Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo
30.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dosažení vyššího výkonu z 3,8litrového atmosférického šestiválce si příliš netyká se spolehlivostí, své dělají také obavy z dalších samovznícení.
Vypadá to, že pro německé automobilky začínají být tradice mlýnským kamenem na krku, jehož je třeba se co nejrychleji zbavit. Prim přitom v tomto ohledu hrají dvě značky - BMW a Porsche. Zatímco v případě první zmiňované jsme svůj názor dali jasně najevo třeba i během upoutávky k testu nové generace M3, druhá přijde na paškál dnes. Nově se totiž na světlo světa dostala zpráva, že výrobce ze Zuffenhausenu vážně zvažuje možnost, že by chystaný model 911 GT3 RS osadil přeplňovaným motorem.
Než ovšem budeme pokračovat dále, vraťme se do loňského roku, kdy bylo představeno Porsche 911 GT3. Tedy vůz, který sice je osazen atmosférickým motorem, ten však již s původním Mezgerovým agregátem nemá pranic společného. Pokud k tomu navíc připočteme elektrické řízení a parkovací brzdu nebo automatickou převodovku, pak tu máme sice působivý stroj, jenž se v moderní době neztratí, ovšem takového puristu jen sotva uspokojí.
Přesto všechno se prodeje Porsche 911 GT3 poměrně slušně rozjely, záhy jim však stopku vystavilo samovznícení dvou exemplářů. Značka sice daný problém promptně vyřešila a všem majitelům slíbila výměnu pohonné jednotky, očividně však při tom narazila na oříšek, s jehož rozlousknutím mají technici potíže. Zjevně totiž není možné zaručit dodávku vyššího výkonu, jaký si verze RS zaslouží, aniž by se riskovali další problémy.
A tím jsme zpět u přeplňování. Právě přítomnost turbodmychadla by totiž snadno zvedla výkon, zatímco spolehlivost by zůstala zachována. Tím by ovšem verze RS ztratila značnou část svého charakteru, její značnou část pozbyla už eliminací manuálního řazení. I když jak dokazují Italové, vysokootáčkový charakter a přeplňování mohou snad jít dohromady, jakkoli něco jako „přeplňovanou atmosféru” těžko stvoří i oni. Ferrari California T totiž turbodmychadlo má a přesto se dokáže vytočit až na takřka 8 000 otáček.
Důvod je přitom takový, že na první rychlostní stupně má motor snížený točivý moment. Ten však postupně roste, jak tam sázíte další a další kvalty. Jeho špička navíc přichází až v 7 500 ot./min., což je na motor s turbodmychadlem opravdu hodně. Aby toho přitom nebylo málo, pak maximální porce 755 Newtonmetrů je k dispozici až na sedmý převodový stupeň - cestu k ní si tak musíte opravdu odpracovat.
Je tedy možné, že Porsche zvolí podobný způsob? Je to možné, přesto bychom ovšem byli mnohem raději, kdyby nové GT3 RS dorazilo s atmosférou, manuálem a klidně i nižším výkonem. Třebaže by se s ohledem na inklinování značky k co nejnižším papírovým emisím CO2 stalo zřejmě vůbec naposledy...









Samovznícení dvou exemplářů Porsche 911 GT3 by nakonec mohlo vést k tomu, že verze RS dostane turbodmychadlo
Ferrari California T je důkazem, že přeplňování a vysoké otáčky jdou dohromady. Zvuk ovšem již tak kurážný jako dříve není
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Číňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před hodinouVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 2 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 4 hodinamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 5 hodinamiAť se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 12:59 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 09:27 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle