba vozy stoupnou na semaforech vedle sebe, bude to Donkervoort, který bude ztrácet každým metrem.
„Na vině“ bude mimo jiné fakt, že monstrum z Molsheimu se do asfaltu zapírá všemi čtyřmi koly. Svému majiteli tak nabízí mnohem lepší trakci než pohon zadních kol, kterým je vybaven Donkervoort. Přestože tedy při stoupnutí Bugatti na váhu ručičky ukazují takřka dvě tuny, pokoří Veyron s pevným startem metu 100 km/h za 2,5 s. Tedy o půlsekundu rychleji než standardní D8 GTO.
Holandskému stroji se ovšem teprve poté řádnou nafouknou turbodmychadla dopující 2,5litrový pětiválec od Audi. Akceleraci 100-200 km/h díky tomu Donkervoort zvládá za pouhých 6,1 sekundy. Tedy prakticky za stejný čas jako Bugatti. Poté sice jeho rozlet zabrzdí omezovač nastavený na 255 km/h, přesto jde o působivý výkon. Zvláště, když D8 GTO používá pětistupňový manuál.
Navíc se jedná o standardní provedení s výkonem 340 koní v 5400 ot./min a točivým momentem 450 Nm dostupným při 5300 ot./min. K dispozici je ovšem ještě „nabušenější“ model vyladěný na 400 koňských sil. Ten nabízí poměr výkonu a hmotnosti 571 koní na tunu, čímž Bugatti či Lamborghini Aventador odsuzuje do role chudých příbuzných.
Tuto verzi bohužel holandská automobilka ještě na stopkách nezměřila. Její čas by nás ovšem více než zajímal, neboť prvních 25 modelů s výkonem 400 koní bude mít hmotnost sníženou o 30 kg. Poměr tak naroste na 597 koní, čímž je téměř zastíněn Veyron Super Sport. A deklasován by mohl být i pohon všech kol Haldex.
Dvanáct takto vybavených exemplářů již bylo rozebráno během slavnostního představení vozu. Během několika málo týdnů bychom se tak mohli dočkat nějakého privátního srovnávacího testu. Co myslíte, zvládne desetkrát levnější Donkervoort (základní verze D8 GTO vyjde 100 000 EUR bez daní a poplatků) pokořit soudobý nejrychlejší vůz planety?
Donkervoort D8 GTO s výkonem 400 koní by mohl zastínit i Bugatti Veyron Super Sport. Ovšem jen při akceleraci, nikoliv v rámci nejvyšší rychlosti.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 58 minutami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 2 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 3 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva