Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Viper GTC: C jako Custom značí 25 milionů možností personalizace
9.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Díky ruční výrobě nabídne Dodge pro Viper mnohem širší možnosti personalizace. V každé specifikaci dodá jen jediný vůz.
Už za současného stavu je velmi nepravděpodobné, že potkáte v jedné ulici dva nové Vipery - jejich prodeje nejsou nijak růžové, i když po výrazném zlevnění opět rostou. A fakt, že je na čtvrtmíli rychlejší než Corvette C7 Z06 i Challenger SRT Hellcat jistě taky prodejním číslům neuškodí. Pro ty zájemce, kteří by se chtěli odlišit dokonale, automobilka připravila speciální variantu Viper GTC.
Písmeno C v názvu neznamená Cup, ale spíš Custom; tento Viper tedy bude moci být nalakován a vybaven přesně podle přání zákazníka. K mání je 8 tisíc barev exteriéru, 24 tisíc různých barev pruhů na karoserii, 10 designů kol, 6 aerodynamických paketů pro exteriér a 16 různých variant interiéru. Ve výsledku tak podle Dodge bude Viper GTC moci existovat ve 25 milionech různých kombinací.
Pro záruku, že konkrétní kombinace barev a výbavy bude existovat jen jednou, konkrétní kombinaci si bude moci vybrat jen jediný zákazník, ti další už budou mít smůlu. S 25 miliony možností si ale nemyslíme, že by se někdo takový našel. Každý vůz také dostane do interiéru plaketu s označením speciální edice 1 of 1, jak Dodge verzi GTC také nazývá, kde si bude zákazník moci nechat napsat, co bude chtít. Myšleno je asi hlavně jméno člověka, který si tento konkrétní Viper naspecifikoval, ale meze tu bude nejspíš klást jen velikost plakety. Takže si tam můžete nechat napsat třeba „Corvette Killer”.
Pochopitelně to nebude zadarmo. Viper GTC je založen na nově přidané variantě GT, což znamená mimo jiné nastavitelné odpružení Bilstein DampTronic Select. GTC bude ale o 10 tisíc dolarů (232 tisíc korun) dražší, přijde tedy na 94 995 dolarů (lehce přes 2,2 milionu korun) a spousta extra prvků výbavy, jako například aeropakety TA či TA 2.0, které jsou také mezi možnostmi, bude pravděpodobně za příplatek.
Za tuto vpravdě nemalou částku navíc však kromě zcela unikátního auta dostanete také možnost sledovat výrobu svého Viperu od zadání objednávky k vyzvednutí auta. A ještě než začne výroba, dostanete model v měřítku 1:18, který bude nalakovaný přesně tak, jak jste si vybrali skutečný vůz - pro finální potvrzení, že je barva skutečně ta správná.
„Jelikož každý Viper je vyroben ručně s extrémní péčí o detail, máme jedinečnou příležitost postavit ještě speciálnější kousky tím, že zkazníkům umožníme si personalizovat vozidlo přesně tak, jak chtějí. Nyní budou mít možnost říct, že jejich Viper je skutečně jediný na světě,” komentoval novinku Tim Kuniskis, generální ředitel automobilky Dodge.
Objednávání takovéhoto stroje jistě není nijak obyčejná záležitost, přesto doufejme, že Dodge spustí alespoň jakýsi konfigurátor i na svém webu a že bude případně lépe technicky provedený, než konfigurátory ostatních modelů značky. Američtí dealeři by měli začít přijímat objednávky v únoru a produkce Viperů GTC by měla začít v druhém čtvrtletí.
Dodge Viper GTC znamená skutečně široké možnosti personalizace. Zda bude možno si na auto nechat nalakovat hadí šupiny, známo zatím není
Video představuje Viper jako takový spíše než jen edici GTC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 6 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 8 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 9 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 10 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva