Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Donkervoort D8 GTO Bilster Berg: slaví rekord okruhu velmi drahou dietou
6.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Speciální edice oslavuje rekord na okruhu Bilster Berg. Oproti standardu dostanete lehčí setrvačník či závodní spojku, výkon zůstává na 381 koních.
Loňský rok byl pro holandskou značku Donkervoort nadmíru úspěšný. Kromě neutuchajícího prodeje modelu D8 GTO totiž malosériová automobilka rovněž představila svou novou pobočku, která je alokována u německého okruhu Bilster Berg. Tam pak výše zmíněný model stanovil rekord pro produkční vozy s registrační značkou, když 4,2 kilometru dlouhou dráhu obkroužil za 1 minutu a 46 sekund. Působivý je přitom fakt, že se jednalo o slabší verzi naladěnou na 345 koní.
Mimo tento model je nabízeno také provedení D8 GTO, u kterého již lze počítat se silou 381 koní. Za ní stojí stejně jako v případě méně potentní verze 2,5litrový pětiválec od Audi, se kterým 695 kg vážící roadster zvládne akceleraci z klidu na stovku za 2,8 sekundy a maximálně se rozjede na 270 km/h. U slabšího modelu pak můžeme počítat se 3,3sekundovým sprintem a 255kilometrovou nejvyšší rychlostí, za což kromě nižšího výkonu může i vyšší hmotnost 730 kg.
To jsme ovšem stále u sériového provedení. Aby ovšem Donkervoort řádně uctil onen rekord, pustil do světa novou limitovanou edici nazvanou D8 GTO Bilster Berg. Ta se v rámci designu pyšní hlavně novou přídí, u které se počítá s uhlíkovými vlákny. Uvnitř se pak objevila nová digitální palubka, se kterou dorazila také „skorozávodní” telemetrie a satelitní navigace. Počítat lze rovněž s lehčími koberečky, plaketkou nebo skořepinami čalouněnými speciální kůží.
Dále můžeme zmínit také příchod zrevidované ochranné klece nebo odlehčeného setrvačníku a závodní spojky, jež se podílejí na redukci hmotnosti o 10 kilogramů. Ve spolupráci s firmou Intrax pak Donkervoort vyvinul nové tlumiče, jinou charakteristikou se ovšem pyšní také pružiny a tužší je i zadní stabilizátor. A aby toho pak nebylo málo, dostala edice Bilster Berg ještě semi-slicky vyvinuté firmou Hankook speciálně pro tento model.
Na kolik veškeré tyto změny ovlivnily jízdní dynamiku, to je bohužel momentálně ve hvězdách. Dá se ale předpokládat, že z času potřebného ke zrychlení na stovku by mohla být odloupnuta jedna desetina. Samotný okruh by pak limitovaná edice modelu D8 GTO mohla zvládnout možná i o šest či více sekund rychleji.
Dodat již můžeme tolik, že k dispozici bude pouze 14 exemplářů, čímž je odkazováno na loňský rok, kdy bylo stávajícího rekordu na Bilster Bergu dosaženo. Každý je přitom k mání za cenu startující na částce 194 000 Eur (cca 5,4 milionu korun), což oproti základu za 126 173 Eur (3,47 mil. Kč) představuje citelné navýšení. Docela drahá dieta, řekli bychom...










Donkervoort D8 GTO Bilster Berg bude k mání pouze ve 14 kusech, za každý přitom dáte minimálně 5,4 milionu korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Kataru bez Máximo Quilese včera 23:09
- 23 posádek při premiéře MS-side 2025 v Le Mans včera 14:53
- Boj o každý bodík mezi Kalexem a Boscoscuro včera 10:00
- Pre Grand Prix «Qatar Airways Grand Prix of Qatar» 9.4.2025
- Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem 9.4.2025
Nejnovější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
před 10 hodinamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včeraTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
včeraVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
včeraMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.10. 21:16 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.10. 14:57 - GeneHawkins
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.