Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Viper 2015: desetiválec posílil, prodejní rekordy přesto trhne stěží
28.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dodge Viper nově nabídne 645 koní oproti dřívějším 640. Challenger SRT Hellcat je stále výrazně silnější, Viper však má lepší poměr výkonu ku hmotnosti.
SRT Viper, který se od modelového roku 2015 bude opět jmenovat Dodge, není po prodejní stránce příliš úspěšný. Je to dokonce tak zlé, že automobilka musí omezovat nebo i zastavovat už tak skromnou výrobu. Chrysler se to snaží všelijak maskovat, například že to bylo v plánu a že Viper není pro každého. Tomu, že si Viper nekoupí kdekdo, věříme, ale že to výrobce plánoval, ani trochu.
Podle nových dobrovolných certifikací SAE J1349 bude pro rok 2015 pod kapotou Dodge Viper pracovat o pět koní navíc, celkem tedy 645. Nečekejme žádné velké změny, atmosférický desetiválec o objemu 8,4 litru nejspíš bude jen mírně poladěn. Točivý moment 814 Nm zůstane na stejné hodnotě. Jak ke zvýšení došlo, nevíme, ale pravděpodobně to bude nějaká kombinace pozměněné elektroniky a lepšího sání či výfuku.
S cenou od nějakých dvou milionů korun je Viper téměř dvakrát dražší než Corvette, která je sice také o téměř 200 koní slabší, ale nabídne i automatickou převodovku a lépe než Viper také splní funkci grand toureru. A přicházející model Z06 nejspíš prodejům 'Vette ještě pomůže a dost možná na úkor Viperu. K tomu připočtěte nový Challenger SRT Hellcat, který má o dalších 60 koní více a je také citelně levnější, třebaže jeho poměr výkonu ku hmotnosti je ale oproti Viperu horší.
Objevují se nápady namontovat pod kapotu Viperu 6,2litrový kompresorový osmiválec Hellcatu. Do Viperu by se však nevešel, a to jak na výšku, tak na šířku. Desetiválec je v těchto rozměrech menší, zejména kvůli absenci kompresoru a také kvůli úplně jiným hlavám válců. Chrysler to tedy oficiálně neudělá, ale jistě se najdou tuneři, kteří se do toho pustí.
Pět koní navíc pod kapotou Viperu tolik nepomůže, tak velkým prodejním tahákem takto marginální zvýšení jistě nebude. Přesto mu držme palce, ať se z mizerných prodejů aspoň trochu vyhrabe a automobilku Chrysler nenapadne jeho výrobu ukončit.
SRT Viper, který se přejmenuje zpět na Dodge, dostane také pět koní navíc
Zdroj: Road and Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 11 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva