Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Viper prý dostane kompresor, má jej dostat zpět na vrchol
20.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Desetiválec Viperu svými 645 koňmi nestačí na nové Hellcaty. Značka jej údajně chce dostat zpět na špici potravního řetězce. Výsledek by mohl být až 800 koní.
Dodge Viper v poslední době rozhodně netrhá prodejní rekordy, automobilka dokonce několikrát zastavovala výrobu, protože měla přeplněné sklady - jakkoliv je výroba superauta na sklad nápad přinejmenším zvláštní, v Americe jde i v těchto sférách o běžnou praxi. Pro modelový rok 2015 dostal 8,4litrový desetiválec Viperu špetku síly navíc, to ale jeho tristní odbyt nezachrání.
S příchodem citelně levnějších a o nejméně 50 koní silnějších „pekelných koček, tedy Chargeru a Challengeru SRT Hellcat hrozí, že zájem o Viper bude ještě menší. Někteří se ptali, zda Dodge hodlá namontovat 6,2litrový kompresorový osmiválec Hellcat i pod dlouhou kapotu Viperu, to ale prý není fyzicky možné - nevejde se tam ani na výšku, ani na šířku.
Poměrem výkonu ku hmotnosti je Viper pochopitelně stále nejlepší, ale to asi nestačí. Dodge tak hledá způsoby, jak ho dostat zpátky na vrchol potravního řetězce i v případě samotného výkonu. Pod kapotu se mu tak možná nastěhuje kompresor, který by mohl z 8,4 litru objemu dostat okolo osmi stovek koní. Tedy, samozřejmě, pokud to zvládnou vnitřnosti motoru a pohonné ústrojí. Tento desetiválec je totiž evolucí osmilitru, který se objevil v prvním Viperu, a stále se drží například dvouventilové techniky.
Převodovka Tremec TR6060, která pracuje ve Viperu a s úpravami i v Hellcatech, zvládne okolo 885 Nm točivého momentu - není tedy náhoda, že Hellcat V8 má maximum právě těsně pod touto hodnotou. Silnější Tremec TR9008 podle Allparu zvládne asi 910 Nm. Pro instalaci ještě odolnějších převodovek by se musela upravovat karoserie Viperu. Jak to tedy dopadne, se zatím nechme překvapit. A doufejme, že Viper neztratí svou jedinečnost... a že bude i po změnách k mání i s atmosférickým motorem.




















Dodge Viper možná dostane kompresor, který by mohl znamenat výkon až k osmi stovkám koní
Zdroj: Allpar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 3 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva