Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
3.5.2024 | Petr Prokopec
Berte to jako další výmluvný důkaz o tom, že o vstřícnosti směrem k zákazníkům automobilky rády hovoří, reálně se ale primárně řídí jinými faktory. O tohle auto je po předchozích marných pokusech o jeho vyřazení z nabídky rekordní zájem, přesto má znovu skončit.
Dodge Durango třetí generace se představil v roce 2010. Jako takový tedy značně přesluhuje, přesto nikdy nebyl důvod poslat ho do věčných lovišť. Zájem o něj totiž ani po 10 letech na trhu neutuchal a když v roce 2021 skončil model Journey, stalo se Durango jediným SUV v nabídce značky. Přesto ho automobilka opakovaně chtěla odpravit přinejmenším ve verzi se 720koňovým osmiválcem. Prodávat takové auto se dnes jen tak neodpouští ani v USA.
Přetrvávající zájem zákazníků nakonec vždy udělal těmto plánům čáru přes rozpočet. A poptávka neutuchá ani dnes. Loni Durango doslova zazářilo, neboť 69 196 registrací je v případě třetí generace absolutní prodejní rekord. Po 13 letech je to pozoruhodné a lépe nakonec nebylo nikdy od roku 2006, kdy nicméně v nabídce figurovala ještě generace druhá.
Přesto Dodge nyní oznámil, že provedení SRT 392 AlcHEMI skončí ve výrobě v červenci, přičemž ve druhém pololetí mají z nabídky vypadnout také verze R/T a SRT Hellcat. O pohon všech se stará osmiválcový motor, jen pokaždé v trochu jiné specifikaci. První zmíněná totiž používá 6,4litrovou jednotku naladěnou na 482 koní a 637 Nm točivého momentu, zatímco v případě druhé jde o 5,7litrový agregát s 365 koňmi a 528 Nm. Do třetice tu pak máme 6,2litrový V8 se 720 koňmi a 874 Nm.
Výroba varianty AlcHEMI je omezena na pouhých tisíc kusů, podobně se nejspíše Dodge zachová také u druhých dvou zbývajících. Podrobnosti k nim zatím chybí, automobilka jen potvrdila, že montážní linky se zastaví 31. prosince 2024. Co přijde poté, je otázkou. Nicméně by nás vůbec nepřekvapilo, kdyby Durango pokračovalo dále s 3,6litrovým šestiválcem, který je základní jednotkou. Nebo kdyby znovu došlo k prodloužení života osmiválcových variant.
Je totiž třeba zmínit, že automobilka loni zabila modely Charger a Challenger, přičemž aktuálně už jen vyprodává sklady. Model Hornet, což je přepracovaná Alfa Romeo Tonale, pak ani v nejmenším není bestseller, za celý loňský rok totiž neoslovil ani 10 tisíc lidí. Pokud by tedy Dodge odpravil ještě Durango, pomalu nemá co prodávat. Na cestě totiž sice je nový Charger, ten však dorazí až v závěru roku. A s elektrickým či šestiválcovým pohonem také bodovat nemusí.
Stávající Last Call, tedy poslední volání, v případě Dodge Durango nemusí být tím posledním, stejně jako není ani prvním. Dá se nicméně předpokládat, že variantu AlcHEMI pro červenci již nekoupíte. Kdokoli tedy zaváhá, nepřijde jen o 482 koní, ale rovněž o černou barvu doplněnou rychlými pruhy a černými 20palcovými koly, za nimiž prosvítají žlutě lakované třmeny brzd. Dovnitř se pak nastěhovaly karbonové dekory a ozdobné žluté švy.



Durango SRT 392 AlcHEMI bude možné objednávat pouze do července, automobilka navíc výrobu omezila pouze na tisíc exemplářů. Samotné SUV ale nejspíše hned tak nezmizí, jinak by ostatně výrobce ani neměl co prodávat. Foto: Dodge
Verze SRT Hellcat měla skončit už několikrát, také ta zatím jede dál. Foto: Dodge
Zdroj: Dodge
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 6 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 8 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 9 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 11 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch