Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dokonáno jest: Porsche 911 s faceliftem dostane jen turba, atmosféru pouze GT3
17.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka z Zuffenhausenu chystá další revoluci. Kromě Porsche GT3 hodlá všechny verze modelu 911 osadit přeplňovanými motory.
Jsou tomu zhruba dva měsíce, co jsme poprvé naznačili, že Porsche 911 by mohlo přesedlat na přeplňované pohonné jednotky. A to nikoliv pouze ve verzi podle toho pojmenované, turbomotor by dostal každý model s výjimkou GT3. Za danou informací přitom stáli kolegové z britského magazínu Total 911, kteří se na kultovní model ze Zuffenhausenu specializují. I přesto jsme nad takový mkrokem mohli pochybovat, bohužel se ale nejsíš stane skutečností - nově máme k dispozici další informační pramen říkající totéž.
Za aktuálním potvrzením stojí německý novinář Georg Kacher, který je i díky svým „bokovkám“ na postu PR manažera Bugatti s německým koncernem VW Group více než obeznámen. A jelikož Porsche již nějaký ten pátek pod křídla Volkswagenu spadá, je logické, že se Kacher dostal i k datům, jež jsou spojena s faceliftem modelové řady 991. Aktuálně sice nenaznačuje, že by mělo dojít k přejmenování na 992, jak tvrdili Britové, ve zbytku věcí se však již s kolegy z Total 911 shoduje.
Abychom nehovořili jen obecně, můžeme se zaměřit na podrobnosti. Tak tedy, základní Carrera by měla dostat namísto 3,4litrového atmosférického šestiválce pouze 2,9litrovou pohonnou jednotku. Turbodmychadla by ovšem měla pokles objemu kompenzovat měrou dostatečnou, na zadní kola totiž zamíří 400 koní, čili stejná porce, jakou dnes produkuje 3,8litrová pohonná jednotka v modelu Carrera S.
Také tento agregát samozřejmě dozná změn, v rámci objemu ovšem zůstane na svém. Profitovat bude „pouze“ z turbodmychadel, která mu mají dodat výkon nějakých 500 koní, spíše však až 530. Důvodem je samozřejmě příchod Mercedesu-AMG GT, který ve své potentnější formě S produkuje 510 koní. Tato síla by přitom evoluci atmosférického šestiválce zastínila, proto zřejmě Porsche sáhlo po přeplňování.
S ohledem na tento fakt je však otázkou, s jakým výkonem dorazí Porsche 911 Turbo, dosud jediný model, který nelpěl na atmosférickém plnění. Stávající generace totiž produkuje koní 520, v případě verze S pak na všechna čtyři kola putuje dokonce 560 koní. Nástupce by tedy měl zamířit někam k šesti stovkám, čímž by se přiblížil modelu GT2 RS z generace 997. Ten na zadní kola směřoval 620 koní.
Díky tomu se o osud tohoto extrémisty můžeme začít oprávněně obávat, slabou útěchou nám tak může být snad jen nastíněný osud Porsche 911 GT3. To by totiž kromě atmosférického motoru mělo dorazit s hmotností sníženou o pár desítek kilogramů, což by kompenzovalo absenci přeplňování. Dá se ovšem skoro vsadit na fakt, že manuál se již s tímto modelem nevrátí, jakkoli vyloučené to stále není.
Nic bližšího již ke smutné budoucnosti legendární ikony nemůžeme dodat, snad kromě toho, že do prodeje se přeplňované novinky mají dostat na sklonku příštího roku. Debutovat tak zřejmě budou až spíše na podzim ve Frankfurtu než v březnu v Ženevě.



Co se ještě před dvěma měsící zdálo být nereálné, je dnes smutnou pravdou. Facelift Porsche 911 skutečně přinese přeplňované motory
Zdroje: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 8 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 10 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 11 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva