Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dokonáno jest: VW udělá i z Golfu elektromobil, verze GTI a R budou obzvlášť „vtipné”
7.9.2023 | Petr Miler
Němci okolo tohoto rozhodnutí navenek dlouho tančili, což akorát naznačovalo, že mají dávno jasno, jen to nikomu nechtějí říci. Teď už nic nenasvědčuje tomu, že by Golf IX mohl být spalovací, na elektřinu přejdou i jeho ostré deriváty.
Nejen politici, ale i firmy už se naučily, že s nevítanými změnami není dobré publikum konfrontovat hned. Je třeba jej na to řádně připravit, aby si v momentě, kdy pořád stejně špatné rozhodnutí padne, řekli už jen: „No jo, vždyť to už přece dávno čekáme.” Je to psychologická hra a jednu takovou s námi už nějaký ten pátek hraje Volkswagen.
Ten se dlouho tvářil, že přemýšlí nad tím, zda příští generace jeho ikonického Golfu bude spalovací nebo elektrická. Pokud se něco takového děje, je to obvykle jen znak toho, že rozhodnutí dávno padlo a pozitivní není. Firma musí vědět, že o Golf jako o elektromobil v podstatě nikdo nestojí, však i jeho elektrickou alternativu v podobě modelu ID.3 skoro nikdo nechce (za celý letošní rok 39 tisíc prodaných aut v Evropě, i odpískané Polo se prodává dvakrát líp), takže touto cestou se s nadšením vydat nemůže. Protože má ale z nějakého důvodu pocit, že se jí vydat musí, tak jí prostě půjde i navzdory preferencím zákazníků.
Protože dlouho říkal, jak o ideální cestě přemýšlel, může nyní tvrdit: „Pečlivě jsme zvážili...” To bude mimořádně komické, neboť tím jen skryje docela jiný proces: „Nepřemýšleli jsme ani chvíli a dogmaticky jsme vsadili na elektrický pohon, i když o něj lautr nikdo nestojí.” Kdyby nějaké pečlivé zvažování skutečně proběhlo, mohl by být realistický závěr jediný - elektrický Golf bude nesmysl, bude předražený, bude nepoužitelný jako Golf, natož pak GTI nebo R. Přesto se všechno tohle elektrickým stane, tedy alespoň má stát.
Mimořádně dogmaticky uvažující a už od dob řízení Škody evidentně od reality odtržený Thomas Schäfer nyní jako šéf značky Volkswagen Autocaru nepřímo potvrdil, že o všem zmíněném je rozhodnuto. Golf IX tak má být elektrický a podle Schäfera by bylo „bláznivé” kdyby se elektrickými nestaly i verze GTI a R. Jak už jsme ale nejednou komentovali, zrovna tyto verze s elektrickým pohonem fungovat prostě nemohou, protože budou moc drahé, moc těžké, nikam nedojedou a budou se dlouho dobíjet. To je opak toho, co v GTI nebo R potřebujete.
VW to dobře ví. Jeho někdejší sportovní šéf, bez přehánění geniální Jost Capito vycvičený dekádami práce na autech jako BMW M3 a M5, Porsche 911 Carrera RS, původním Fordu Focus RS nebo právě moderních Golfech R, opakovaně prohlásil, že sportovní auta kalibru GTI a R s elektrickým pohonem rozumně vyvinout a vyrobit zkrátka nelze. Takové lidi ale VW vyhodil a místo toho si jede svou. Golf tak elektrifikuje za každou cenu, GTI za každou cenu, R za každou cenu. Že z toho budou jen horší auta za vyšší ceny, které teprve dorazí už tak strádající Golf, který je ve své osmé generaci pořád velmi dobře použitelný, „jen” je zřetelně nekvalitní a drahý, ho očividně nezajímá.
Samozřejmě, dokud se to reálně nestane, tak se to nestalo. Vzhledem k tomu, že elektrický Golf IX má dorazit až někdy v letech 2028 či 2029 na nové platformě SSP, může do té doby VW ještě zjistit, že lepší cesta vede jinudy. Něco takového ale může bez problémů zjistit už teď, stačí chtít. VW ovšem realitu vidět nechce a kdokoli odporuje jeho na hlavu postaveným rozhodnutím, toho se snaží různými způsoby umlčet. Dopadlo už někdy podobné jednání jinak než zkázou toho, kdo se jej dopouští?



VW Golf VIII bude podle všeho posledním autem tohoto jména, které si udrží spalovací pohon, dokonce i verze GTI a R se mají stát elektromobily, i když to jde proti jejich podstatě. VW už zkrátka nepřemýšlí a nezajímá ho poptávka, nabídku definují hlavně jeho vlastní dogmatické cíle. Foto: Volkswagen
Zdroje: Autocar, JATO Dynamics
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle