Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Charger SRT Hellcat 2015 odhalen, jako nejsilnější a nejrychlejší sedan
14.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Čtyřdveřová pekelná kočka je ještě rychlejší než Challenger, akcelerací i maximálkou. Podle Dodge to je nejrychlejší a nejsilnější sedan na světě.
Když se v květnu tohoto roku představil Dodge Challenger ve vrcholné specifikaci SRT Hellcat, bylo jen otázkou času, kdy se 6,2litrový kompresorový osmiválec, nejsilnější, který Chrysler kdy vyrobil, dostane pod kapotu čtyřdveřového Chargeru. Koneckonců, tyto vozy stojí na stejném základě a namontovat tedy do Chargeru tuto V8 nebyl zas takový problém. A také jsme už viděli maskovaný vůz při testování.
Oficiální odhalení tedy není až tak překvapivé. Podobně jako dvoudveřové kupé Challenger, i Charger dostal pro verzi SRT Hellcat speciálně upravenou kapotu. Jsou si pochopitelně podobné, obě mají výdechy po stranách a uprostřed velký otvor sání, na Chargeru však jsou všechny tři otvory v jedné obloukové linii.
Pod kapotou se pochopitelně skrývá stejný osmiválec Hemi o objemu 6,2 litru, který dává 716 koní a 880 Nm. Počítejme s instalací zesíleného osmistupňového automatu ZF s označením 8HP90; šestistupňový automat odvozený z toho ve Viperu, který nabídne dvoudveřová "pekelná kočka", nejspíš bude také k mání.
Podle informací od automobilky Dodge je Charger SRT Hellcat asi o 45 kilogramů těžší, než jeho dvoudveřový bratr - sedan váží 2 116 kilogramů, rozložených v poměru 54:46, což je pořádná porce. Vyšší váha ale údajně vozu pomáhá dostat výkon na asfalt, takže čtyřdveřový Hellcat zvládne čtvrtmíli ještě o dvě desetiny sekundy lépe než ten dvoudveřový, tedy za rovných 11 vteřin. Pro srovnání - Chevy Camaro ZL1 zvládne stejnou disciplínu za 11,96 s a Viper SRT GTS potřebuje 11,4 vteřiny, stejně jako Chevy Corvette C6 ZR1.
Pokud bychom chtěli měřit další jízdní výkony Chargeru Hellcat, i v ostatních disciplínách si s Challengerem nezadá - na stovce je za 3,7 vteřiny (Challenger za 3,5 s) a zvládne údajně 328 km/h, o osm více, než Challenger. Zrychlit na 160 km/h a pak zastavit zvládne Charger Hellcat za 13 vteřin.
Ve srovnání se čtyřdveřovými konkurenty z celého světa Charger vychází jako vítěz - podle Dodge je Charger Hellcat „nejrychlejší a nejsilnější sériově vyráběný sedan na světě” a také „nejschopnější a technologicky nejpokročilejší čtyřdveřový muscle car Ameriky”. Například BMW M5 nabídne standardně 560 koní a zrychlení na stovku za 4,3 vteřiny, čas 600koňové výroční edice zatím není známý. Tu si ale bude moci pořídit jen 300 lidí.
Po technologické stránce očekávejme všechno to, co nabídne Challenger SRT Hellcat a obří sada fotek to potvrzuje - na displejích vidíme nepřeberné množství různých nastavení převodovky, podvozku, elektroniky, motoru, systému launch control, otáček, ve kterých se rozsvítí indikátor řazení a hromady dalších věcí. Displeje také kromě standardních věcí jako je infotainment či navigace nabídnou i ukazatele gravitačního zrychlení, několik různých virtuálních budíků, které sdělí teplotu oleje, vody, nasávaného vzduchu, tlak kompresoru, poměr vzduchu a paliva a kdo ví čeho všeho ještě.
Charger SRT Hellcat také dostanete se dvěma klíči, černým a červeným. Černý v řídící jednotce aktivuje přiškrcený, pětisetkoňový režim; při použití červeného budete mít k dispozici všech 716 koní a 880 Nm, ale i tak bude možno výkon nastavit. Přes centrální displej, jako všechno ostatní, pochopitelně. Bude možno i aktivovat tzv. valet mode, který omezí otáčky a výkon motoru a nastaví všechno do nejměkčí, nejcivilnější volby. Tento režim se bude zapínat a vypínat prostřednictvím čtyřmístného číselného kódu... který by asi nebylo vhodné zapomenout.
Kromě těchto novinek v interiéru Chargeru čekejme také sportovní sedačky a od ostatních verzí odlišné čalounění. Podvozku se dostane podobných vylepšení, jako má Challenger, jmenujme například brzdy Brembo s předními kotouči o průměru 390 mm, šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Dvacetipalcová kola obouvají pneumatiky Pirelli P Zero o šíři 275 mm na všech čtyřech kolech. A zvenčí kromě nové kapoty vidíme také pozměněnou masku chladiče, jiné nárazníky a malý spoiler na víku kufru.
Do prodeje se Charger SRT Hellcat dostane v prvním čtvrtletí roku 2015 a zatím není známo, za jakou bude cenu. Odhady říkají, že to nebude daleko 60 tisícům dolarů (lehce přes 1,2 milionu korun), za které se prodává Challenger SRT Hellcat. To by po individuálním dovozu do ČR znamenalo 1,8 - 1,9 milionu korun, tedy stále citelně méně, než chce BMW za M5 nebo Mercedes za E 63 AMG.
S namontováním tohoto osmiválce pod kapotu velkého sedanu může vyvstat otázka, na která zadní kola se ještě Chrysler pokusí 716 koní poslat. Viper to nebude, protože se tam osmiválec Hellcat nevejde, někteří ale spekulují o pick-up trucku Ram 1500, nejmenším z této rodiny, nebo třeba o Jeepu Grand Cherokee - verze SRT v minulosti měly pod kapotami osmiválce z Chargerů a Challengerů. Jen je otázka, jestli pro SUV či pick-up truck nebude taková síla přeci jen příliš.













Takto vypadá nejsilnější sériově vyráběný sedan na světě, Dodge Charger SRT Hellcat
Oficiální fotosada ukazuje i některé možnosti nastavení vozu, které je možné přes displej na středové konzoli
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB